Zumico 4t -nie chce odpalić.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Zumico 4t -nie chce odpalić.

Ten temat zawiera 31 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Dan78 Dan78 2 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 32 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #631055 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Dan78
    Dan78
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Witam. Jestem nowy na forum.
    Posiadam zumico quick 50, 4 -suw. Kilka dni temu stuknęło mu 10.000km na liczniku. W zeszłym tygodniu założyłem nowy wariator ale ponieważ rolki były strasznie ciężkie i pojazd mulił do 45 km/h zmieniłem na rolki 5g. Normalnie jedzie 65-68km/h.
    Przez kilka dni wszystko było ok. Przedwczoraj skuter śmigał jak ta lala ale wczoraj przez cały dzień nie chciał odpalić.
    Objawy są takie, że zalewa mu gaźnik ale więcej paliwa leci od strony filtra niż do cylindra, szczególnie jak się zatka otwór po filtrze.
    Nie trzeba nawet kręcić manetką. Świeca praktycznie sucha.
    Nawet jak naleję paliwa pod świecę lub na zawór ssący, to nie wykazuje chęci odpalenia.

    Do tej pory zmieniłem świecę, moduł cdi, iskrownik i nic. Rozrząd i zawory są dobrze ustawione. Kompresja moim zdaniem jest ok, czuć dosyć silne zasysanie powietrza od strony gaźnika ale benzyna jakby o tym nie wiedziała i wylatuje z drugiej strony. Gaźnik wyczyściłem ale nie jestem go do końca pewien i to może jego wina co jednak nie tłumaczy, że nie odpala nawet jak mu się paliwo leje bezpośrednio do cylindra. Zauważyłem, że ”membranka z iglicą” ( ta, którą przyciska blaszka podczas kręcenia manetką ) jest minimalnie nadpęknięta ale tylko z jednej strony i raczej jeszcze trzyma. szczelność.
    Ustawiałem paliwo i powietrze w różnych kombinacjach ale ani razu silnik nie zagadał. Mam wrażenie, że przepala te paliwo które się mu wleje bezpośrednio ale jakby nie miał siły sam sobie pobrać więcej.

    Dodam tylko, że na ciężkich rolkach ( chyba 8g) miał duże problemy z odpaleniem więc wstawiłem 5g i było ok. Próbowałem nawet kopać ze zdjętym paskiem ale też nic nie dało.
    Powiem, że brakuje mi pomysłów. Wspomoże ktoś mądrą sugestią ?

    • Ten temat został zmodyfikowany3 lata temu przezZdjęcie profilowe Dan78 Dan78.
    • Ten temat został zmodyfikowany3 lata temu przezZdjęcie profilowe Dan78 Dan78.
    • Ten temat został zmodyfikowany3 lata temu przezZdjęcie profilowe Dan78 Dan78.
    • Ten temat został zmodyfikowany3 lata temu przezZdjęcie profilowe Dan78 Dan78.
    #631139 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 531

    zmierz tą kompresja, zmień membranę

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #631148 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Dan78
    Dan78
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Witam. nie mam specjalnego urządzenia do mierzenia podciśnienia. Tej membranki oddzielnie chyba nie dostanę, trzeba caly gaźnik wymienić. Tylko, czy gaźnik jest przyczyną ?

    #631149 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 531

    to jest pytanie do wróżki która zgadnie lub do mechanika co to ma przed oczami i może dotknąć.
    Skoro masz trafioną membranę i o tym wiesz to ją zmień. Patentu na kompresje nie ma – trzeba mieć manometr.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #631150 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Dan78
    Dan78
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Z membranką to jest tak, że jest NADpęknięta ale nie na wylot. W każdym razie dzięki za rady i mam jeszcze jedno pytanko. Czy kompresja może spaść przez jedną noc, bez uzasadnionego powodu ? Nic nie wskazuje, żeby pierścienie popękały a dzień wcześniej jeździł bez zarzutu.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #631156 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 531

    niekoniecznie przez noc. mogła się wydarzyć w trakcie ostatniej jazdy ale silnik był nagrzany i nie miało to takiego wpływu. ale już odpalić go na zimno to inna rozmowa. pomiar kompresy by cos o stanie cylindra powiedział. Może sie zawór nadpalił, może się zawiesił..itd
    Iskre to ma przynajmniej? Psiknij samostart i zobacz czy na nim odpali. Samostart jest tak wybuchowy że najwieksze szroty na nim startują a jak nie – to jest naprawde dramat z cylindrem.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #631171 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe skuter
    skuter
    Użytkownik
    • Postów: 24

    Jak membrana jest uszkodzona, a jest, trzeba ją wymienić, na nią działa ciśnienie. Czy czyściłeś gaźnik rozbierając go w mak?, czy tylko np przepłykałeś benzyną mam nadzieje ekstrakcyjną bo nigdy niczym innym?. Objawy wygladają na gaźnik. Co do rolek wiele osób daje lżejsze żeby szybko jechać, nie polecam tego robić. Silniki w motorowerach nie są silnikami motocyklowymi. Ich budowa ma określoną wytrzymałość, wysokie obroty szybko je wykańczają. Ale to jest szcegół, wymień też filtr paliwa, jak jest zalany benzyną nie nadaje się do niczego. Jakie masz ustwienia na świecy?. Powinno być 0,60mm, Mieszanka paliwowo-powietrzna , świeca ma mieć kolor kawy z mlekiem. Ale jak palił i przestał to stawiam na rozebranie gaźnika i wymianę membrany.

    #631172 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe skuter
    skuter
    Użytkownik
    • Postów: 24

    Co do kompresji jak chcesz ją dokładnie sprawdzić, a nie chcesz zgadywać to pozostaje podjechać do mechanika i za jakąś opłatą sprawdzi ją testerem sprężania, wartości prawidłowe dla silników motorowerów są od 8 barów dolna granica jest jeszcze ok, do w górę , jak masz 8-9 Barów to spij spokojnie :). I nie daj się nabrać jak mechanik pokaże Ci manometr i powie Ci ze masz 4 bary bo popatrzy na wskazanie badając wężykiem a nie na sztywnej koncówce dociskając ją do gwintu gdzie jest wkręcona świeca. Widziałem film na youtubie gdzie jeden z mechaników opowiada takie głupoty. 1 Bar = 14,5 psi i nie chce być inaczej. To tak na przyszłość wiedza nie boli :). Pozdrawiam

    #631190 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Dan78
    Dan78
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Gaźnik rozbierałem całkowicie. Nie pierwszy raz zresztą. Dla ścisłości, powtórzę, że naderwana membrana to ta, którą popycha taka blaszka podczas dodawania gazu. Jest ona minimalnie naderwana ale nie ma dziury na wylot. W każdym razie, zamówiłem nowy gaźnik.
    Urządzenie do pomiaru kompresji sam sobie zrobie. Oczywiście taki wkręcany zamiast świecy.
    Co do zaworów, to jak naleję paliwa w miejsce po kolektorze ssącym, to po lekkim ruszeniu wałem, paliwo znika, więc zakładam, że zawór pracuje poprawnie.
    Jeżeli chodzi o rolki, to faktycznie chyba za duże obroty ma silnik i domyślam się, że mu to nie służy. Chciałem po prostu szybciej startować na skrzyżowaniach ale podczas maksymalnej prędkości, wyje jak kosiarka.

    Nie wiem dlaczego ale podejrzewam jakieś uszkodzenie w obrębie elektryki. Skuter ”kopany” cały dzień, ani razu nie załapał, tak jak wtedy, gdy jest otwarta boczna nóżka z blokadą albo nieprzekręcony kluczyk.

    #631195 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 531

    chciałeś szybciej startować to sie zmienia na twardsze sprezynki sprzęgła – bo to one mają wpływ na chwilę startu. Zepną sprzęgło przy wyższych obrotach i start będzie gwałtowniejszy.
    Narysuj flamastrem kilka razy promień na wariatorze i zobacz po kilku kilometrach czy pasek ściera go w całości – powinno zostać 4-5mm od górnej krawędzi wariatora. Jak masz zbyt lekki rolki to nie wrzuci paska na samą góre – jedzie na mniejszym przełożeniu i wyje

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 32 łącznie)
Odpowiedz do: Zumico 4t -nie chce odpalić.
Informacje o Tobie: