Zipp X-Race 50ccm na 72ccm

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #101485 Reply
    nutrus
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 13
    • Postów: 21

    Witam posiadam zippa x-race z silnikiem 139FMB i chciałbym go przerobić na 72ccm. Chciałbym się zapytać jakiej firmy wstawiać cylek żeby nie był to jakiś syf. Mile widziane linki 😀

    #101486 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Ile mozesz przeznaczyc na ten cylinder?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #101487 Reply
    nutrus
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 13
    • Postów: 21

    200-300 zł może być też razem z głowicą

    #101504 Reply
    rudi405
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 3
    • Postów: 3

    to kupisz spokojnie za 300 zł

    #101562 Reply
    nutrus
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 13
    • Postów: 21

    Że kupię to wiem tylko może jakieś propozycje bo nie znam się zbyt na firmach tuningowych

    #101565 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    rudi405 napisał:

    to kupisz spokojnie za 300 zł

    face palm.

    @nutrus kup to
    http://www.shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-sport-80cc-bez-glowicy,pZ044081.bhtml

    będzie moc 😀

    #101569 Reply
    kj55555
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 22
    • Postów: 22

    DooOminO napisał:

    rudi405 napisał:
    to kupisz spokojnie za 300 zł

    face palm.
    @nutrus kup to
    http://www.shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-sport-80cc-bez-glowicy,pZ044081.bhtml
    będzie moc 😀

    face palm.

    X-race ma 139fmb, więc cyl musi pasić do 139fmb, logika. Większość zestawów na allegro jest tej samej jakości, zestaw za 250zł 'Racing Bee’ różni się od zestawu za 150zł ładnym pudełkiem. Tylko. taki zestaw za 150zł wystarczy, nie trzeba pakować kasy w droższe. Jak chcesz taniej to kupujesz z nieuzbrojoną głowicą i masz za 110zł, a głowice sb przezbrajasz (ja tak zrobiłem, jest dobrze). Chyba, że masz kasy jak lodu i nie szkoda Ci pakować markowych części w chinola, to możesz poszukać zestawów do Hondy Dax i podobnych na ebayu. Czasem są na allegro, ale kompletu jeszcze nie widziałem, same cylki po 700zł xD. Ja polecam najtańszy zestaw z nieuzbrojoną głowicą. Od sb dodam, że można kupić chłodniczkę oleju i mamy wytrzymały silnik (oczywiście jak dobrze złożymy). Pozdro.

    #101580 Reply
    nutrus
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 13
    • Postów: 21

    Jak już to wolę z uzbrojoną głowicą bo na mechanice nie znam się na tyle żeby ją uzbroić. Wiem że 72 może chodzić na głowicy od 50ccm. Jest to jakaś różnica?

    #101582 Reply
    kj55555
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 22
    • Postów: 22

    72ccm nie może chodzić na głowicy od 50, bo komora spalania w 50 jest za mała dla tłoka 72, który ma 47mm (50 ma 39mm) i tłok może uderzać w głowicę. Poza tym w głowicy 72 są większe zawory, czyli wykorzystasz całą moc zestawu 72. Przezbrojenie głowicy, z pomocą filmiku na yt (sory nie podam linku, pisze z fona), zajęło mi ok godziny. Na yt wpisz 'uzbrojenie głowicy’ i pierwszy filmik. I jak sam przezbrajasz głowicę, to masz pewność, że dobrze dotrzesz zawory, a w gotowych z allegro zdarzało się, że zawory były nie dotarte.

    #101590 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    kj55555 napisał:

    72ccm nie może chodzić na głowicy od 50, bo komora spalania w 50 jest za mała dla tłoka 72, który ma 47mm (50 ma 39mm) i tłok może uderzać w głowicę. Poza tym w głowicy 72 są większe zawory, czyli wykorzystasz całą moc zestawu 72. Przezbrojenie głowicy, z pomocą filmiku na yt (sory nie podam linku, pisze z fona), zajęło mi ok godziny. Na yt wpisz 'uzbrojenie głowicy’ i pierwszy filmik. I jak sam przezbrajasz głowicę, to masz pewność, że dobrze dotrzesz zawory, a w gotowych z allegro zdarzało się, że zawory były nie dotarte.

    Mówisz to w teorii czy praktyce? Jeżeli tylko w teorii to ja dziękuje, kolega założył taki cylinder(sam mam zamiar tak samo zrobic) i żaden tłok mu o głowice nie uderza jedyny minus jest taki, że te zawory są jednak za małe.

    kj55555 napisał:

    DooOminO napisał:

    rudi405 napisał:
    to kupisz spokojnie za 300 zł

    face palm.
    @nutrus kup to
    http://www.shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-sport-80cc-bez-glowicy,pZ044081.bhtml
    będzie moc 😀

    face palm.
    X-race ma 139fmb, więc cyl musi pasić do 139fmb, logika. Większość zestawów na allegro jest tej samej jakości, zestaw za 250zł 'Racing Bee’ różni się od zestawu za 150zł ładnym pudełkiem. Tylko. taki zestaw za 150zł wystarczy, nie trzeba pakować kasy w droższe. Jak chcesz taniej to kupujesz z nieuzbrojoną głowicą i masz za 110zł, a głowice sb przezbrajasz (ja tak zrobiłem, jest dobrze). Chyba, że masz kasy jak lodu i nie szkoda Ci pakować markowych części w chinola, to możesz poszukać zestawów do Hondy Dax i podobnych na ebayu. Czasem są na allegro, ale kompletu jeszcze nie widziałem, same cylki po 700zł xD. Ja polecam najtańszy zestaw z nieuzbrojoną głowicą. Od sb dodam, że można kupić chłodniczkę oleju i mamy wytrzymały silnik (oczywiście jak dobrze złożymy). Pozdro.

    Face palm x2, eh link z tym cylinder chciałem przykładowo przedstawić i polecić owy cylindry ( airsal sport )m nie zwracałem uwagi pod jaki to jest dokładnie model, ale widzę, że nie którym ciężko się domyślec 😐

    #101594 Reply
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 829
    • Postów: 844

    co do glowicy to wejdzie nawet bedzie lepsze sprezanie (tylko tak jak piszesz zawory mniejsze)

    ps.nie bede sie rozpisywal czy to lepiej czy gorzej z tym sprezaniem za duzo czynnikow do opisania tyle ze kopa bedzie mial lepszego od glowicy 72 na 50
    pozdro

    #101603 Reply
    kj55555
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 22
    • Postów: 22

    DooOmnio, moze twoj kolega mial jakis inny zestaw, jak patrzylem u sb przy zakladaniu to jakbym zalozyl glowice od 50, to tlok dotykalby jej po pare mm z kazdej strony, nie mowie juz o dokrecenui tego, Poza tym wciecia na zawory na tloku ni jak nie pasowalyby do zaworow w glowicy, wiec nawet jak bys to jakims cudem odpalil, to od razu kolizja zawory tlok. Jak widzisz sprawdzalem to sam, bo chcialem tak zrobic, wiec mowie w praktyce.
    Face palm x3
    To chociaz mogles podac marke cylindrow, ktora w swojej ofercie ma cylindry do 139fmb. Bo Airsal nie ma. Ale tak jak mowilem nie oplaca sie kupowac markowych czesci to tego silnika, jak juz kupisz cyl, to dojdzie jeszcze koszt konkretnego tloka, bo po co super cyl i tlok z plasteliny?

    CEFA, nie bedzie lepszego sprezania, bo przy probie odpalenia tlok oprze sie o ranty komory spalania.

    #101606 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    kj55555 napisał:

    DooOmnio, moze twoj kolega mial jakis inny zestaw, jak patrzylem u sb przy zakladaniu to jakbym zalozyl glowice od 50, to tlok dotykalby jej po pare mm z kazdej strony, nie mowie juz o dokrecenui tego, Poza tym wciecia na zawory na tloku ni jak nie pasowalyby do zaworow w glowicy, wiec nawet jak bys to jakims cudem odpalil, to od razu kolizja zawory tlok. Jak widzisz sprawdzalem to sam, bo chcialem tak zrobic, wiec mowie w praktyce.
    Face palm x3
    To chociaz mogles podac marke cylindrow, ktora w swojej ofercie ma cylindry do 139fmb. Bo Airsal nie ma. Ale tak jak mowilem nie oplaca sie kupowac markowych czesci to tego silnika, jak juz kupisz cyl, to dojdzie jeszcze koszt konkretnego tloka, bo po co super cyl i tlok z plasteliny?
    CEFA, nie bedzie lepszego sprezania, bo przy probie odpalenia tlok oprze sie o ranty komory spalania.

    Co do tłoka to można znaleźć też zestaw z vertexem, chyba, że twoim zdaniem ten tłok też jest z plasteliny .

    #101607 Reply
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 829
    • Postów: 844

    nie znam dokladnie budowy glowicy(na zywo) uwazam jegnak ze na sucho bez skrecania glowicy na sruby mozna to sprawdzic a miejsca jezeli takowe sa co przeszkadzaja mozna samemu skorygowac
    NAJWAZNIEJSZA RZECZA JAKA W TUNINGU JEST WYWAZENIE WALU W STOSUNKU DO CIEZSZEEGO (wiekszego)tloka
    a zauwazylem ze wszyscy co tuninguja o tej podstawowej czynnosci nawet nie wspominaja a co dopiero robia
    przez ciezszy tlok traci sie duzo od kultury pracy silnika po szybsze zuzycie lozysk walu NO I NAJWAZNIEJSZE NIE OSOAGAJA W PELNI EFEKTU JAK MOZE DAC TUNING NA WIEKSZA POJEMNOSC
    pozdro

    #101610 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    http://www.skutery-forum.pl/11545.htm

    poszukał bym na mielochu ale czasu na to nie mam.

    CEFA napisał:

    nie znam dokladnie budowy glowicy(na zywo) uwazam jegnak ze na sucho bez skrecania glowicy na sruby mozna to sprawdzic a miejsca jezeli takowe sa co przeszkadzaja mozna samemu skorygowac
    NAJWAZNIEJSZA RZECZA JAKA W TUNINGU JEST WYWAZENIE WALU W STOSUNKU DO CIEZSZEEGO (wiekszego)tloka
    a zauwazylem ze wszyscy co tuninguja o tej podstawowej czynnosci nawet nie wspominaja a co dopiero robia
    przez ciezszy tlok traci sie duzo od kultury pracy silnika po szybsze zuzycie lozysk walu NO I NAJWAZNIEJSZE NIE OSOAGAJA W PELNI EFEKTU JAK MOZE DAC TUNING NA WIEKSZA POJEMNOSC
    pozdro

    O właśnie, sam kiedyś kupiłem chiński zestaw 65ccm, i tłok jaki tam był to porażka nie dość, że nie miał tych dwóch wycięć w tłoku:
    http://www.horn-tech.pl/zdjecia/1;1288266388;1286784257.jpg

    To waga tłoka była chyba dwukrotnie większa niż aktualnego z 70ccm..

    #101624 Reply
    kj55555
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 22
    • Postów: 22

    DooOminO, sory, nie klnij i przeczytaj jeszcze raz o jakim silniku mówimy. A potem się zastanów co wgl piszesz. Tam jest silnik 139FMB. F a nie Q. Airsal nie robi cylków do tego silnika. Leżący czterosuw, jak w Ogarkach 900. Taki: http://szybkooferty.pl/uploads/photos/full/203/sprzedam_silnik_139_fmb_bartonrometbenzer__1_2038367.jpg

    CEFA, jeżeli też mówisz o silniku 139QMB, jak DooOminO, to może da się to złozyc na głowicy 50, bo tłok jest płaski: http://motor-x.pl/images/800x600_t/images/CZ0004479.jpg.jpg

    Powtórze jeszcze raz, zlozenie 139FMB na głowicy 50 jest niemożliwe, bo tłok 72ccm 139FMB jest wypukły: http://motor-x.pl/images/800x600_t/images/CZ0002129_.jpg.jpg

    #101667 Reply
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 829
    • Postów: 844

    a glowica wklesla czas otwierania zaworow zawsze przed tlokiem
    ja dalej nie widze problemu

    #101692 Reply
    kj55555
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 22
    • Postów: 22

    Bo nie próbowałeś czegoś takiego złożyć. W GMP tłok wystaje jakieś 2mm (ta wypukłość) ponad krawędź cylindra, a ponieważ ma 47mm średnicy, to z każdej strony 4mm 'przyciskają; się do rantaów komory spalania, która ma 39mm średnicy.

    #101724 Reply
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 829
    • Postów: 844

    dobra przerobka to taka ktora rozwiarze kazdy problem zapominasz o podstawowej zasadzie
    za moich czasow skladalo sie tloki 500 cm z jaw zuzlowych do junakow 350 radzilo sie z kazdym problemem wiec jest to dla mnie dziwne ze dzisiaj gdzie dostepnosc do materialow i maszyn jest bezproblemowa ludzie maja takie problemy ze tlok nie wchodzi w glowice
    to wez ja na warsztat i sfrezuj komore tak zeby tlok nie walil w nia i tyle z mojej strony (chyba ze wiesz jaki jest gruby dekiel tloka i w nim zrob rzezbe)

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Zipp X-Race 50ccm na 72ccm
Twoje informacje:




Back to top button