Zipp Vega 125, luz zaworowy.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Zipp Vega 125, luz zaworowy.

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe J23 J23 7 lata temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #140679 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Diversion
    Diversion
    Użytkownik
    • Postów: 12

    Witam,

    Powiedzcie mi jaki powinien być luz na zaworze ssącym i wydechowym w w/w skuterze, oznaczenie silnika to 152QMI GY 6, jakie są objawy gdy luz jest nieprawidłowy?
    Mam także mały problem z automatycznym ssaniem (przynajmniej tak obstawiam),
    otóż gdy odpalam skuter to słychać jak wkręca się na wysokie obroty ale za szybko owe obroty spadają, silnik nie zdąży sie jeszcze rozgrzać i gaśnie.
    Ratuje się tym, że przytrzymam trochę manetkę i gdy się rozgrzeje to chodzi równiutko tak jak powinien.Czy automatyczne ssanie jest naprawialne czy to tylko jednorazowa część?…liczę na wasze sugestie.

    Pozdrawiam

    #140699 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 408

    Zawór ssący: 0,05 mm. Zawór wydechowy 0,08 mm.

    Gdy luz jest zbyt mały lub go nie ma to jest problem z odpaleniem, słaba kompresja, istnieje niebezpieczeństwo wypalenia podpartych zaworów. Poza tym silnik może sobie kichnąć”. Gdy luz jest za duży, to słychać charakterystyczne cykanie. W obydwu przypadkach strata mocy.

    Ssanie elektryczne jest nienaprawialne. W Twoim przypadku może pomóc regulacja gaźnika.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #140796 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Diversion
    Diversion
    Użytkownik
    • Postów: 12

    J23 dzięki za odpowiedz z tym luzem zaworowym, bardzo mi to pomogło.

    A co do ssania elektrycznego, skoro na ciepłym silniku chodzi równo
    tak jak powinien to i tak wnioskujesz regulację gaźnika?

    #140831 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 408

    Zasadniczo skutery powinny mieć ustawione wyższe wolne obroty w porównaniu do tzw. biegówek. Chodzi o to, że silnik skutera jest bardziej narażony na wahania obrotów (przekładnia, wymuszone chłodzenie, automatyczne ssanie, nie zawsze sprawny gaźnik podciśnieniowy). Ja mam skuter z tym samym silnikiem i po odpaleniu nie czekam na wyłączenie ssania, tylko ruszam, gdy silnik już reaguje na krótkie dodawanie gazu, zanim ssanie jeszcze się wyłączy. Tylko, że każdy silnik jest inny. Kiedyś miałem podobny problem, ale z 50, to pomogło podniesienie wolnych obrotów. Wówczas po wyłączeniu ssania obroty spadły, ale nie na tyle, żeby silnik zgasł, a po chwili podnosiły się do nominalnej wartości. Dla silnika 152QMI serwisówki zalecają wolne obroty 1500 +/- 100, ale można ustawić ok. 2000.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
Odpowiedz do: Zipp Vega 125, luz zaworowy.
Informacje o Tobie: