Zipp Quantum 125ccm 4t swap silnika i problem ze swiatłami i rozrusznikiem

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #297084 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Witam.
    Pokusił mnie swap silnika Zipp quantum 50cmm 2t na silnik 125ccm 4t. Wszystko ładnie zrobione. Jedynie napotkałem dwa problemy: jeden bardziej poważy to bardzo słabe światła, ledwie sie żarzą poza tym cala elektryka działa, ładowanie jest. Co może byc przyczyną? Drugi problem to nie chce kręcić rozrusznikiem jedynie cos tam czasami obróci a poza tym to ciagle tylko robi tyk tyk tyk sam przekaznik. Pociągnąłęm dodatkową masę na obudowę rozurniszka ale bez żadnych rezultatów. Akumulator w pełni naladowany. Skończyły mi sie pomysły co moze byc przyczyną tych problemów….

    #297086 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 089
    • Postów: 21 144

    kupiłeś cały zestaw z regulatorem napięcia czy kompletowałeś po kawałku sam?
    .
    btw, wymyśliłem sobie podobny zabieg w junaku 607 2T wiec mam kilka pytań
    – skąd silnik i jaki
    – czy tylne koło z frezami pasowało?
    – siadł bez kombinowania w zawieszenie w ramie?

    #297091 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    masz za słaby aku to i nie kręci,co do świateł to może mieć słaby prąd z cewk jak masz rezystory światel to odłącz.

    #297092 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Tak kupiłem cały zestaw chiński. Tzn. gaźnik, regulator napięcia, moduł zapłonowy, cewka zaplonowa. Frezy nie pasowały, mocowanie w ramie bezproblemowo po zakupie nowego wahacza. Właśnie regulator… stary miałem na 4 piny a nowy na 5 w którym są kable czerwony, żółty, różowy, czarny i zielony. Przemierzylem miernikiem i wynika że czarny to masa. Przeanalizowalem dużo schematów i na wszystkich było podobnie; czerwony – akumulator, żółty- światła, podobno różowy połączony z białym wychodzący ze skutera który odpowiada za ładowanie i kabel zielony został mi wolny. Może mam błędne podłączenie regulatora?

    #297094 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    paci napisał:

    masz za słaby aku to i nie kręci,co do świateł to może mieć słaby prąd z cewk jak masz rezystory światel to odłącz.

    Jaki powinien być akumulator? Mam akumulator 12V 7Ah. Z tego co się orientuje to quantum nie posiada rezystora swiateł. U siebie też go nie zlokalizowałem.

    #297095 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    A czemu wymieniałeś regler?Na starym powinno dzialać.

    #297097 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 089
    • Postów: 21 144

    Junak np ma rezystor świateł, pod przednią czaszą.

    czyli trzeba dokupić nowe koło tylne i wahacz.

    Wg mnie:
    – zielony to masa
    – czarny to kill switch na moduł czyli gaszenie.. itd wg tego:

    dalej

    #297098 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Na początku odpaliłem na starym ale bez podłączonych przednich swiateł i po zgaszeniu okazało się jest przepalona tylna zarówka i bezpiecznik przy akumulatorze.

    #297099 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Wombat napisał:

    czyli trzeba dokupić nowe koło tylne i wahacz.
    Wg mnie:
    – zielony to masa
    – czarny to kill switch na moduł czyli gaszenie.. itd wg tego:

    Moduł zapłonowy mam podpięty dobrze bo odpala i dobrze chodzi bo nawet jezdziłem. Mowa o regulatorze napięcia. U mnie na regulatorze napiecia z kabla zielonego wychodzi napiecie w granicach 4V a czarny 0V czyli bedzie to masa.

    #297100 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 089
    • Postów: 21 144

    masz taki regulator w 2T?

    #297101 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 089
    • Postów: 21 144

    popatrz wyżej bo powoli dodawałem schematy a ty sie załapałes tylko na moduł.

    #297102 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Podłączę jeszcze raz stary regulator napięcia na 4 piny i poszukam rezystora swiateł ale watpię ze znajdę. A ten schemat elektryczny do typowego skutera chinskiego 4t to analizowalem kilkanascie razy i jesli podłączę stary regulator na 4 piny to wszystko sie zgadza. A co do koła i wahacza to trzeba kupic nowe. Jeszcze zależy czy masz mocowanie gorne czy dolne bo ja mam gorne to nie było problemu. Jeszcze jest kwestia wahacza koła( blacha lącząca kolo z silnikiem wzdluż tłumika) ja ją mam i tez musiałem kupić nową.

    #297103 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Wombat napisał:

    masz taki regulator w 2T?

    nie widze dobrze Twojego podpięcia z regulatora ale wydaje mi się że jest inne ja mam taki

    możesz zaznaczyć na zdjęciu wa którym miejscu masz rezystor od świateł?

    #297105 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 089
    • Postów: 21 144

    nie mam zdjęcia na którym go widać a teraz nie zrobie.
    tu jest na schemacie – działa to tak że kiedy nie jest włączone żadne światło to prąd jest przerzucany na rezystor – bo prądnica nie może pracować bez obciążenie gdyż wtedy generuje taki prąd że łojeza :

    Generalnie jeżeli masz 4 kable w przełączniku świateł to masz rezystor
    – wejście zasilania
    – wyjście na pozycyjne
    – wyjście na długie/krótkie
    – wyjście na rezystor
    .

    wiesz że jak klikniesz prawymna zdjęciu i wybierzesz ^otwórz w nowym oknie^ to ci wyświetli bez pomniejszeń?

    #297106 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812
    #297108 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Tak wiem. Ja nie mam włącznika świateł mam tylko przełącznik mijania/drogowe do ktorego dochodzą 3 kable. Światła zapalają mi się razem ze startem silnika. Tak zrobili w fabryce. Mam go od nowości i nigdy nic nie kombinowalem przy elektryce

    #297109 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 089
    • Postów: 21 144

    a to faktycznie. to nie masz rezystora bo zawsze obciążasz silnik światłami.
    kurde.. naprawde nie masz nic na prawej manetce oprócz rozrusznika?

    #297110 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    paci napisał:

    jedno
    http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic.php?f=116&t=46038
    drugie
    https://www.google.pl/search?q=rezystor+swiatel+skuter&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi0pob5nfDKAhUBOxoKHWYFDnEQsAQIHg&biw=1024&bih=673

    Ta angielską strone znalazłem wczesniej bo przeszukałem chyba każdy temat z tym związany. Ale opis kabli nie zgadza sie ponieważ ja na czarnym mam mase a nie tak jak tam na zielonym. Podłączyłem tak jest jest tam opisane tylko ze zmiana kabli czarny- zielony ale nie wnioslo nic nowego. A jak zrobię tak jak jest tam napisane to światla świeca za mocno ( tak jakby regulator nie ograniczał napięcia)

    #297111 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Na prawej manetce mam przełącznik ktory odcina zapłon

    #297112 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 089
    • Postów: 21 144

    a możesz opisac/narysować dokładnie jak teraz masz podłączony regulator i stator?

    #297114 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    Wszystko fajnie, ale nie tędy droga, ponieważ większe silniki gy6 mają zazwyczaj tzw. odmasowane cewki statora i tutaj stosuje się inny typ regulatora napięcia, a same światła zasilane są przeważnie z akumulatora, dlatego taki regulator \’kostka\' z mniejszego silnika nie zda egzaminu w tym przypadku.
    *
    Teraz zobaczyłem schemat. Ten czarny kabel masz źle podłączony. On z regulatora powinien iść na plus po stacyjce, a nie na masę akumulatora. Na masę powinien iść zielony z regulatora. Spróbuj jeszcze tego, chociaż przez takie błędne podłączenie mógł się już biedak upalić.

    #297115 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    z silnika wychodzi 5 kabli dwa ida do modułu zapłonowego a trzy kable sa zlaczone w kostce (tj. bialy zielony i zółty)

    #297116 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Jutro zrobię tak jak radzisz. Teraz przy takim podłączeniu na zielonym kablu mam napięcie ok 4V. Jeśli podłącze tak jak mówisz to powinno wszystko grać? Tez juz właśnie myślałem czy stator nie jest czasem przystosowany pod światła a akumulatora.

    #297118 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812
    #297119 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    Narazie dziękuję za pomysły. Sprawdzę nadesłane propozycje i napisze efekt.

    #297121 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    Przede wszystkim sprawdź miernikiem, czy te kable ze statora biały i żółty są zmasowane, czyli mają połączenie na masę statora/silnika. Regulatory z różowymi kabelkami są przeważnie do wersji niezmasowanych, i to też może być problem. Być może dostałeś w zestawie regulator nie do tego silnika.

    #297123 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    I to jest słyuszna koncepcja Panie:)

    #297125 Reply
    krychu1021
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 21
    • Postów: 22

    J23 zrobiłem tak jak napisałeś czarny po plusie do stacyjki zielony masa. Wszystko gra! Światła świecą normalnie i reagują tak jak wcześniej tzn na wolnych obrotach świecą słabiej a na większych mocniej. Ładowanie na poziomie 14-15V. Dziękuję Wam wszystkim a przede wszystkim Tobie! Teraz zostaje sprawa rozrusznika

    #297128 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 089
    • Postów: 21 144

    No dobra to teraz opisz dla potomnych – tzn m.in. dla mnie – co było do zrobienia i kupienia.
    Silnik (zestaw)
    Koło na chyba 19 frezów
    Wahacz tył
    I jak połączyłeś elektrykę.

    Myślę też że takich przeróbek będzie więcej.

    #297130 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    Cieszę się, że udało się rozwiązać problem. Co do rozrusznika, to podejrzewam, że to wina słabego akumulatora. Silnik 2T nie potrzebuje takiego prądu rozruchowego, jak czterosuw. Sugeruję zakup min. 7Ah i będzie ładnie kręcić rozrusznikiem.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Zipp Quantum 125ccm 4t swap silnika i problem ze swiatłami i rozrusznikiem
Twoje informacje:




Back to top button