zmiana zebatki

Czesc. Planuje zmienić zebatke w rr. Tylko którą(przód/tył) i na jaką? I czym się różni zmiana przedniej od tylnej.

Większe przyspieszenie:
przód na mniejszą albo tylną na większą
większa prędkość (dłuższe biegi)
przód na większą tył na mniejszą -> tylko musisz uważać żeby nie kupić zbyt dużej żebyś był w stanie założyć łańcuch. Miej na uwadze także to, że jeśli wybierzesz tę konfigurację spadnie przyspieszenie

A jest jakaś różnica w między większą przednią a mniejszą tylną, czy to jest obojętne?

hmm, nie wiem. Wydaje mi się że przednią łatwiej zmienić bo nie musisz wymontowywać koła. ale mogę się mylić.

Widziałeś kiedyś rower tzw ;góral; to teraz siądź i myśl

podpowiadam:
im większa róznica miedzy dużą przednią a tylnią małą tym większa prędkość maksymalna
O ILE wystarczy nam siły żeby tym układem kręcić.

To jak samochodem na V biegu ruszyć - na nim sie przecież pojedzie najszybciej teoretycznie. Ale mało który to umie bo są za słabe.
Wiec sie rusza z jednynki..itda do V sie dochodzi jak jest już duża prędkość. Bo na utrzymanie prędkości potrzeba znacznie mniej mocy niż na przyśpieszenie

Zależy czego oczekujesz, masz dłuższe trasy to w wkładasz większą na przód, lub mniejszą na tył, wtedy silnik mniej męczysz na wysokich obrotach. A jak miasto to najlepiej nic nie rób, bo spod świateł nie ruszysz:)

Rozumiem że zmiana przedniej na większą lub mniejsza na tył wpłynie na polepszenie szybkości max. Chodzi mi tylko którą lepiej zmienić, przednią czy tylną i czym by się to różniło?

Zwiększy V-Max, ale pogorszy przyspieszenie. W trasy to +, ale w mieście -. A czy wymienisz te czy te to wszystko jedno.