Zipp Quantum GT5 2T dziwne działanie paska napędowego.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #142438
    manonfire
    Użytkownik
    • 3
    • 8Postów:

    Witam.
    Jak w temacie: pasek napędowy zachowuje się dziko. Ładnie przesuwa się po talerzach zarówno wariatora, jak i sprzęgła (w sensie przełożeń – wariator do góry, sprzęgło na dół), ale są momenty, kiedy dostaje wibracji głownie w płaszczyźnie pionowej, jak i na boki. Ktoś ma pomysł, czemu tak się dzieje? Pytam, bo z napędu dochodzą różne dziwne dźwięki i podczas jazdy mam wrażenie, że napęd nie przenosi właściwie mocy silnika na kółko.

    Pozdrawiam.

    #142440
    Quantumek
    Użytkownik
    • 111
    • 716Postów:

    hahaha dziko

    #142441
    komputerowiec43
    Użytkownik
    • 9
    • 34Postów:

    Trzeba wymienić sprzęgło, są tam takie 3 lub 4 płaskie rzeczy, nie wiem jak to się nazywa, i one zacinają te całe sprzęgło. Najłatwiej to kup nowe, dzisiaj sobie też zamawiałem całe sprzęgło. 70 zł. Nie wiele. Pozdrawiam .

    #142449
    manonfire
    Użytkownik
    • 3
    • 8Postów:

    komputerowie… napisał:

    Trzeba wymienić sprzęgło, są tam takie 3 lub 4 płaskie rzeczy, nie wiem jak to się nazywa, i one zacinają te całe sprzęgło. Najłatwiej to kup nowe, dzisiaj sobie też zamawiałem całe sprzęgło. 70 zł. Nie wiele. Pozdrawiam .

    Nie sądzę, że to sprawa sprzęgła. Zakładałem nowe (standardowe) i to samo. Jasne, można trafić na kiepską nówkę, zwłaszcza standard made in p.r.c. Aktualnie mam “tuningowe” sprzęgło i dzwon – przebieg ok. 500 km. Wydaje mi się, że łapie dobrze, skoro na oryginale nówce sztuce efekt jest podobny. Ale jeszcze pokombinuję.

    Pozdrawiam

    #142468
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Może pasek jest napiety pod kątem? Może sprzęgło i wariator nie są na jednej linii? Takie coś koryguje się podkładkami ewentualnie…

    #142478
    manonfire
    Użytkownik
    • 3
    • 8Postów:

    Kisiu1981 napisał:

    Może pasek jest napiety pod kątem? Może sprzęgło i wariator nie są na jednej linii? Takie coś koryguje się podkładkami ewentualnie…

    Ha, o tym nie pomyślałem. Przepraszam za głupie pewnie pytanie: jak najprościej sprawdzić, czy są w jednej linii? Oraz gdzie te podkładki montować? Nie jest wykluczone, że podkładki przy sprzęgle, jeśli były to zgubiłem. Mam komplecik podkładek na wał (w sensie na regulację długości tulei wariatora – ale to chyba nie o nie chodzi).

    Pozdrawiam.

    #142480
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Trzeba zdjąć pokrywę przekładni i popatrzeć dokładnie(od góry). A co do podkładek to niech się wypowiedzą znawcy, bo moja wiedza tu się kończy.

    #142486
    manonfire
    Użytkownik
    • 3
    • 8Postów:

    Kisiu1981 napisał:

    Trzeba zdjąć pokrywę przekładni i popatrzeć dokładnie(od góry). A co do podkładek to niech się wypowiedzą znawcy, bo moja wiedza tu się kończy.

    Tak kombinowałem. Myślę jednak, że tak na oko to da się zauważyć naprawdę dużą różnicę w ustawieniu, rzędu kilku, jak nie kilkunastu milimetrów. Wyobrażam sobie, że 1-3mm różnicy takiego szaleństwa paskowi nie da. A jeśli daje, to chyba musi być jakiś inny sposób pomiaru. Tak czy inaczej dziękuję za podpowiedź. Będę wszystko sprawdzał i ustawiał we wtorek, jak wróci z nad Bałtyku kolega – posiadacz mastiff’a (elektryczny klucz udarowy) 🙂 oraz jak dotrą nowe ślizgi waria.

    Pozdrawiam.

    #142495
    Filippo73
    Użytkownik
    • 2
    • 477Postów:

    U mnie w quantumie był podobny objaw. Niestety okazało się, że poszły łożyska na wale. Na wyższych obrotach było ok, ale gdy spadały pasek latał jak żyd po pustym sklepie, a do tego słychać było niepokojące dźwięki.

    #142504
    manonfire
    Użytkownik
    • 3
    • 8Postów:

    Filippo73 napisał:

    U mnie w quantumie był podobny objaw. Niestety okazało się, że poszły łożyska na wale. Na wyższych obrotach było ok, ale gdy spadały pasek latał jak żyd po pustym sklepie, a do tego słychać było niepokojące dźwięki.

    No, to żeś mnie nie ucieszył. Póki co traktuję opcję z łożyskami jako ostateczność. Najpierw posprawdzam i poreguluję inne elementy. Jak to nic nie da, wtedy przyjrzę się łożyskom. Jakie mogą być jeszcze inne objawy uszkodzenia łożysk, żebym mógł to zdiagnozować nie tylko na podstawie latającego paska?

    Pozdrawiam.

    #142505
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • 1 103Postów:

    możesz jeszcze sprawdzić luzy na wale, ruszając nim . jeżeli chcesz, to Odkrec głowice cylinder i sprawdź czy wał lub korbowod nie mw luzow.

    #669980
    Robert 29
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    Witam. Odgrzewam temat, mam ten sam problem, pasek podskakuje oraz na wariatorze czasem widać że co jakiś czas sie przechyla na boki. Słychać jakieś stuki czasem, prawdopodobnie gdy pasek dostaje wibracji i obija wtedy o pokrywę silnika. Szkoda że kolega nie opisał co było przyczyną. Może ktoś jest w stanie pomóc. Luzów na wale nie wyczuwam, pasek i wariator jest nowy. Sprzęgło wydaje się być ok.

    #669990
    Robert 29
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    Sprawdzałem przed chwilą i jest lekki luz na wałku przekładni na którym jest osadzone sprzęgło, czy to może być przyczyną tej wibracji paska ?

    #669995
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 499Postów:

    ale odbija się w płaszczyźnie pionowej czy w poziomie?

    #670019
    Robert 29
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    Pasek podskakuje góra-dół. Po zdjęciu paska i pokręceniu ręcznie talerzami sprzęgła, zauważyłem że talerze mają niewielkie bicie na boki.

    #670050
    Robert 29
    Uczestnik
    • 1
    • 5Postów:

    Mam jeszcze pytanie, co ma luz na korbowodzie do w/w objawów, czyli podskakującego paska ? Czy chodzi tu może o brak płynności obrotowej i poprzez luz na panewce, silnik wchodzi w drgania i wytwarza sie rezonans który przechodzi na pasek?

    #670051
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 499Postów:

    raczej nie. to prędzej ten luz/bicie na talerzach i prowadzenie paska + jego długość + stan sprezyny + płynność pracy wariatora na tulei i korektora na tulei

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button