Zrób to sam: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Ten temat zawiera 31 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez Anonimowy 8 lata, 9 miesiące temu.
- AutorWpisy
-
Anonimowy- Postów: 0
Przy okazji wymiany u siebie uszczelniaczy i oleju w lagach postanowiłem podzielić się to wiedzą 🙂
A więc tak zaczynamy od wyjęcia lag, nie będę opisywał jak to zrobić ponieważ w różnych skuterach może być inaczej.
Odkręcamy od dołu śrubę:
Zlewamy stary olej i wysuwamy golenie:
Ściągamy górny pierścień zgarniający:
Ściągamy zabezpieczenie uszczelniacza:
U mnie trochę się wygiął ale starajmy się żeby wyszedł prosty:
Następnie wybijamy stary uszczelniacz, wbijamy nowy, zakładamy pierścień zgarniający.
Wsuwamy goleń i odwracamy lagę śrubą do góry:
wlewamy olej (ja wlewałem amortyzol z orlena za 15zł litr, ilość oleju zależy od modelu, u mnie weszło ok. 150ml)
Po tych operacjach wkręcamy śrubę (nieraz trzeba trochę wsunąć goleń) i sprawdzamy czy dobrze pracuje, jak nie ugina się do końca to mamy za dużo oleju, jak miękko chodzi do samego końca to jest go za mało. Nie zapomnijmy że pod śrubą trzeba założyć miedzianą uszczelkę żeby nic nie ciekło.
Tak samo robimy z drugą lagą.Myślę że trochę pomogłem tym którzy nie wiedzą jak takie coś zrobić. W moim przypadku nie trzeba jakiś specjalnych narzędzi.
Artykuł i zdjęcia są mojego autorstwa.
-
Anonimowy- Postów: 0
Możesz dokładniej powiedzieć o ilości oleju do zalaniaż?
To ma się wcisnąć do końca, tylko końcówka już ciężko??
Super poradnik, tego mi tu ciągle brakowało 😀 Moje graty
-
Anonimowy- Postów: 0
To ma się wcisnąć do końca, tylko końcówka już ciężko??
ja tak wlewałem, a ilość oleju to zależy od skutera, ja wlewałem 150ml do lagi
-
Anonimowy- Postów: 0
Gdzieś kiedyś właśnie czytałem, że trzeba wlać idealną ilość oleju wg producenta, a nie wiedziałem ile do mnie powinno być. Teraz może spróbuję.
Jaka gęstość oleju wchodzi w grę?
mam 90kg, skut 80kg, jeżdżę głównie po mieście. -
Anonimowy- Postów: 0
Nie mam pojęcia wlej powiedzmy 100ml i sprawdzaj ręką jak się ugina, jak jest miękki to dolewaj.
-
Anonimowy- Postów: 0
Ale jaką lepkość masz wlaną? Myślałem coś koło 10W wlać…
-
Anonimowy- Postów: 0
Co do lepkości to nie mam pojęcia bo olej kupowałem dużo wcześniej a że była mi potrzebna taka butelka to wlałem do słoika. Nie jestem pewny na 100% ale to był 10 albo 15w
-
Anonimowy- Postów: 0
kurdę, mam problemy…
Po I:
ta śrubka na imbus z dołu kręci się razem z taką tuleją w środku (jeszcze wewnątrz golenia). Jak to odkręcić??
Po II:
u mnie goleń nie wychodzi z laga! coś elastycznego go trzyma w środku, sprężyna wyszła. Może to coś z tą śrubą związane?? -
Anonimowy- Postów: 0
Polecam artykuł: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1976940.html
-
Anonimowy- Postów: 0
jacob555 napisał:
ta śrubka na imbus z dołu kręci się razem z taką tuleją w środku (jeszcze wewnątrz golenia). Jak to odkręcić??
Miałem podobnie w jednej ladze, użyłem klucza pneumatycznego i wszystko poszło gładko.
pozdrawiam
Ponoć po prostu trzeba ścisnąć laga, żeby zablokować tłoczysko i tyle. Ale dzięki za podpowiedź. jacob555
-
Anonimowy- Postów: 0
Wlałem inny olej (15W) i nie poznaję motoru!!
Na zakrętach sztywny jak trzeba, po bruku nie podskakuje, na dziurach nie podskakuje. Cud normalnie!!
-
Anonimowy- Postów: 0
jacob555, nie wiem, ja poprostu gdy próbowałem odkręcić śrubę mocującą zwykłym imbusem, obracała się razem z tłoczyskiem. Blokowanie samej rury teleskopowej nic nie dawało. Widocznie tłoczysko obraca się w niej dość swobodnie. Użycie klucza pneumatycznego rozwiązało sprawę w kilka sekund. Niestety do tego potrzebnt jest dość długi klucz imbusowy z nasadą 1/2′, ciężko dostępny w sklepach.
Aha, gdyby ktoś szukał : Zawieszenie w Malaguti F12 Phantom – Paioli HRF 32mm (różowe) – 80ml oleju na każdy goleń.
pozdrawiam!
-
Anonimowy- Postów: 0
Do Aprilii RS Tuono z 2003 roku ( Marrzocchi ) 220-240 ml zależy jaką twardość preferujecie
-
Anonimowy- Postów: 0
A czy da się tak samo zrobić z tylnym amortyzatorem??
Yamaha neosZaraz pewnie będzie „ZOBACZ DATÊ OSTATNIEGO POSTA” ale nie chciałem robić nowych tematów. 😆
-
Anonimowy- Postów: 0
Ten temat można akurat odkopać ;p a co do twojego pytanka to nie można ;d amorek się wymienia. Nie zregenerujesz go. 😀
-
Anonimowy- Postów: 0
A gazowy można regulować?? sorki ale nie miałem odczynienia z gazowymi to tez się pytam 😆
-
Anonimowy- Postów: 0
Zależy jaki ale się da :->
-
Anonimowy- Postów: 0
gazowy jest masz takie wejsc jakby od pompki to mozesz podpompowac pompka do amorow sam taki mam i po podpompowaniu zajebiscie twardy i wygodny ;]
-
Anonimowy- Postów: 0
jacob555 napisał:
Ponoć po prostu trzeba ścisnąć laga, żeby zablokować tłoczysko i tyle. Ale dzięki za podpowiedź
No właśnie próbowałem tego sposobu i nie działa i dalej nie wiem czym odkręcić (nie mam dostępu do klucza pneumatycznego)
-
Anonimowy- Postów: 0
marcin027 napisał:
nie mam dostępu do klucza pneumatycznego
a nie mozesz na stacje wulkanizacji jechać??
wez na wiertare :d daj imbusa i sruu 😀
-
Anonimowy- Postów: 0
krzysiek508 napisał:
wez na wiertare
To próbowałem i nawet udar włączyłem i nic :-/
a najbliższa stacja wulkanizacji to 40km drogiNiema innych sposobów??
-
Anonimowy- Postów: 0
marcin027 napisał:
a najbliższa stacja wulkanizacji to 40km drogi
Mieszkasz w Rybniku tak ?! I na najbliższą wulkanizację masz 40km ?! No bez przesady …
-
Anonimowy- Postów: 0
udar w wiertarce do odrkęcania śruby :573:
Wiertarka ma za mały moment do odkręcenia tego… Jak już nie poszło przy ściśniętym, to lipa, tylko pneumat, albo jak nie puszczają oleju, to daruj sobie wymianę uszczelniaczy i tylko olej wymień na razie.
-
Anonimowy- Postów: 0
RudY napisał:
Mieszkasz w Rybniku tak ?! I na najbliższą wulkanizację masz 40km ?! No bez przesady …
Do rybnika mam 40km bo ja w takiej wsi mieszkam i dlatego napisałem rybnik, żeby w ogóle ktoś wiedział gdzie to jest
jacob555 napisał:
to daruj sobie wymianę uszczelniaczy i tylko olej wymień na razie.
a Jak wymienić olej nie odkręcając tej śrubył?
-
Anonimowy- Postów: 0
ja pierd**ę, odkręcasz górną śrubę (uważaj na sprężynę), wylewasz stary olej, wlewasz nowy. Takie trudne?
-
Anonimowy- Postów: 0
Nie wszystkie się rozbierają od góry
Które nie maja korka od góry? (Prócz UPS, bo tam nie wiem jak to jest) Jacob555
-
Anonimowy- Postów: 0
Ja mam Malaguti f12 z silnikiem 100ccm AC. Z lag leje mi jak z beczki i zastanawiam się jaki olej i ile go tam potzreba
-
Anonimowy- Postów: 0
olej lejesz jaki chcesz to tzn , regulujesz sobie gęstością twardość zawieszenia , a jaki z reguły się leje to nie wiem ale mysle ze zaraz ktos inny się wypowie i ci powie jaki
-
Anonimowy- Postów: 0
wrona napisał:
olej lejesz jaki chcesz to tzn , regulujesz sobie gęstością twardość zawieszenia , a jaki z reguły się leje to nie wiem ale mysle ze zaraz ktos inny się wypowie i ci powie jaki
A ile tego oleju będzie trzeba wlać? Na oko?:)
-
Anonimowy- Postów: 0
Na żadne oko :p
Każde amorki mają swoją wyznaczoną ilość ml do zalania.Tu na początku tego tematu jest napisane 150ml, teraz gdzieś na szybko poszukałem co do F12 to ktoś pisał, że 75ml na jedną lagę …
Najlepiej wlej tyle samo ile było (tyle ile spuścisz z lagi). Jak starego będzie około 75ml to wlej 75 i git 😉 -
Anonimowy- Postów: 0
tyle że jak już się leje z lag to nie wiadomo ile było na początku, mi w rs wszystko poszło z jednej lagi, codziennie była plama, aż w końcu nie było.
-
Anonimowy- Postów: 0
Wszystko już miałem, dzisiaj myślałem zrobić a tu nagle … dostałem uszczelniacze za duże. Koleś w sklepie się walnął bo podałem mu model rocznik itp. K…a
[ Dodano: 04-04-2012, 20:48 ]
W końcu poszedłem do sklepu z łożyskami i dobrałem odpowiednie simeringi. Zamiast ok 30 zł za uszczelniacze zapłaciłem 6 zł:). Dzięki za porady. Pozdrawiam - AutorWpisy