zmiana na 70cc

witam mam silnik 50cc v-max 50 mocny a chce zmienic na 70cc o ile mi sie zwiekszy predkosc??
i czy trzeba cos przerabiac w gazniku jest to 4-sow

Skuter czy biegówka?

Jeżeli Twój v-max wynosi 50 to na pewno masz blokady.

skuter blokad nie ma juz kupiony nowy gaznik tuningowy odblokowany modul zdjety pierscien na pasku

Teoretycznie się nie zmieni bo kręci takie same obroty?

Jeśli nie zmienisz przełożeń to może tylko wzrosnąć przyspieszenie, a prędkość maksymalna pozostanie raczej bez zmian.

V w 4t szukaj przez przelozenie nie przez obroty jak chcesz dlugo posmigac

czyli obczaic przelozenie a rolki ??

cudow rolkami nie osiagniesz jedynie troche lepsze kopyto a z V to proponuje seryjny wariator zostawic a skrocic tuleje o okolo 1.5 mm zeby wyzej pasek wchodzil to wszystko nie trzeba zadnych kupowac za 300 stowki co do sprzegla to kwestia jak chcesz katowac silnik jedynie proponuje zmienic sprezyne np+20% to wsio chyba najtaniej i najlepiej bez waryjacji finansowych

Tylko "te za 3 stowki" sa lepsze jakosciowo

jezeli max chcesz do 70cm to seryjny wariator wytrzyma spokojnie do 20 tys gdzies na srodku kolo 10 tys tylko slizgi i rolki ogladnij(moze trzeba bedzie zmienic + pasek to zaleta 4t ze nie zjada tak szybko osprzetu jak 2t) przeciwtalerz tez da rade tyle km
wybor nalezy do ciebie a te 300 stowki wydaj na co innego
pozdrawiam

Poprawka.Seryjne wariatory wytrzymują do 15 tys (moj zjechany po 12).Temat bardzo ciekawy,tym bardziej ,ze tlok cyl i glowica wlasnie ida do mnie kurierem.Moje pytanie brzmi-na co ma wplyw zwiekszenie pojemnosci??Tlumacza mi,laikowi,ze moc ze to ze tamto.Czy moze ktos mi powiedziec,na czym odbije mi sie ten zabieg??

napewno nie bedzie zwalnial tak jak zawsze pod gorki, w 2 osoby lepiej i szybciej a v bez innych zabiegow niewiele max do 10 km tak jakbys jechal z malej gorki
ps grono znajomych na fabrycznych wariatorach po 16-20 tys 1x rolki 1x pasek i dalej jezdza(4t)

Kisiu1981 napisał:

Jeśli nie zmienisz przełożeń to może tylko wzrosnąć przyspieszenie, a prędkość maksymalna pozostanie raczej bez zmian.

To zależy od tego czy obecny silnik ma wystarczająco mocy, żeby wykorzystać na maksa przełożenia (czy pasek wchodzi na samą górę wariatora). Jeżeli tak to faktycznie zmiana cylindra poprawi tylko przyspieszenie, ale jeżeli obecny silnik jest słaby to można coś jeszcze wycisnąć z prędkości maksymalnej.

tmielcarz napisał:

Kisiu1981 napisał:
Jeśli nie zmienisz przełożeń to może tylko wzrosnąć przyspieszenie, a prędkość maksymalna pozostanie raczej bez zmian.

To zależy od tego czy obecny silnik ma wystarczająco mocy, żeby wykorzystać na maksa przełożenia (czy pasek wchodzi na samą górę wariatora). Jeżeli tak to faktycznie zmiana cylindra poprawi tylko przyspieszenie, ale jeżeli obecny silnik jest słaby to można coś jeszcze wycisnąć z prędkości maksymalnej.

Święte słowa.

DooOminO napisał:

tmielcarz napisał:

Kisiu1981 napisał:
Jeśli nie zmienisz przełożeń to może tylko wzrosnąć przyspieszenie, a prędkość maksymalna pozostanie raczej bez zmian.

To zależy od tego czy obecny silnik ma wystarczająco mocy, żeby wykorzystać na maksa przełożenia (czy pasek wchodzi na samą górę wariatora). Jeżeli tak to faktycznie zmiana cylindra poprawi tylko przyspieszenie, ale jeżeli obecny silnik jest słaby to można coś jeszcze wycisnąć z prędkości maksymalnej.

Święte słowa.

x2