Zmiana cylindra na 80 Zipp pro 4T 50ccm

Witam
Szukałem takiego tematu, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, planuję zmianę cylindra w swoim Zippie Pro 4T na 80 (za 100 zł z allegro), teraz w zasadzie motorower jeździ dobrze (70km/h), ale jeśli siedzi pasażer to prędkość spada o 10, dlatego myślę o wymianie cylindra (razem z tłokiem, głowicą, pierścieniami, itd.), i moje pytanie jest takie, o ile wzrośnie spalanie i jak wygląda docieranie motoroweru z biegami, poprzednio miałem tradycyjny skuter i było że jeździć z określoną prędkością, ale tutaj raczej tego nie można zastosować jak są biegi. Czy jeśli zamontuję termometr przeznaczony do pomiaru temperatury cylindra i nie będę przekraczać zalecanych 90'C (nie będę go przegrzewać) to czy będę mógł jeździć z normalną prędkością, czy tak jak na zwykłym skuterze przy docieraniu 30 km/h? Jaką prędkość uzyskam przy wymianie cylindra i wstawieniu większej przedniej zębatki z 12 na 14 zębów?

Z góry dziękuję za pomoc

słabo szukałeś.
docieranie wygląda tak samo. nie płaujesz, nie wkręcasz na maxa, biegi zmieniasz przy niższych obrotach niż byś chciał

potem stopniowo podnosisz poprzeczke limitów - wyżej kręcisz, szybcej jedziesz i dłużej.

ogarnij przy większej mocy i większej zębadce z przodu dalej będzie ci mulił pod górkę z pasażerem i przyspieszał z taka samą prędkością a v-maxa nie użyjesz np w mieście bo za nim się rozpędzisz będziesz chamował

Hamował

Na dotarciu jeździj tak, aby nie przegrzać, czyli częste odpoczynki. Docierałem tak kilka cylków na 4t i chodziły bardzo dobrze. Podstawą jest nie przegrzanie. Ja wolę rurę dać i odpoczynki a nie bujanie się 30km/h, rzecz gustu.

Jazda stopniowo zwiększając prędkość? to na pewno nie jest rozwiązanie, podczas zmiany biegów jest jednakowe czy będę jechać na 1 z 3tyś obrotów, czy na 4 biegu z 3 tyś obrotów (rozwiązanie ze zmianą prędkości tyczy się tylko skuterów-nie jestem znawcą jednośladów ale na tyle głupi nie jestem). A jeżeli zmienię zębatkę z 12 na 14 to zyskam nieco na mocy i większą część na prędkości (a na tej mi bardziej zależy). A co do tego przegrzewania to czy termometr z allegro pomorze we wskazaniu aktualnej temperatury-czy to po prostu zabawka?

ja na twoim miejscu nie inwestował bym w 80 jak ci 70km ładnie leci na starym cylku to jest ok,jak juz chcesz odczuc róznice radziłbym cos wiekszego np 90 i wał musiałbys zmienic

specops napisał:

ja na twoim miejscu nie inwestował bym w 80 jak ci 70km ładnie leci na starym cylku to jest ok,jak juz chcesz odczuc róznice radziłbym cos wiekszego np 90 i wał musiałbys zmienic

Lepiej od razu wymieniać na 110cm3. Ludzie masowo wymieniają na 80cm3 bo to jest tanie, w serwisie pełny koszt wymiany kompletu dość dobrej jakości wraz z robocizną to 400-500zł. Jednakże polecam wymieniać na 110cm3, to jest największa pojemność jaką można zastosować na takim silniku, moc silnika to jakieś 10 koni mechanicznych, rozpędzi motorower do ponad 100km/h (jak zmienisz zębatki to możesz znacznie polepszyć przyśpieszenie np. ze świateł). Jednak tu komplet (z wałkiem) + robocizna to jakieś 900-1000zł (trochę taniej wyjdzie jak sam kupisz części).

Rozważałem też opcję 110ccm, ale raczej nie, w 80 nie trzeba wymieniać wału, tych wszystkich filtrów, gaźnika, a nie chcę dużo dokładać do tego zipa jak za rok planuję zrobić prawo jazdy, dla tego liczę że ta 80 da mi jakieś licznikowe 90 km/h