Zipp toros po zmianie cylindra nie odpala

Witam. Postanowiłem wymienić w moim torosie cylinder. Kupiłem cylinder airsal 80ccm. Głowica została seryjna. Rozrząd ustawiłem prawidłowo. Łańcuszek dobrze napięty. Skuter nie odpalił. Kompresja jest bardzo duża. Gaźnik naraku dysza 85. Tylko raz tak jakby pierdnal. Nawet na większej głowicy nie odpalił. Jakieś rady?

posprawdzać wszystko jeszcze raz, kompresje zmierzyć, zobaczyć jak bedzie bez filtra powietrza
a na przyszłość wymieniaj zestaw z głowica bo teraz bo nikt nie wie jakie ten twój cylek ma parametry, czy układ dolotowy wyrobi…itd

Kompresji nie mam jak zmierzyć ale napewno jest duża bo mało co to kopke z pokrywa bym wyrwał. Na gaźniku miałem akurat stożek gabkowy więc powietrza raczej mu nie brakowało. Kupiłem sam cylek bo producent zapewnia że seryjna będzie pasowała. Ale zmieniałem głowice pod 80 i na tej głowicy tylko raz delikatnie pierdnal. Mechanik powiedział mi dzisiaj ze nie ma żadnej różnicy między cylkiem airsal 80 na nicasilu a zwykłym z allegro za 60zl. A jeśli kupię mocniejszy aku taki z 9ah i 85A rozruchowego to coś da? Kurde mam nadzieję że nie poszło na marne 300zl

zmień mechanika.

No akurat robię go sam. Raz jak powiedziałem mechaników że mam luzy na kierownicy to stwierdził że nic nie ma. Oczywiście musiałem sam sobie dokrecic. A teoretycznie ten cylinder na seryjnej głowicy powinien odpalić? I czy jak dam mocniejszy aku to coś zmieni?
Jeden mechanik krzyknął mi 250zl za wymianę.

Najgorsze ze wpakowalem w niego już 1.5 zeta. I tylko ten cyc nie chce się odezwać. Zamontowalem wario malossi mw z białą centralka, sprzęgło top Racing, gaźnik naraku, sportowy wałek awina, dzwon sportowy.
Ogulnie to cylek pasuje rozmiarowo idealnie. Dodam że po prubach odpalenia świeca jest wilgotna czyli paliwo dochodzi. Kur… Masakra jakaś

Jakieś pomysły rady sugestie?

iskra jest? mi ostatnio cewka zapłonowa siadła, była iskra ale za słaba i nie odpalał. nie miałem pojęcia co jest nie tak bo wszystko było prawidłowo. mimo wszystko myślę, że u ciebie problem tkwi w kompresji. jeżeli nie masz jak jej sprawdzić to sprawdz szczelność zaworów w głowicy

Iskra jest dobra. No kompresja jest mega ledwo idzie kopać. Jak zmieniłem spowrotem na seryjny cylinder i głowice odpalił od strzała. A na tym airsalu zupełnie nic. Może przykrece bardziej gaźnik i iglice obniże na maksa. Może za dużo paliwa dostaje na start. Ale po zmianie na serię odpalił a nie zmieniałem nic w gaźniku. Świece mam irydowa i nie miałem z nią problemów.

Czy ktoś już jeździł na airsalu 80ccm z seryjna głowica?
Moze mocniejsze aku go zakręcie?
Mam zamiar kupić 9ah 85A. Będzie dobry?

Kompresja nie może być “mega ledwo idzie kopać”, musi być odpowiednia. Poproś kogoś żeby Ci zmierzył ciśnienie w cylindrze, bo tak to możesz do śmierci kombinować nie wiedząc że jeden element jest zły.
A sprawdzałeś czy świeca jest mokra gdy póbujesz odpalić i nie rusza? A może jest sucha? Może coś z gaźnikiem? JAKA JEST ŚWIECA - MOKRA CZY SUCHA? Będziemy wtedy dalej myśleć.

Kompresji nie mam gdzie zmierzyć. W pobliżu mechanicy to same asy. Jeden lepszy od drugiego.
Świeca po prubie odpalenia jest wilgotna. Nie jest okopcona. Nie jest mega mokra. Taka wilgotna. Dysza 85 filtr powietrza seryjny bez zwezki. Filtr Paliw 6,5mm aluminiowy. Świeca awina irydowa. Sprawdzałem też na denson i też lipa. Na większej głowicy lepiej kręci ale ten sam efekt. Świeca wilgotna. Prubowalem też ze stozkiem.

akumulator nic nie da bo jest tylko do odpalania z rozrusznika. od kopki powinien ci łapać bez problemu.
musisz zmierzyć kompresje, jeżeli jest wysoka i nie łapie to prawdopodobnie za słaba iskra skoro na starym zestawie łapie bez problemu.

A jeśli zmniejsze mu dopływ paliwa do minimum i zrobię mniejsza przerwę na świecy? To coś da? No aku chce mocniejsze bo zależy mi na odpalaniu z rozrusznika.
W tym tygodniu nie będę miał czasu żeby przekładać. Ale od poniedzialku się za niego wezmę. Pokombinuje z gaźnikiem i świeca. Jak nie to Spale Dziada

A czy powie mi ktoś czy jeśli mam głowice pod 80 ale koniki z klawiaturą mam z 50 to przy regulacji zaworów mogę te śrubki kontrujace dać z drugiej strony? Czy muszę kupić nowe koniki?
Ma to jakiś wpływ na pracę silnika?

raz robiłem z drugiej i chyba działał normalnie z tego co pamiętam.

na ogoł działa normalnie tylko reguluje sie trudniej

No troszkę trudniej fakt. Wczoraj wykrylem kolejnego psikusa mianowicie miałem zmieniony moduł na taki odblokowany zwykły z allegro. Jeździł nawet dobrze. Od wczoraj ciężko na tym module odpala. Na seryjnym od strzała łapie. Czujnika na dzwonie już nie mam. Sprawdzałem na nowym module też odblokowanym i nie odpala. Tylko na tym seryjnym pali na raz.
I na tym odblokowanych jak prubuje kręcić to aż lampy przygasaja i aku szybko siada.

Nie chce zakładać nowego tematu więc spytam tutaj.
Czy jest możliwość żeby ten pstryczek co włącza rozrusznik i wyłącza np. silnik przerobić tak żeby służył tylko do zapalenia i gaszenia dodatkowego podświetlenia skutera?
Posiadam taśmę Led 12V, sprawdzałem dzisiaj jak będzie świecila i zostawiłem ta taśmę Led podpięta pod akumulator taki rezerwowy.
Po chyba godzinie sprawdziłem, taśma świecila. Spadek prawie znikomy.
Nie nagrzala się jakoś zbytnio.
Więc proszę o jakąś podpowiedź jak przerobić ten pstryczek.

przycisk rozrusznika nie jest dwupozycyjny tylko taki odbijający - działa tylko jak wciskasz. wiec może sterować ale tylko sterownikiem lampek który pierwszy impuls by traktował jako ZAPAL a drugi jako ZGAŚ. czyli słaby pomysł jak przełaczniczków na rynku milion jest