Zipp Quantum 2006r 2T – Wbity amortyzator i hamowanie

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #173010
    Xx_Aron_xX
    Użytkownik
    • 4
    • 7Postów:

    Dobrý deň
    Panowie mam pytanko… Mianowicie gdy na mojego quantum’a wsiada druga osoba to on zaczyna hamować tyłem …
    Tzn. mi się wydaje że gdy wbija się amortyzator to gdzieś ciągnie linką od tylnego hamulca, Czy jest to możliwe? Jak to naprawić?

    #173014
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    A jesteś pewny, że to hamulec go hamuje?

    #173015
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    tak jest to możliwe jak gdzieś pancerz haczy[lub masz za krótką linke załóż twardsze amory

    #173019
    Xx_Aron_xX
    Użytkownik
    • 4
    • 7Postów:

    niedawno go kupiłem więc nie znam stanu klocków hamulcowych w bębnie.
    linka z tego co widzę jest podciągnięta prawie na maksimum więc może jeśli wymienię klocki i popuszczę linkę to rozwiąże problem…
    Co o tym myślicie?

    #173023
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Linka jest podciągnięta na pewno nie bez powodu 🙂
    Nie wydaje mi się, żeby obciążenie skutera miało wpływ na napięcie linki hamulcowej, ale może się nie znam 🙂

    #173037
    Xx_Aron_xX
    Użytkownik
    • 4
    • 7Postów:

    maxell napisał:

    Nie wydaje mi się, żeby obciążenie skutera miało wpływ na napięcie linki hamulcowej, ale może się nie znam 🙂

    to co może być powodem hamowania? błotnik ociera się o koło?

    //edit
    Dodam że gdy jadę sam i hamuje tyłem to czuje “falowanie” kiedy pracuje amortyzator (gdy się wbija to odbija mi klamkę na zewnątrz) na klamce hamulca

    #173047
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Sprzedaj tego chinola i kup coś używanego z… Kraju Kwitnącej Wiśni.
    *
    Tak prosta mechanika i elektryka nie jest jednak dla ciebie i chyba właśnie to zrozumiałeś.
    *
    Lepiej zrozumieć to nieco później niż całkiem jakby wcale.
    *
    Przyczepności życzę w tym kolejnym sezonie. Już za cały rok. Kalendarzowy. 🙂

    #173067
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Swierzy jak Tic Tac, a tak nieco bardziej już serio…
    *
    Świeży nabytek, więc tuleje metalowo-gumowe zawieszenia silnika i mocowania amortyzatorów do weryfikacji (lub nawet wymiany).
    Jeżeli siedzą tam dwa amortyzatory to mogą mieć regulację obwodową napięcia sprężyny (widoczne jest wówczas *uzębienie* na amortyzatorze, które można przestawiać np. francuzem).
    *
    Zasadniczo, hamulec tarczowy ma KLOCKI, a hamulec bębnowy ma OKŁADZINY i takiego stanu rzeczy już pewnie nie odwrócisz.
    *
    Reguluj co się da i jak się jeszcze da, albo rozbieraj i weryfikuj stan części organoleptycznie po kolei, ewentualnie puść to w obieg dalej (póki jeszcze jest kompletne) i szlus. 😉
    *
    Edit:
    Amortyzatory mają mieć sprężyny u góry, inaczej faktycznie można… *hamować* mechanizmem tylnego bębna i jest to już wtedy… czysta magia podwórkowego zazwyczaj tuningu, albo też i efekt zwykłego nieuctwa w trakcie montażu do danego popylacza (np. z kartonowego pudła gdzieś na zapleczu jakiegoś… *SALONU* z ambitnym *SERWISEM* wespół. 😉

    #173068
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    oczywiście że tak bo pachnie mi to skarbonką.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button