Zrób to sam: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Zrób to sam: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Ten temat zawiera 31 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 8 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 32 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #245952 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Przy okazji wymiany u siebie uszczelniaczy i oleju w lagach postanowiłem podzielić się to wiedzą 🙂
    A więc tak zaczynamy od wyjęcia lag, nie będę opisywał jak to zrobić ponieważ w różnych skuterach może być inaczej.

    Odkręcamy od dołu śrubę:

    Zlewamy stary olej i wysuwamy golenie:

    Ściągamy górny pierścień zgarniający:

    Ściągamy zabezpieczenie uszczelniacza:

    U mnie trochę się wygiął ale starajmy się żeby wyszedł prosty:

    Następnie wybijamy stary uszczelniacz, wbijamy nowy, zakładamy pierścień zgarniający.
    Wsuwamy goleń i odwracamy lagę śrubą do góry:

    wlewamy olej (ja wlewałem amortyzol z orlena za 15zł litr, ilość oleju zależy od modelu, u mnie weszło ok. 150ml)
    Po tych operacjach wkręcamy śrubę (nieraz trzeba trochę wsunąć goleń) i sprawdzamy czy dobrze pracuje, jak nie ugina się do końca to mamy za dużo oleju, jak miękko chodzi do samego końca to jest go za mało. Nie zapomnijmy że pod śrubą trzeba założyć miedzianą uszczelkę żeby nic nie ciekło.
    Tak samo robimy z drugą lagą.

    Myślę że trochę pomogłem tym którzy nie wiedzą jak takie coś zrobić. W moim przypadku nie trzeba jakiś specjalnych narzędzi.

    Artykuł i zdjęcia są mojego autorstwa.

    #245953 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Możesz dokładniej powiedzieć o ilości oleju do zalaniaż?

    To ma się wcisnąć do końca, tylko końcówka już ciężko??

    Super poradnik, tego mi tu ciągle brakowało 😀 Moje graty

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #245954 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    To ma się wcisnąć do końca, tylko końcówka już ciężko??

    ja tak wlewałem, a ilość oleju to zależy od skutera, ja wlewałem 150ml do lagi

    #245955 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Gdzieś kiedyś właśnie czytałem, że trzeba wlać idealną ilość oleju wg producenta, a nie wiedziałem ile do mnie powinno być. Teraz może spróbuję.

    Jaka gęstość oleju wchodzi w grę?
    mam 90kg, skut 80kg, jeżdżę głównie po mieście.

    #245956 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Nie mam pojęcia wlej powiedzmy 100ml i sprawdzaj ręką jak się ugina, jak jest miękki to dolewaj.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #245957 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Ale jaką lepkość masz wlaną? Myślałem coś koło 10W wlać…

    #245958 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Co do lepkości to nie mam pojęcia bo olej kupowałem dużo wcześniej a że była mi potrzebna taka butelka to wlałem do słoika. Nie jestem pewny na 100% ale to był 10 albo 15w

    #245959 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    kurdę, mam problemy…
    Po I:
    ta śrubka na imbus z dołu kręci się razem z taką tuleją w środku (jeszcze wewnątrz golenia). Jak to odkręcić??
    Po II:
    u mnie goleń nie wychodzi z laga! coś elastycznego go trzyma w środku, sprężyna wyszła. Może to coś z tą śrubą związane??

    #245960 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0
    #245961 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    jacob555 napisał:

    ta śrubka na imbus z dołu kręci się razem z taką tuleją w środku (jeszcze wewnątrz golenia). Jak to odkręcić??

    Miałem podobnie w jednej ladze, użyłem klucza pneumatycznego i wszystko poszło gładko.

    pozdrawiam

    Ponoć po prostu trzeba ścisnąć laga, żeby zablokować tłoczysko i tyle. Ale dzięki za podpowiedź. jacob555

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 32 łącznie)
Odpowiedz do: Zrób to sam: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Informacje o Tobie: