Zrywa pasek napędowy

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #669800 Reply
    stachu011
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Witam. Niedawno zmieniłem cylinder i głowice z 50 na 80. Już trzy razy zerwał mi się pasek napędowy. Jaka może być przyczyna?

    #669804 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    Przyczyną częstego zrywania paska najczęściej jest sprzęgło, a konkretnie zwichrowane talerze, mające luz albo zacinające się na korektorze.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #669808 Reply
    stachu011
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Tak wiem zmieniłem całe sprzęgło i przejechałem ok 50km i znowu zerwał się pasek.

    #669809 Reply
    Felek
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 111
    • Postów: 111

    Pasek powinien być prowadzony w jednej linii, a gdy talerze wariatora albo sprzęgła latają na ośkach na boki z jakiegoś powodu – na przykład słabo przykręcone nakrętki albo wyrobione łożyska/tuleja lub ich brak to pasek pracuje przekoszony co w efekcie prowadzi do stopniowego szybszego zużywania się w jednym miejscu i do jego pękania.

    Co gorsza, każde pęknięcie paska w czasie jazdy oznacza, że wariator i sprzęgło dostają w dupę. Pozostałości paska wkręcają się w sprzęgło i wariator powodując u nich nieodwracalne niekiedy uszkodzenia. Wariator i sprzęgło są do wymiany, bendiks pewnie też. Najlepiej kupić cały zestaw razem z paskiem napędowym. Sprawdź czy oś wałka nie ma ubytków na zębach, mało prawdopodobne ale możliwe. Osłona paska napędowego z kopką jest do czyszczenia bo resztki paska pewnie wkręciły się też w zębnik rozrusznika nożnego.

    #669812 Reply
    stachu011
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Dobra dzięki wielkie.

    #669815 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 320
    • Postów: 21 375

    skrzywiony wał – np na skutek odkręcania nakrętki wariatora młotkiem i przecinakiem i waleniu z jednej strony w to też może być przyczyną krzywej pracy wariatora i zrywania paska.
    Jest tez opcja że kupujesz najtańsze paski i dlatego strzelają jak głupie. Albo złożeniu kilku z tych sytuacji jednoczesnie

    #669817 Reply
    stachu011
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Wariator dokręcany i odkręcany kluczem udarowym to raczej nie powinno wykrzywić wału. A jaki pasek polecacie? Bo ja kupowałem na allegro.

    #669819 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 320
    • Postów: 21 375

    to nie chodzi o to gdzie kupujesz tylko CO KUPUJESZ.
    Paki Bando i Dayco są dobre

    #669839 Reply
    stachu011
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Ok dzięki za pomoc.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Zrywa pasek napędowy
Twoje informacje:




Back to top button