Zrób to sam: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Ten temat zawiera 31 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 8 lata, 9 miesiące temu.

  • Autor
    Wpisy
  • #245952 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Przy okazji wymiany u siebie uszczelniaczy i oleju w lagach postanowiłem podzielić się to wiedzą 🙂
    A więc tak zaczynamy od wyjęcia lag, nie będę opisywał jak to zrobić ponieważ w różnych skuterach może być inaczej.

    Odkręcamy od dołu śrubę:

    Zlewamy stary olej i wysuwamy golenie:

    Ściągamy górny pierścień zgarniający:

    Ściągamy zabezpieczenie uszczelniacza:

    U mnie trochę się wygiął ale starajmy się żeby wyszedł prosty:

    Następnie wybijamy stary uszczelniacz, wbijamy nowy, zakładamy pierścień zgarniający.
    Wsuwamy goleń i odwracamy lagę śrubą do góry:

    wlewamy olej (ja wlewałem amortyzol z orlena za 15zł litr, ilość oleju zależy od modelu, u mnie weszło ok. 150ml)
    Po tych operacjach wkręcamy śrubę (nieraz trzeba trochę wsunąć goleń) i sprawdzamy czy dobrze pracuje, jak nie ugina się do końca to mamy za dużo oleju, jak miękko chodzi do samego końca to jest go za mało. Nie zapomnijmy że pod śrubą trzeba założyć miedzianą uszczelkę żeby nic nie ciekło.
    Tak samo robimy z drugą lagą.

    Myślę że trochę pomogłem tym którzy nie wiedzą jak takie coś zrobić. W moim przypadku nie trzeba jakiś specjalnych narzędzi.

    Artykuł i zdjęcia są mojego autorstwa.

  • #245953 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Możesz dokładniej powiedzieć o ilości oleju do zalaniaż?

    To ma się wcisnąć do końca, tylko końcówka już ciężko??

    Super poradnik, tego mi tu ciągle brakowało 😀 Moje graty

  • #245954 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    To ma się wcisnąć do końca, tylko końcówka już ciężko??

    ja tak wlewałem, a ilość oleju to zależy od skutera, ja wlewałem 150ml do lagi

  • #245955 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Gdzieś kiedyś właśnie czytałem, że trzeba wlać idealną ilość oleju wg producenta, a nie wiedziałem ile do mnie powinno być. Teraz może spróbuję.

    Jaka gęstość oleju wchodzi w grę?
    mam 90kg, skut 80kg, jeżdżę głównie po mieście.

  • #245956 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Nie mam pojęcia wlej powiedzmy 100ml i sprawdzaj ręką jak się ugina, jak jest miękki to dolewaj.

  • #245957 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Ale jaką lepkość masz wlaną? Myślałem coś koło 10W wlać…

  • #245958 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Co do lepkości to nie mam pojęcia bo olej kupowałem dużo wcześniej a że była mi potrzebna taka butelka to wlałem do słoika. Nie jestem pewny na 100% ale to był 10 albo 15w

  • #245959 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    kurdę, mam problemy…
    Po I:
    ta śrubka na imbus z dołu kręci się razem z taką tuleją w środku (jeszcze wewnątrz golenia). Jak to odkręcić??
    Po II:
    u mnie goleń nie wychodzi z laga! coś elastycznego go trzyma w środku, sprężyna wyszła. Może to coś z tą śrubą związane??

  • #245960 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0
  • #245961 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    jacob555 napisał:

    ta śrubka na imbus z dołu kręci się razem z taką tuleją w środku (jeszcze wewnątrz golenia). Jak to odkręcić??

    Miałem podobnie w jednej ladze, użyłem klucza pneumatycznego i wszystko poszło gładko.

    pozdrawiam

    Ponoć po prostu trzeba ścisnąć laga, żeby zablokować tłoczysko i tyle. Ale dzięki za podpowiedź. jacob555

  • #245962 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Wlałem inny olej (15W) i nie poznaję motoru!!

    Na zakrętach sztywny jak trzeba, po bruku nie podskakuje, na dziurach nie podskakuje. Cud normalnie!!

  • #245963 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    jacob555, nie wiem, ja poprostu gdy próbowałem odkręcić śrubę mocującą zwykłym imbusem, obracała się razem z tłoczyskiem. Blokowanie samej rury teleskopowej nic nie dawało. Widocznie tłoczysko obraca się w niej dość swobodnie. Użycie klucza pneumatycznego rozwiązało sprawę w kilka sekund. Niestety do tego potrzebnt jest dość długi klucz imbusowy z nasadą 1/2′, ciężko dostępny w sklepach.

    Aha, gdyby ktoś szukał : Zawieszenie w Malaguti F12 Phantom – Paioli HRF 32mm (różowe) – 80ml oleju na każdy goleń.

    pozdrawiam!

  • #245964 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Do Aprilii RS Tuono z 2003 roku ( Marrzocchi ) 220-240 ml zależy jaką twardość preferujecie

  • #245965 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    A czy da się tak samo zrobić z tylnym amortyzatorem??
    Yamaha neos

    Zaraz pewnie będzie „ZOBACZ DATÊ OSTATNIEGO POSTA” ale nie chciałem robić nowych tematów. 😆

  • #245966 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Ten temat można akurat odkopać ;p a co do twojego pytanka to nie można ;d amorek się wymienia. Nie zregenerujesz go. 😀

  • #245967 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    A gazowy można regulować?? sorki ale nie miałem odczynienia z gazowymi to tez się pytam 😆

  • #245968 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Zależy jaki ale się da :->

  • #245969 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    gazowy jest masz takie wejsc jakby od pompki to mozesz podpompowac pompka do amorow sam taki mam i po podpompowaniu zajebiscie twardy i wygodny ;]

  • #245970 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    jacob555 napisał:

    Ponoć po prostu trzeba ścisnąć laga, żeby zablokować tłoczysko i tyle. Ale dzięki za podpowiedź

    No właśnie próbowałem tego sposobu i nie działa i dalej nie wiem czym odkręcić (nie mam dostępu do klucza pneumatycznego)

  • #245971 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    marcin027 napisał:

    nie mam dostępu do klucza pneumatycznego

    a nie mozesz na stacje wulkanizacji jechać??

    wez na wiertare :d daj imbusa i sruu 😀

  • #245972 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    krzysiek508 napisał:

    wez na wiertare

    To próbowałem i nawet udar włączyłem i nic :-/
    a najbliższa stacja wulkanizacji to 40km drogi

    Niema innych sposobów??

  • #245973 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    marcin027 napisał:

    a najbliższa stacja wulkanizacji to 40km drogi

    Mieszkasz w Rybniku tak ?! I na najbliższą wulkanizację masz 40km ?! No bez przesady …

  • #245974 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    udar w wiertarce do odrkęcania śruby :573:

    Wiertarka ma za mały moment do odkręcenia tego… Jak już nie poszło przy ściśniętym, to lipa, tylko pneumat, albo jak nie puszczają oleju, to daruj sobie wymianę uszczelniaczy i tylko olej wymień na razie.

  • #245975 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    RudY napisał:

    Mieszkasz w Rybniku tak ?! I na najbliższą wulkanizację masz 40km ?! No bez przesady …

    Do rybnika mam 40km bo ja w takiej wsi mieszkam i dlatego napisałem rybnik, żeby w ogóle ktoś wiedział gdzie to jest

    jacob555 napisał:

    to daruj sobie wymianę uszczelniaczy i tylko olej wymień na razie.

    a Jak wymienić olej nie odkręcając tej śrubył?

  • #245976 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    ja pierd**ę, odkręcasz górną śrubę (uważaj na sprężynę), wylewasz stary olej, wlewasz nowy. Takie trudne?

  • #245977 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Nie wszystkie się rozbierają od góry

    Które nie maja korka od góry? (Prócz UPS, bo tam nie wiem jak to jest) Jacob555

  • #245978 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Ja mam Malaguti f12 z silnikiem 100ccm AC. Z lag leje mi jak z beczki i zastanawiam się jaki olej i ile go tam potzreba

  • #245979 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    olej lejesz jaki chcesz to tzn , regulujesz sobie gęstością twardość zawieszenia , a jaki z reguły się leje to nie wiem ale mysle ze zaraz ktos inny się wypowie i ci powie jaki

  • #245980 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    wrona napisał:

    olej lejesz jaki chcesz to tzn , regulujesz sobie gęstością twardość zawieszenia , a jaki z reguły się leje to nie wiem ale mysle ze zaraz ktos inny się wypowie i ci powie jaki

    A ile tego oleju będzie trzeba wlać? Na oko?:)

  • #245981 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Na żadne oko :p
    Każde amorki mają swoją wyznaczoną ilość ml do zalania.

    Tu na początku tego tematu jest napisane 150ml, teraz gdzieś na szybko poszukałem co do F12 to ktoś pisał, że 75ml na jedną lagę …
    Najlepiej wlej tyle samo ile było (tyle ile spuścisz z lagi). Jak starego będzie około 75ml to wlej 75 i git 😉

  • #245982 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    tyle że jak już się leje z lag to nie wiadomo ile było na początku, mi w rs wszystko poszło z jednej lagi, codziennie była plama, aż w końcu nie było.

  • #245983 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Wszystko już miałem, dzisiaj myślałem zrobić a tu nagle … dostałem uszczelniacze za duże. Koleś w sklepie się walnął bo podałem mu model rocznik itp. K…a

    [ Dodano: 04-04-2012, 20:48 ]
    W końcu poszedłem do sklepu z łożyskami i dobrałem odpowiednie simeringi. Zamiast ok 30 zł za uszczelniacze zapłaciłem 6 zł:). Dzięki za porady. Pozdrawiam

Odpowiedz do: Zrób to sam: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Informacje o Tobie:




Back to top button