Zipp quantum gt5 nie odpala

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Zipp quantum gt5 nie odpala

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Maniusx Maniusx 3 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #300471
    Zdjęcie profilowe Maniusx
    Maniusx
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Witam mam skuter zipp quantum 2t. Po zimie zaczęły mi się problemy z odpalaniem. Żeby go odpalić musiałem go kopać parę dobrych minut. Ale i tak jak odpalił to za chwile gasl i jak dawalem gazu to się dusił. Ale po paru próbach odpalal i w miarę dobrze chodził. Wczoraj chciałem go odpalić ale po chyba 10 minutach nie dawał znaku życia. Iskra jest. Jak wyjalem przewód który jest podłączony od kranika podciśnieniowego do gaźnika to gdy zakrecilem rozrusznikiem to nie leciała benzyna. Czy benzyna powinna lecieć z tego przewodu jak silnik się odpala? Dodam ze wymienialem ten kranik parę miesięcy temu. Proszę o pomoc bo Nie wiem co może być przyczyna ze skuter nie odpala. Myślę ze może być cos z gaźnikiem. Skuter nie jest nowy i jego przebieg to 7500km. Proszę o pomoc z góry dzięki 🙂

    #300476
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 778

    kranik najczęściej ma dwa połączenia z gaźnikiem
    1. podciśnienie
    2. paliwo
    paliwo na końcu tego paliwowego się pojawi jak w przewodzie podciśnienia będzie podciśnienie (zassiesz powietrze)

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #300484
    Zdjęcie profilowe Maniusx
    Maniusx
    Użytkownik
    • Postów: 25

    A który przewód jest od paliwa a który od podcisnienia?

    #300489
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 778

    grubsze rurki to paliwo a cieńsza to podciśnienie. Na ogół są tak umieszczone żeby paliwo mogło wygodnie płynąć.
    Czyli taka od góry to dopływ ze zbiornika, taka w dół to wypływ paliwa do gaźnika a taka lekko inna i raczej odchodząca w bok to ta sterująca, podciśnieniowa.
    I często masz strzałki pokazujące kierunek przepływu przez kranik

    a ta bez strzałek to podciśnienie

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #300493
    Zdjęcie profilowe Maniusx
    Maniusx
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Okej rozumiem a jak kręci się rozrusznikiem to paliwo powinno lecieć z tego przewodu paliwowego kranika?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #300497
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 778

    tak, bo silnik zasysa i generuje w dolocie i gaźniku podciśnienie. Tam gdzieś (w dolot lub gaźnik) jest wpięta rurka od podciśnienia i ono się pojawia też w niej – i wtedy kranik puszcza paliwo przewodem paliwowym

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #300505
    Zdjęcie profilowe Maniusx
    Maniusx
    Użytkownik
    • Postów: 25

    No i właśnie w tym problem ze paliwo nie leci jak próbuje odpalić. Czyli oznacza to że kranik jest zepsuty? Wymienialem go parę miesięcy temu. A i jeszcze mam pytanie czy można spróbować jakoś podłączyć bezpośrednio przewody bez tego kranika?

    #300512
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 778

    można – ale istnieje ryzyko że jak paliwa nie przytrzyma zawór iglicowy w gaźniku to ci paliwko przez noc wycieknie całe przelewem gaźnika

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #300522
    Zdjęcie profilowe Maniusx
    Maniusx
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Tylko chciałem spróbować czy jak bym podlaczyl bezpośrednio to czy by odpalił. Tylko jak to zrobić bo od filtra idzie jeden przewód a za filtrem od kranika idzie juz dwa przewody to jak to zrobić?

    #300535
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 778

    obawiam się że cię to przerasta skoro ja ci pisze że idą dwie rurki i od czego są a ty piszesz że idę dwie rurki i nie wiesz co z tym zrobić.
    Ja jak bym się dobrze skupił to bym połączył paliwowe ze sobą a podciśnienie zostawił na obecnym kraniku albo zdjął i zatkał. Ale to tylko sugestia.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie