Zmiana położenia lampy fabrycznej

Witam. Posiadam rometa ogara 200 i mam pytanie. Czy dało by radę (jeśli chodzi o przepisy) przerobić go na coś typu “ścigacz” (tak jak na załączonym obrazie). Bardziej chodzi mi tu o zmianę położenia lampy fabrycznej tylnej i rejestracji z błotnika. Czy nie będę miał problemów przy kontroli oraz przeglądzie.

Obraz: http://polskajazda.pl/db/images_thumb_299704_526_396_adaptive.jpg

to raczej cafe racer niż ścigacz.
Natomiast przerobic tak blachy i lampe można. aby to było w osi pojazdu, odpowiednio wysoko i lampa miała odp homologacje (bo i tego sie może ktoś przyczepić. Ale to czy fabryczną lampe podniesiesz20cm wyżej nie ma znaczenia jeżeli tylko bedzie odpowiednio widoczna

  1. Musiałbym zastosować lampę fabryczną?
  2. Romet przeszedł już przegląd 1 miesiąc temu. Czy musiałbym zrobić nowy przegląd, jeśli wykonuję takie zmiany?
  3. O ile mogę maksymalnie podnieść ta lampę?

Nie musi być fabryczna lampa ale powinnna mieć homologacje. Najprościej jednak fabryczna.
Nie trzeba robić nowego przeglądu.
Ściągnij warunki techniczne pojazdów i sobie przeczytaj jak mają być umieszczone lampy w pojazdach dopuszczonych do ruchu

Pamiętam swego pierwszego ogara 200 ale z silnikiem od czeskiej jawki mustang (ciut więcej mocy), przy kupnie miał tylko 400km zrobione. Różne modyfikacje się stosowało. Pamiętam, że przekładałem przedni reflektor i manetki z simsona, gaźnik był zmodowany również od simka. Wkładałem krótsze amorki i dłuższe lagi przednie. Wyglądał jak chopper…prawie :slight_smile: A i jeździł super :slight_smile:

A żadnych problemów przy przeglądzie nie było?

wieki temu? za zmiane manetek?
nie sądze :slight_smile:

Wielkie dzięki :slight_smile:

Żadnych problemów nie było…kiedyś to ważne aby światła i hamulce były i tyle po za tym przegląd był bezterminowy a i jak policja się przyczepiła i dowód zabierała to diagnosta za flaszkę machał ręką :smiley: Możesz sobie zmodować ale wszystko musi mieć homologację na Polskie drogi. I nie patrz, że Chińczyk napisał, że są homologowane bo to wcale nioe musi być prawda. Zalecam szeroko pojętą ostrożność przy doborze lamp itd. Potem niech ktoś Ci to wszystko porządnie ustawi i będzie ok. Byle byś znacząco nie zmieniał konstrukcji bo Ci to pod SAM-a podciągną i przeglądu na pewno nie zrobisz

A jeśli chodzi o bak to jeśli bym wymieniła na taki jak na zdjęciu to żadnych problemów również by nie było? Swoją drogą nie wiesz jaki to bak (na tym obrazie) jest?

to jest bak z ETZ 150