Zmiana tłoka i cylindra w Skuterze Zipp triad 2 4T 50cc na 90cc.

Witam Chciałbym się zapytać czy bezproblemowo mogę zmienić tłok i cylinder z 50cc na 90cc tuningowaną ? czy bedą problemy ze sprzegłem lub z innym osprzętem w tym skuterze ?

Jeśli reszta silnika pozostanie seryjna, to 90cc wykończy je szybciej. Na pierwszy cel idzie wał korbowy. Jeśli już w tym momencie ma pewien przebieg (np. 10k) to drugie tyle już nie zrobi. W przypadku 2T przyrost momentu obrotowego jest duży (większa niż w 4T) więc obciążenia jakie pójdą na wał prawdopodobnie zjedzą go niedługo po założeniu cylindra. Nie wiem jeszcze jak do tego zachowa się głowica od 50cc. Może nie odleci :D Dalej patrząc jest napęd. Tu będziesz musiał zrobić generalne przemeblowanie. Na pewno szerszy i wytrzymalszy pasek, wariator który dobrze odda charakterystykę (z cięższymi rolkami na czele). Sprzęgło seryjne w tym chinolku upali się szybciej niż zdążysz o tym pomyśleć. Do tego dochodzi przekładnia na koło napędowe - tak duże obciążenia wykończą ją. A co najmniej mocno nadwyrężą.
*
Inna sprawa, gdybyś miał pojazd fabrycznie zrobiony z wytrzymalszych części, wówczas byłoby pole do rozważań. W tym wypadku, o bezproblemowej zmianie cylindra nie ma mowy.

Stare, ale nadal jare...
^
http://bux-baner.cba.pl/wp-content/plugins/downloads-manager/upload/osiagi_vol8.pdf