Zipp vz-1 gaśnie po rozgrzaniu na wolnych obrotach

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Zipp vz-1 gaśnie po rozgrzaniu na wolnych obrotach

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 3 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #664259 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Moi drodzy, problem polega na tym, że mój Zipp zaczął gasnąć na wolnych obrotach. Ale tylko jak się rozgrzeje – po dobrych kilkunastu km.
    Najpierw myślałam, że gaźnik się skończył (mikuni). Pokręciłam obroty, chwilowo było ok ??, zaczął falować, i znowu gasł. Czy na ssaniu, czy bez.
    Wymieniłam na nowy- pierwsze odpalenie- pszczółka.
    Zrobiłam przejażdżkę, ok 30 km, dojeżdżam do świateł – znowu zgasł. Odpalam – popracował- zgasł.
    Czyli nie gaźnik…
    Pytanie co?
    Rzecz w tym, że musi się dobrze rozgrzać. Wystarczy, że wrzucę luz, czy wcisnę sprzęgło – obroty się wyrównają, chwilę po pyrka i gaśnie.

    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 3 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Wombat Wombat. Powód:zmiana tytułu tematu
    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 3 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Wombat Wombat. Powód:zmiana tytułu tematu
    #664260 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 426

    albo jednak gaźnik i jego regulacja labo łapie jakąś nieszczelność na ciepłym

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #664261 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Wydawało mi się, że na starym gaźniku jak były podkręcone obroty, to nawet jak przyfalował i na chwilę brakło prącu, to siłą rzeczy startował sam.
    Bo nowy gaźnik od pierwszego strzału odpalił idealnie. 1,5 tyś obrotów. Ładnie się wkręcał, ładnie schodził z obrotów. Świeca kawa z mlekiem, więc mieszanka też dobrze ustawiona fabrycznie.
    A zachowuje się, jakbym go po prostu zgasiła.

    #664262 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    A może zawory za ciasne – kiedy się rozgrzeje wtedy się podpierają i motorek gaśnie.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #664264 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Aż tak zasad działania nie znam. Ale chyba powinien w ogóle tracić wtedy moc. A nie tylko jak schodzi z obrotów?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #664266 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 426

    no jak traci moc to i schodzi z obrotów. jedno jest konsekwencją drugiego

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #664267 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Ale nie traci mocy. Chodziło mi o to, że podczas jazdy, musisz się zatrzymać. Dojeżdżasz do np. świateł. Redukujesz. Stajesz. Np na luzie… chwile się obroty wyrównują, bo zbijasz z 2jki… pyrka i gaśnie.
    Sprawdzałam jeszcze inaczej. Już podczas jazdy np na 4 wciskałam sprzęgło i jechałam … jak tylko obroty się wyrównały, gasł … Chciałam wykluczyć np czujnik N w skrzyni, bo chyba jest tam takie dziadostwo.

    #664384 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Ale czujnik nie ma wpływu na pracę silnika, on tylko pokazuje kiedy masz wrzucony luz. A to może być wina podpartego zaworu, który może być na tyle minimalnie podparty że silnik mając obroty jest jeszcze w stanie pracować. Gdy obroty spadają wtedy podparcie powoduje spadek kompresji i wtedy silnik traci moc gasnąc na jałowych obrotach. Po prostu sprawdź jaki luz mają zawory i ustaw je odpowiednio – jeżeli to nie pomoże będziemy szukać dalej. Może to też być wina zapłonu, świecy które gubią iskrę po nagrzaniu.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #684487 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe THEanna
    THEanna
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Zawory sprawdzone. Nawet maja nieco wiekszy luz. Swieca wymieniona. Cewka zmieniona. Franca nadal gasnie.
    Dodam, że regulacja gaźnika nie pomogla. Albo jest zrywny i gasnie, albo szarpiący, zamulony i gasnie rzadziej.
    Recyrkulacja spalin, zaślepiona, katalizatora nie ma.
    moduł zapłonowy?

    #684493 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 426

    może podmien gaźnik na inny

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
Odpowiedz do: Zipp vz-1 gaśnie po rozgrzaniu na wolnych obrotach
Informacje o Tobie: