Zipp Zico Simpli 2T 50 - problemy z napędem.

Witam jestem nowa osoba na forum i malo jeszcze wiem o skuterach dlatego prosze o pomoc jak w tytule posiadam skuter zipp simpli 2t. skuter od momentu zakupu mial chwilowo zmulony start potem ladnie lecial do 75km. Chcialem ulepszyc start wiec wymienilem sprerzynki wariatora na mieksze zielone 6pro i rolki 5,5 skuter wchodzil na obroty do 8tys po chwili spadal do 6tys i wolno sie rozpedzal,kupilem sprerzyne centralna bo mi tak doradzili w sklepie pod wska 22% mocniejsza i rolki 7gram aktualnie skuter ma dobry start ale nadal idzie do 7tys spada do 6tys i do 30km ladnie idzie i nagle bardzo wolno sie rozpedza z czasem dochodzi do tych 75 ale z wielkim oporem nie mam juz pojecia o co chodzi gaznik czycilem regolowalem filtr powietrza nowy szukalem juz wszedzie i nadal nic nie wiem prosze o pomoc z gory dziekuje za karzda odpowiedz jesli potrzeba wiecej info prosze pytac. Pozdrawiam
PS. dodam ze wymienialem tez wariator firmy WM motors no ale to chyba nie to na nim niby tuningowy powinien chodzic lepiej a rurznicy nie widac nawet gorzej morze to wina tych sprerzynek sprzegla tylko mysle ze ich zadanie to szybsze lapanie dzwonu co daje lepszy start ale czemu potem zwalnia i obroty spadaja i wolno sie rozpedza nie mam pojecia prosze o pomoc szukalem juz naprawde wszedzie a na mechnika mnie nie stac

czy naprawde nikt sie na tym nie zna i nie potrafi pomodz

Czytam Twój opis wymienionych elementów i nie widzę najważniejszego. Cylindra. Jeżeli wymieniasz mu bebechy na sportowe zostawiając oryginalny cylinder 49cc, to nie podniesiesz osiągów, a wręcz je pogorszysz. Tym bardziej, że jest to skuter chiński, więc fabryczne 49cc mocą nie powala. Podstawowa zasada w tuningu, to większy cylinder a potem reszta. To tak, jakbyś budował monster truck'a i zapomniał wsadzić odpowiednio dużych kół.

ja rozumiem tylko ja nie potrzebuje mu podnosic osiagow jego vmax mi wystarcza tylko chcialem troche polepszyc start wymienilem sprerzynki i kreci wysokie obroty puzniej troche spada a potem znow wzrasta ale juz powoli nie rozumiem tego cos jest nie tak

Ale o to właśnie chodzi. Jak chcesz przyśpieszyć start, skoro Twoja jednostka napędowa nie jest w stanie wygenerować odpowiedniej mocy. Kolejna kwestia, to przekładnia i jej bebechy. To, że silnik wytwarza ok 3KM nie oznacza, że tyle jest na kole.Nie, na koło idzie podejrzewam, że 50 - 60% tej mocy. Ja również nie zmieniłem cylindra w celu większych prędkości, lecz aby móc szybciej ruszać. Silnik to podstawa, bo to on generuje potrzebną moc. Reszta, w mniej lub bardziej efektywny sposób przekłada owa moc na koło. A tak się składa, że wiele sportowych części jest projektowana na wysokie obroty silnika. Sam zmieniłem rolki na lżejsze. Dzięki temu silnik ma większe obroty zanim sprzęgło złapie koło.

ok czyli co wkladam to co bylo bo bylo chyba najlepiej na orginalnych czesciach i kupuje 60 lub 70cm albo zostawiam to co mam i dodaje do tego ta 60 lub 70 co doradzasz?

Zostaw wszystko poza sprężynami. Jeżeli chcesz mieć dobry start, to sprężyny muszą być twardsze a nie bardziej miękkie od oryginalnych. Kup dobry cylinder 70, dotrzyj porządnie i powinieneś być zadowolony.

jak chcesz miec dobry start na seryjnym garku to 1 podstawa jest wymiana komina na sportowy to da ze 2-3koniki nie są tanie polecam jakąś używke 2 spzreglo czyli spreżyna centralna 1500rmp i takie spręzynki 1500rmp,dzwon wnentylowany sport cylek 70cm z głowicą,gaznik 19mm i latasz jak nie boisz sie czesci z tajwanu to duzo nie wydasz

dzieki za porady napewn skorzystam a jeszcze pytanko jak z przelorzeniami fabryczne czy tez wymieniac?

przkładnia pośrednia i końcowa może zostac bo za wiele bys na tym nie ugrał tylko poniusł koszty a jak masz komin ala sport to idz do slusaza niech ci wytnie pzegrody z dyfuzora i zespawa spowrotem do kupy