Zrywa pasek (ściera, pruje) - korektor czy wariator?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #198438
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Hej,

    Ewidentnie coś mi ściera paski. Jak jeżdżę normalnie do 80 km/h nic się nie dzieje, w jak chce mu dać ostro w palnik to prawie zawsze się to kończy sprutym paskiem i pierzem pod pokrywą. Pasek się ściera z jednej strony. Czego to może być wina? waria czy korektora? Poniżej daje zdjęcia i filmik korektora. Czy nie jest on krzywy? Dzięki za pomoc.

    FOTO

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2255.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2261.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2257.jpg

    FILM

    A to mój setup:

    – cylinder Polini for Race 70cc (AC)
    – wydech Arrow Extreme
    – gaźnik Dellorto PHBG 19 Black Edition
    – filtr powietrza Malossi E5 Box
    – wariator Polini Hi-Speed
    – sprzęgło Polini 3G
    – dzwon Polini Speed Bell
    – rolki Polini 6,3 g
    – sprężyna centralna seryjna Piaggio (według forum 30-35 kg)
    – sprężynki sprzęgła Polini (zielone)
    – dysza 95 (seryjna z gaźnika)
    – Pasek Polini Kevlar

    #198440
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 918

    tak jak kręcisz to nie widać bicia tego korektora.
    A może wariator i korektor są mocno przesunięte względem siebie?
    powierzchnie bez zadziorów wszystkie?
    ew załóż pasek, wkręć go na obroty bez pokrywy i zobacz kiedy zaczyna się to dziać.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #198451
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Korektor wyczyściłem. ładnie odbija, rozchyla się dobrze po zdjęciu sprężyny, chodzi płynnie, nie ma zadziorów ani żadnych wgłębień, talerze są gładkie – jedyne co zauważyłem to, to lekkie bicie, które uwieczniłem na filmie.

    Przed chwilą zdjąłem wario, żeby Ci zrobić zdjęcie. Ma jedną małą nierówność, ale jest ona w takim miejscu, że na wysokich obrotach pasek jej nie dotyka – ma z nią styczność jedynie przy ruszaniu, jak jest na samym dole.

    Generalnie jest tak, że mogę jeździć w miarę „normalnie” i nic się nie dzieje, a wystarczy jedna przejażdżka, że go przepałuje porządnie (pełna manetka przez 2-3 km) i pasek zamienia się w pierze…

    Zdjęcia waria poniżej:

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/FullSizeRender%203.jpg
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2294.JPG
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2296.JPG

    Pasek zawsze zakładam o tych samych rozmiarach co seryjny: 811 x 18,5. Pierwszy raz pasek spruło mi kiedy leciałem ile fabryka dała. Założyłem drugi i zrobiłem ponad 1 000 km jeżdżąc bez piłowania. Kontrolowałem co jakiś czas i wszystko było ok nie było widać oznak zużycia paska. Postanowiłem więc zrobić test na obwodnicy. Przepiłowałem go około 3 km na pełnej manetce i oczywiście pod skrzyżowaniem już straciłem napęd (zdjęcia z tego właśnie incydentu).

    Podsumowując to zaobserwowałem takie tendencje:

    1. Pasek jest piłowany zawsze w tym samym miejscu

    2. Pasek jest piłowany od strony przeciwtalerza nie od strony waria.

    3. Przy spokojnej jeździe nic się z nim nie dzieje. Zawsze mieli go na wysokich obrotach czyli jak pasek na wariatorze jest wysoko, a na korektorze nisko

    Zdjęcie poprzedniego paska (pokazuje piłowanie w tym samym miejscu)

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/10258958/IMG_2074.jpg

    #198452
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 918

    ale to by wychodziło że coś źle się dzieje albo przy osi korektora albo przy obwodzie wariatora.
    Słuchaj a czy jest taka możliwość że szapią go zęby wieńca od rozrusznika? może jest ciut za długi albo jak mówiłem – wariator i korektor są mocno przesunięte względem siebie i pasek pracuje po skosie mocno.
    Bo ta tarcza od wario wygląda tak że pasek na niej wchodzi na 100% wysokości. A tam powinno być te 3-4mm „nieużywanego” przy krawędzi. Więc może wchodzi za wysoko i zjada go wieniec od rozrusznika

    #198453
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Kurczę może tak być! Nie chciałem nic sugerować, ale ostatnio zauważyłem, że właśnie na bendiksie jest „pierze”. Pytanie co zrobić, żeby nie wchodził tak wysoko?

    #198454
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 918

    krótszy pasek. i wyregulować napęd pod nowy pasek

    #198463
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    A można tak?

    #198466
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 918

    oczywiście

    #198471
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10
    #198472
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 918

    ale tobie nic nie da wydłużenie tulei

    #198481
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Może masz wyrobione tulejki w karterze lub pokrywie, piszę o tulejach bendixa.W takim przypadku mógłby on być „klapnięty” i niszczyć pasek.

    #198490
    Just_as_planned
    Uczestnik
    • Postów: 170

    Trop z dołożeniem podkładki na tuleję wariatora jest tropem właściwym, skoro pasek kolejny już raz kończy swój żywot trąc o bendiks rozrusznika przy full manecie. Rolki wariatora wydają się być dobrane optymalne, skoro pasek potrafi ^zamknąć^ wariator.
    *
    Można by tutaj zaserwować tzw. analogię przypadku, bo w tuningowanych chińczykach 4T 139 QMB występował często identyczny problem, a przyczyną całego zmieszania była właśnie tuleja wariatora krótsza o całe… 0,5 mm. I to wystarczało, aby dość skutecznie mielić paski napędu CVT. :]
    *
    hosting
    *
    hosting

    #198497
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Karter i pokrywa jest ok. Sprawdzałem. Jeszcze sprawdzę te tuleje suwmiarką.

    To jak Panowie z tymi podkładkami? wydłużyć tuleje? Ma to sens? Spróbować?

    Pytam, bo jesteście mądrzejsi ode mnie 😉

    #198507
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 918

    ja bym założył krótszy pasek – prościej. Bo teraz bedzie zabawa z dobieraniem podkładek

    #198524
    abuse
    Użytkownik
    • Postów: 10

    O ile krótszy? MAsz jakiś pomysł, który pasek mógłby podpasować?

    #198525
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 918

    wciśnij go na dół korektora, ściśnij wariatorem i zobaczysz ile ma nadmiaru. ale ze 2 cm to swobodnie jak nie 4.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button