Zipp vz-1 gaśnie po rozgrzaniu na wolnych obrotach

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #664259
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Moi drodzy, problem polega na tym, że mój Zipp zaczął gasnąć na wolnych obrotach. Ale tylko jak się rozgrzeje – po dobrych kilkunastu km.
    Najpierw myślałam, że gaźnik się skończył (mikuni). Pokręciłam obroty, chwilowo było ok ??, zaczął falować, i znowu gasł. Czy na ssaniu, czy bez.
    Wymieniłam na nowy- pierwsze odpalenie- pszczółka.
    Zrobiłam przejażdżkę, ok 30 km, dojeżdżam do świateł – znowu zgasł. Odpalam – popracował- zgasł.
    Czyli nie gaźnik…
    Pytanie co?
    Rzecz w tym, że musi się dobrze rozgrzać. Wystarczy, że wrzucę luz, czy wcisnę sprzęgło – obroty się wyrównają, chwilę po pyrka i gaśnie.

    #664260
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    albo jednak gaźnik i jego regulacja labo łapie jakąś nieszczelność na ciepłym

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #664261
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Wydawało mi się, że na starym gaźniku jak były podkręcone obroty, to nawet jak przyfalował i na chwilę brakło prącu, to siłą rzeczy startował sam.
    Bo nowy gaźnik od pierwszego strzału odpalił idealnie. 1,5 tyś obrotów. Ładnie się wkręcał, ładnie schodził z obrotów. Świeca kawa z mlekiem, więc mieszanka też dobrze ustawiona fabrycznie.
    A zachowuje się, jakbym go po prostu zgasiła.

    #664262
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    A może zawory za ciasne – kiedy się rozgrzeje wtedy się podpierają i motorek gaśnie.

    #664264
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Aż tak zasad działania nie znam. Ale chyba powinien w ogóle tracić wtedy moc. A nie tylko jak schodzi z obrotów?

    #664266
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    no jak traci moc to i schodzi z obrotów. jedno jest konsekwencją drugiego

    #664267
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Ale nie traci mocy. Chodziło mi o to, że podczas jazdy, musisz się zatrzymać. Dojeżdżasz do np. świateł. Redukujesz. Stajesz. Np na luzie… chwile się obroty wyrównują, bo zbijasz z 2jki… pyrka i gaśnie.
    Sprawdzałam jeszcze inaczej. Już podczas jazdy np na 4 wciskałam sprzęgło i jechałam … jak tylko obroty się wyrównały, gasł … Chciałam wykluczyć np czujnik N w skrzyni, bo chyba jest tam takie dziadostwo.

    #664384
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Ale czujnik nie ma wpływu na pracę silnika, on tylko pokazuje kiedy masz wrzucony luz. A to może być wina podpartego zaworu, który może być na tyle minimalnie podparty że silnik mając obroty jest jeszcze w stanie pracować. Gdy obroty spadają wtedy podparcie powoduje spadek kompresji i wtedy silnik traci moc gasnąc na jałowych obrotach. Po prostu sprawdź jaki luz mają zawory i ustaw je odpowiednio – jeżeli to nie pomoże będziemy szukać dalej. Może to też być wina zapłonu, świecy które gubią iskrę po nagrzaniu.

    #684487
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Zawory sprawdzone. Nawet maja nieco wiekszy luz. Swieca wymieniona. Cewka zmieniona. Franca nadal gasnie.
    Dodam, że regulacja gaźnika nie pomogla. Albo jest zrywny i gasnie, albo szarpiący, zamulony i gasnie rzadziej.
    Recyrkulacja spalin, zaślepiona, katalizatora nie ma.
    moduł zapłonowy?

    #684493
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    może podmien gaźnik na inny

    #684494
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Zmieniony, zero różnicy.

    #684495
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    ale zmieniony i porządnie wyregulowany?

    #684496
    THEanna
    Uczestnik
    • Postów: 15

    Założony nowy z fabrycznymi nastawami. Nie nie pomogło.
    Regulowany w serwisie – oddali pieniądze, nie poradzili sobie i to w dobrym serwisie Hondy.
    Obstawiam coś z elektronika, bo odpala normalnie, pochodzi chwile i gaśnie, jakbym wyjęła kluczyk ze stacyjki. Bez Żadnych objawów, że się dławi, czy coś w tym stylu.

    #684499
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    nowy to nowy ale niema czegoś takiego jak „fabryczne nastawy”. nalezało go wyregulowac poprawnie.
    Możesz mieć problem z napełniamiem gaźnika – np napowietrzanie zbiornika nie działa i paliwo nie ścieka do gaźnika.
    Może się też przegrzewać cewka – ale to nie sa sprawy które powinny zaskoczyć serwisantów.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button