Zipp quantum 50

Witam, mam pytanie.
Ostatnio zdjąłem gaźnik z skutera aby go przeczyścić po ponownym założeniu próbowałem odpalić i nic tylko kręci. Próbowałem wtrysnąć paliwo bezpośrednio do gaźnika i zero reakcji. Co może to być? Przed tym skuter strasznie mulił dlatego zdjąłem.

Poskładany prawidłowo? W szczególności pływak, zawór iglicowy? Przy zbiorniku paliwa masz kranik podciśnieniowy? Działa?

Zmień sobie przewód, którym spuszczasz paliwo z komory pływakowej na przezroczysty. Podnieś końcówkę przewodu ponad gaźnik i odkręć śrubę spustową w komorze. Przystaw przewód paliwowy do gaźnika i zobacz, czy komora pływaka się napełnia i jaki jest w niej poziom paliwa.

Kolejna kwestia - czym go czyściłeś? Był brudny wewnątrz? Masz skuter od nowości? Jaki przebieg i czy wiarygodny? Mierzyłeś przed tymi operacjami ciśnienie sprężania? Jeśli to 4T to kiedy ostatnio regulowano luzy zaworowe?

gaźnik popsiukalem sprężarką skuter mam z 2008 roku i ok 3 miesiące nim jeżdżę skuter ma ok 13tys udokumentowanego przebiegu i przejezdzilem nim ok 2500 km jest to 2 suw i nie mierzyłem ciśnienia sprężania.

Jak nie znasz skutera od początku to nie nastawiaj się, że cokolwiek jest tam wiarygodne.

Rozbierz ten gaźnik jeszcze raz. Sprawdź jak pracuje pływak, zawór iglicowy - albo tak jak pisałem, albo ze zdjętą komorą pływaka.

Przedmuchiwanie sprężonym powietrzem nie zawsze się sprawdza. Gaźnik powinien zostać obrany ze wszystkich podzespołów, a następnie umyty w myjce ultradźwiękowej. Po takim myciu można go dopiero przedmuchać.

Co do samego problemu jaki tu występował - jak dojdziesz do wniosku, że paliwo dochodzi do komory pływakowej, że wszystko jest poprawnie złożone, ciśnienie sprężania do mierzenia. Straszne mulenie jak to określiłeś może świadczyć o zużyciu cylindra, pierścieni tłokowych.