Zipp Quantum Classic 4T – co wymienić na lepsze – tuning jakościowy.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #162638
    Gavroche77
    Użytkownik
    • 1
    • 3Postów:

    Witam miłośnikow marki Zipp

    Za około 2 tygodnie stane się posiadaczem Zipp Quantum Classic 4t, jednak zdaje sobie sprawe, że jakość niektórych części pozostawia wiele do życzenia, co prawda skuterem tym będę robił tylko 26 kilometrow dziennie 5 dni w tygodniu, lecz chciałbym uczynić go bardziej niezawodnym, teraz pytanie do Zippowych wyjadaczy, co najlepiej wymienic w takim skuterze na jakościowo lepsze, tzn jakieś łożyska w kołach, ruchome elementy, części silnika
    Co wymienialiście w swoich skuterach lub co byście wymienili aby poprawić niezawodność? Dodam że skuter nie będzie miał ściąganych blokad.
    Pozdrawiam

    #162644
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • 4
    • 484Postów:

    pasek, sprzęgło, wał , łańcuszek rozrządu , cylinder, wariator, świecę , fajkę , cewkę – najważniejsze rzeczy z silnika.

    Bez zdejmowania blokad te silniki wytrzymują około 20000 km, przy czym pęknie pasek, zużyje się sprzęgło i pęknie linka prędkościomierza.

    #162647
    Gavroche77
    Użytkownik
    • 1
    • 3Postów:

    Witam
    A jakieś elementy poprawiające bezpieczeństwo jazdy skutera tj łożyska, śrubki? Co polecacie, co wy wymieniliście ? Dziękuję za odpowiedzi

    #162650
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Kupić Kymco;)
    +=+=+=+
    żart’_’

    #162660
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    Luknij na to:
    http://img689.imageshack.us/img689/9489/201207091347201024×768.jpg

    http://img705.imageshack.us/img705/4808/201207091347461024×768.jpg

    http://img546.imageshack.us/img546/3244/201207091400301024×768.jpg

    To z takiego quantuma jak twój, prócz urwania się tych amortyzatorów, byle jakich plastików, i na okrągło przepalających się żarówek przednich reflektorów nie miałem do niego zastrzeżeń, aha i siedzenie było do niczego połamało się, i po 8tyś km było w kawałkach.

    #162673
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Oj szło się na koło, co?:)

    #162720
    Gavroche77
    Użytkownik
    • 1
    • 3Postów:

    enter1978

    A czy ta ‘awaria’ zdazyla sie Tobie podczas normalnego uzytkowania skutera ? Pozdrawiam

    #162774
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    Nie, nie było żadnego stawiania na koło, wtedy miałem w nim zwykły silnik 139qmb który nie bardzo chce jechać nawet z góry. Ale miałem zamontowany w nim cylinder 51mm więc jakos to jechało, dużym winowajcą był stan dróg po których jeżdżę, dziura na dziurze że czasami na piechotę można zęby powybijać, a jednak skuter z większym cylkiem trochę szybciej jeździł po tych tragicznych drogach , i tak to się skończyło, na szczęście jechałem powoli może ze 20-25km/h więc nawet się nie wywróciłem , tylko jak by to powiedzieć zawiesiłem się podwoziem na prostej szosie 🙂 . Ale głównym winnym jest zipp i nędzna oszczędność na materiałach z których są wykonane elementy nośne skutera, co nie ma prawa mieć miejsca, później jeszcze pękł ten element ze zdjęcia ale w miejscu gdzie są przykręcane lagi amortyzatorów. Gdy przerabiałem ten skuter pod obecny mój silnik własnoręcznie wykonałem ten element ze zdjęć, zrobiłem z litej stali i tą sztycę i półkę która się odłamała od sztycy, fakt waży około 6kg gdy chińska sztyca z półką waży może z 1,5kg, Ale skuter spokojnie rozpędza się do 120km/h i jeździ po tych samych dziurawych drogach i jakoś 20tyś km po modyfikacjach przejechane i nic się nie łamie, nic nie pęka, można? można!. Zipp chciał mnie chyba zabić, i dzwoniłem do nich z roszczeniami ale z idiotami lepiej nie zaczynać.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button