Zipp Quantum Classic 4T – co wymienić na lepsze – tuning jakościowy.
- This topic has 7 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 9 years, 11 months temu by enter1978.
- AutorWpisy
- 13 kwietnia 2014 dnia 12:44 #162638
Witam miłośnikow marki Zipp
Za około 2 tygodnie stane się posiadaczem Zipp Quantum Classic 4t, jednak zdaje sobie sprawe, że jakość niektórych części pozostawia wiele do życzenia, co prawda skuterem tym będę robił tylko 26 kilometrow dziennie 5 dni w tygodniu, lecz chciałbym uczynić go bardziej niezawodnym, teraz pytanie do Zippowych wyjadaczy, co najlepiej wymienic w takim skuterze na jakościowo lepsze, tzn jakieś łożyska w kołach, ruchome elementy, części silnika
Co wymienialiście w swoich skuterach lub co byście wymienili aby poprawić niezawodność? Dodam że skuter nie będzie miał ściąganych blokad.
Pozdrawiam13 kwietnia 2014 dnia 13:40 #162644pasek, sprzęgło, wał , łańcuszek rozrządu , cylinder, wariator, świecę , fajkę , cewkę – najważniejsze rzeczy z silnika.
Bez zdejmowania blokad te silniki wytrzymują około 20000 km, przy czym pęknie pasek, zużyje się sprzęgło i pęknie linka prędkościomierza.
13 kwietnia 2014 dnia 14:20 #162647Witam
A jakieś elementy poprawiające bezpieczeństwo jazdy skutera tj łożyska, śrubki? Co polecacie, co wy wymieniliście ? Dziękuję za odpowiedzi13 kwietnia 2014 dnia 14:31 #162650Kupić Kymco;)
+=+=+=+
żart’_’13 kwietnia 2014 dnia 15:18 #162660Luknij na to:
http://img689.imageshack.us/img689/9489/201207091347201024×768.jpghttp://img705.imageshack.us/img705/4808/201207091347461024×768.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/3244/201207091400301024×768.jpg
To z takiego quantuma jak twój, prócz urwania się tych amortyzatorów, byle jakich plastików, i na okrągło przepalających się żarówek przednich reflektorów nie miałem do niego zastrzeżeń, aha i siedzenie było do niczego połamało się, i po 8tyś km było w kawałkach.
13 kwietnia 2014 dnia 16:17 #162673Oj szło się na koło, co?:)
14 kwietnia 2014 dnia 04:23 #162720enter1978
A czy ta ‘awaria’ zdazyla sie Tobie podczas normalnego uzytkowania skutera ? Pozdrawiam
14 kwietnia 2014 dnia 18:12 #162774Nie, nie było żadnego stawiania na koło, wtedy miałem w nim zwykły silnik 139qmb który nie bardzo chce jechać nawet z góry. Ale miałem zamontowany w nim cylinder 51mm więc jakos to jechało, dużym winowajcą był stan dróg po których jeżdżę, dziura na dziurze że czasami na piechotę można zęby powybijać, a jednak skuter z większym cylkiem trochę szybciej jeździł po tych tragicznych drogach , i tak to się skończyło, na szczęście jechałem powoli może ze 20-25km/h więc nawet się nie wywróciłem , tylko jak by to powiedzieć zawiesiłem się podwoziem na prostej szosie 🙂 . Ale głównym winnym jest zipp i nędzna oszczędność na materiałach z których są wykonane elementy nośne skutera, co nie ma prawa mieć miejsca, później jeszcze pękł ten element ze zdjęcia ale w miejscu gdzie są przykręcane lagi amortyzatorów. Gdy przerabiałem ten skuter pod obecny mój silnik własnoręcznie wykonałem ten element ze zdjęć, zrobiłem z litej stali i tą sztycę i półkę która się odłamała od sztycy, fakt waży około 6kg gdy chińska sztyca z półką waży może z 1,5kg, Ale skuter spokojnie rozpędza się do 120km/h i jeździ po tych samych dziurawych drogach i jakoś 20tyś km po modyfikacjach przejechane i nic się nie łamie, nic nie pęka, można? można!. Zipp chciał mnie chyba zabić, i dzwoniłem do nich z roszczeniami ale z idiotami lepiej nie zaczynać.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.