zipp quantum R bez blokady

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #43848
    marcin_wlkp
    Użytkownik
    • Postów: 100

    witam mam pytanko bo zaraz po dotarciu silnika nowego w zipp quantum r (silnik 2T) chce go odblokować czy ktoś wie jakich przyrostów mocy i predkosci moge sie spodziewac .?z góry dziękuje za odpowiedz

    #43859
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Wzrośnie przyspieszenie. No i V-max około 70km/h.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #51359
    Czarek
    Użytkownik
    • Postów: 75

    Co po zdjęciu blokady można zrobić, aby wzrosło przyspieszenie, ewentualnie V-max? Skoro wymiana cylindra na większy zmniejsza żywotność silnika, to może pójść w wydech? Co mi da w Quantumie 50 2T sama wymiana tłumika na jakiś lepszy? Gdzieś na którejś aukcji z tłumikiem za +- 200zł widziałem info, że osiągi wzrastają o 20% – tyle, że już nie pamiętam czy chodziło o przyspieszenie czy V-max..

    #51363
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Jeżeli już tłumik wymieniać to szkoda pakować się w chiński szajs za 150zł, tylko kupić tłumik tuningowy jakiejś markowej firmy. Taki kosztuje jakieś 300-400zł, ale na chiński to szkoda wymieniać. Po wymianie osiągi wzrastają. I przyspieszenie i v-max. Powiedz może jakie osiągi ma twój skuter po zdjęciu blokad. Jeśli są w miarę dobre, to ja bym się nie pakował w tuning, bo niewiadomo czego z chińczyka nie zrobisz.

    EDIT: Poczytaj może artykuły o tuningu.
    Na początek może: http://www.skuterowo.com/tuning-skutera-to-nie-takie-proste/
    http://www.skuterowo.com/moim-zdaniem-jak-tuningowac-2t/
    http://www.skuterowo.com/tuning-dla-kazdego-testujemy-sportowy-wydech/

    #51364
    Czarek
    Użytkownik
    • Postów: 75

    Aktualnie w moim Q RS 50 2T po zmianie modułu CDI [o innych blokadach nic nie wiem aby były choć nie sprawdzałem] moje V-max to: 74 km/h na asfaltowej prostej, suchej i bez wiatru [wg prędkościomierza lcd]. Jednak pod bardziej stromą i nieco krętą asfaltową górkę [codzienny powrót do domu] jest już żenujące tylko 34 km/h.. Dlatego bardziej zależałoby mi na zwiększeniu mocy i przyspieszenia a nie V-max.

    P.S. Czytałem podane artykuły, lecz nie są one oczywiście konkretnie o Quantumach a ogólnie o 50-tkach ale dzieki

    #53363
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    a które blokady wpływają na zwiększenie mocy i przyspieszenia a które na Vmax? Mowa oczywiście o Quantum RS lub R (w moim przypadku) 😉 ??

    #53596
    Czarek
    Użytkownik
    • Postów: 75

    W moim skromnym przypadku wymiana modułu CDI zwiększyła prędkość a wymiana tłumika wpłynęła zauważalnie na przyspieszenie.

    #53805
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    Ale moduł mogę wymienić dopiero po etapie docierania tak? A co do tłumika to w R-ce już jest „niby lepszy sportowy” więc nie wiem czy będę wymieniał.

    #53829
    Czarek
    Użytkownik
    • Postów: 75

    A co sądzicie o wskazówkach dotyczących blokad, zawartych pod tym linkiem:

    http://www.forum.skutery-motocykle.pl/printview.php?t=4752&start=0&sid=e95b7c9fbba27466a4e12de940585b35

    P.S. mnie osobiście zainteresował ten fragment, gdyż nie bardzo zrozumiałem o co kaman, jeśli ktoś wie o co chodzi, to proszę o rozwinięcie:

    Przy okazji gdy mamy zdjętą pokrywkę zdejmijmy czarną plombę, a żółty dysk wyjdzie razem z nią. Wewnątrz niej znajduje się biała plastikowa wtyczka i metalowa igła z dwoma małymi uszczelkami. Musimy zdjąć umocowaną uszczelkę. Teraz należy ją ponownie umiejscowić lecz na środkowym wgłębieniu. Teraz skręcamy wszystko z powrotem i osiągi skutera wzrastają.

    No i co z tym odcięciem różowego kabelka idącego do CDI? To brzmi dość kontrowersyjnie. A może to jakaś prymitywna alternatywa dla wymiany modułu CDI na odblokowany i nic to nie da skuterom po wymianie modułu. Co o tym sądzicie???

    #54077
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    Tam nie ma niektórych zdjęć i dlatego jest trochę niezrozumiałe 😉

    #54225
    marcin_wlkp
    Użytkownik
    • Postów: 100

    Arczi z tego co wiem to zipp quantum R jest podobno zblokowany tylko przez moduł CDI.TAKĄ INFORMACJE UZYSKAŁEM OD ZAPRZYJAŻNIONEGO MECHANIKA Z SERWISU ZIPPA.SAM TO SPRAWDZE ZA MIESIAC JAK JUZ DOTRE SILNIK I MINIE MAGICZNE 1000KM NA BUDZIKU.Arczi co do SPORTOWEGO tłumika w zippie to on tylko z nazwy i wyglądu jest sportowy tak naprawde w celu poprawy osiagow nalezy go wymienic lub wybebeszyć.miałem okazje na chwile wymienic w moim zippie moduł cdi na odblokowany tylko po to aby zobaczyc ile wyciągnie i pojechał 77km/hale założyłem znowu zablokowany ze wzgledu na docieranie silnika.o osiągach po wymianie modułu i wybebeszeniu tłumika poinformuje za miesiąc.

    #54292
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    Marcinie…lejesz miód na moje uszy a raczej oczy 🙂 Fajnie że miałeś możliwość sprawdzenia u siebie tego modułu CDI. Wielkie dzięki za info w tej sprawie i już z niecierpliwością czekam aż u mnie strzeli 1000km 🙂 Na razie mam ok 200 😉 Dziś kupiłem fajną kurteczkę w „motonita” za 340zł i zamierzam latać na skuterku nawet jak będzie chłodno 🙂 Pozdro dla Ciebie 🙂

    PS: Widzę, że masz szybę u siebie w R-ce tak? Sprawdza się?

    #54614
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    Mam pytanie za 100pkt 🙂 Czy wymiana wydechu w Quantum R na taki poprawi czy pogorszy parametry skutera? Czy ten LeoVince Scoot zmienia tylko dźwięk?

    #54616
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    To jest tłumik do 4T, więc w quantumie r pogorszy parametry.

    #54675
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    ehhh..szkoda – ale dzięki za info Pietro 🙂

    #54686
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Szkoda, szkoda..mnie też podoba się wydech Leo, ale ten z quantuma r również ładnie się prezentuje i z pewnością poprawia charakterystykę pracy dwu suwa 😉

    #54690
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    Mi bardziej zależało na basowym, mruczącym dźwięku niż na poprawieniu osiągów. Wkurza mnie ten bzyczący dźwięk „pijanego komara” 🙂

    #54696
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Bez przesady…często widzę jak ktoś pociska quantumem r, to nawet fajnie to bzyczy 😉

    #54709
    Nomad
    Użytkownik
    • Postów: 98

    A propos blokad to ja się zapytam tutaj, żeby nie robić nowego tematu.
    Co jest lepiej: odblokować skuter i jeździć czy zrobić kat. A i wtedy śmigać na legalu bo trochę mnie zaczyna już wkurzać jazda max 50km/h.
    Trochę mam z tym dylemat i chciałem się was poradzić.

    #54711
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    aby legalnie śmigać odblokowanym skuterem to musisz go jeszcze przerejestrować na motocykl.

    #54712
    Nomad
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Wiem madi 😀

    #54713
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Tylko wiedz też że może być z tym trochę zabawy. 🙂 Ale dla chcącego nic trudnego. Najgorsza jest biurokracja…

    #54715
    Nomad
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Jak zawsze robota papierkowa jest najgorsza. Teraz się na razie zastanawiam którą opcję byście wybrali lub polecili.

    #54716
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    ponad 90% skuterów w PL jest odblokowana oraz znaczna większość skuterów użytkowników tego forum. Mój tak samo jest odblokowany od 16 tyś km, ja nie mam prawa jazda i nim jeżdżę. Policja wie, że ludzie jeżdżą odblokowanymi skuterami i jeśli się nie szaleje zbytnio to się nie czepiają.

    #54723
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Nomad napisał:

    A propos blokad to ja się zapytam tutaj, żeby nie robić nowego tematu.
    Co jest lepiej: odblokować skuter i jeździć czy zrobić kat. A i wtedy śmigać na legalu bo trochę mnie zaczyna już wkurzać jazda max 50km/h.
    Trochę mam z tym dylemat i chciałem się was poradzić.

    Moim zdaniem lepiej zrobić kat. A, z kilku przyczyn, a mianowicie;
    -możesz jeździć dużym skuterem, który jest wygodniejszy,
    -żywotność dużego skutera jest większa, niż małego odblokowanego, lub co gorsza tuningowanego,
    -zużycie paliwa, jeżdżąc dużym z prędkością analogową do małego odblokowanego lub tuningowanego jest niższa,
    -konsekwencje prawne, po spowodowaniu kolizji lub wypadku drogowego skuterem odblokowanym lub tuningowanym..

    #54727
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    Tak jak pisał Madi – 90% ludzi ma odblokowane i wszyscy o tym wiedzą 😉 Ja obstawiam tą opcję. Kat A moze sobie kiedys zrobię , skuter to mój pierwszy jednoślad i jak mi się spodoba to może w przyszłości przesiądę się na coś większego 🙂

    #54732
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Ja już pewien czas planuję zrobić sobie blokadę obrotów ale jakoś nie umiem się do tego zabrać. Odblokowanie traktuje jako zapas mocy w awaryjnych sytuacjach i jeżdżę w granicach 50-55. Narazie jeżdżę bez blokad a jeśli policjanci się za to wezmą to taka blokada obrotów wyląduje w moim sprzęcie natychmiastowo. Chociaż myślę że policjanci wiedzą jak wygląda jazda zablokowanym skuterem w mieście i sami z siebie dają temu spokój a łapią tylko tych którzy śmigaja 80-90 po mieście skuterem z 4 otworami w tłumiku i dwudziestoma kolorowymi lampkami pod spodem.

    #54738
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    też się zastanawiałem nad pstryczkiem do blokowania obrotów…jak już dotrę sztukę to się zobaczy 😉

    #55523
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 132

    Kto wie w jakiej technologii zrobione są fabryczne cylindry w Zipp Quantum R 2011r.(albo innym quantumie – bo są chyba takie same we wszystkich)? aluminiowe z gładzią nikasil czy żeliwne ???

    #56124
    quaker
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam Wszystkich.
    Pytanie do użytkownika quantum R – czy nie masz problemów z gaźnikiem – obrotami tego skutera i odpalaniem? Jestem użytkownikiem tego skutera kupionego we wrześniu ubiegłego roku w salonie firmowym i skuter od nowości nie chce normalnie odpalić mi gdy jest rozgrzany – po jeździe i pozostawieniu go na 2-5min nie mogę go odpalić bez dodania gazu. Gaźnik był wymieniany na nowy – sam skuter w ramach gwarancji był w serwisie w samym Przasnyszu i dalej jest ten problem. Czy mógłbyś wstawić np. mp3 z pracą Twojego skutera – praca silnika.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button