Toros Fresco – zmiana wagi.
- This topic has 2 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 9 years, 3 months temu by
Wombat.
- AutorWpisy
- 8 czerwca 2014 dnia 12:06 #168146
Siema! Jak mógłbym odchudzić mój skuter? ( tylko bez odpowiedzi typu: ściągnij całą karoserię, itp.) mam torosa fresco
8 czerwca 2014 dnia 15:53 #168153Anonim
Nieaktywny- 2
- 170Postów:
To w takim razie poprzyczepiaj baloniki z helem (można też z wodorem, ale możesz skończyć jak Hindenburg). Jakiej właściwie cudownej porady się spodziewasz? Odchudzanie sprzętu może polegać albo na wymianie niektórych elementów na lżejsze (bardzo droga zabawa), albo na usunięciu tego bez czego jeździć się da, a prawda wygląda tak, że przede wszystkim da się jeździć bez karoserii (która sama z siebie też jakoś specjalnie ciężka nie jest), pozostałe elementy w mniejszym lub większym stopniu jednak potrzebne są.
Niestety, ale jeśli chcesz polepszyć osiągi poprzez poprawę stosunku moc/masa, najlepiej i najbezpieczniej zejść z masy jeźdźca, czyli po prostu stracić trochę sadła, jeśli się je oczywiście posiada. Jak jesteś chudzielcem – ściągaj karoserię ;P9 czerwca 2014 dnia 01:01 #168187nie da sie (formalnie) jeździć bez plastików bo policja w majestacie prawa skasuje ci dowód za wystające i nieosłonięte elementy (kolizja z pieszym).
fresco to duży skuter ale nie bardzo jest co ściągać. Prawdziwe zejście z masy polega najczęściej na wymianie ramy (albo wierceniu fabrycznej – czego w tym wypadku z fabryczną nie zrobisz bo się rozleci).
Możesz odciąż nóżkę centralną, zdemontować rozrusznik, jeżeli to 2T to wywalić zbiornik z olejem i przejść na mieszankę ręczną, wywalić podstawę kufra, wyciąć schowek pod kanapą, wywal stacyjkę z blokadami i zastąp włącznikiem
tyle diaksą za darmo.Dalsze schodzenie z masy to wydatki (i to nie małe):
– lekki wydech (fabryczne są potwornie ciężkie)
– przejść na układ z 1 amorkiem z tyłu zamiast 2
– lżejsze obręcze kół i gumy
– lżejsze bebechy w silniku (wentylator, dzwon sprzęgła, przeciwtalerz, wał, sprzęgło, lekka pokrywa lub nawiercona fabryczna
– wymiana airboxa na stożek lub lekki niefabryczny (motoforce racing- wazy tyle co pusta, litrowa butelka po coli – którą w zasadzie prawie jest 🙂 )
– sportowy akumulator
– sportowy przedni widelec
– sportowy zbiornik paliwa (mniejsza pojemność, inny materiał)i jeszcze dalej:
– zrezygnować z przodu z 2 lampami na rzecz czegoś z jedną
– obudowaną kierownice i zegary wymienić na tuningową, lusterka na lekkie (to sporo waży)
– uprościć/skrócić kanapęWarto? nie bardzo. Bedzie to kosztowne i czasochłonne a zyskasz max ze 20kg (żeby wciąż nadawał sie na drogę).
100-105kg skuter (a tak na oko wygląda) nawet po zdjęciu 20kg pozostaje klocem w swojej kategorii. Co innego zejść 20kg w skuterze który nominalnie waży z 80kg. Odelżony skuter staje sie mocno dysfunkncyjny- warto w wypadku maszyn wyścigowych (function over fashion) które mają 1,5litra paliwa i wywalony strator bo cały zapłon opiera się na akumulatorze – ale nie w maszynie na codzień.
Jeżeli robić cokolwiek to lepiej wymieniać elementy napędu na wydajniejsze a potem cylinder z wałem. I to nawet nie na 70-80cm a nawet na 50cm ale w specyfikacji racing. - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.