zipp Quantum
- This topic has 15 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 10 years, 11 months temu by Kisiu1981.
- AutorWpisy
- 20 kwietnia 2013 dnia 18:19 #115143
olej na swiecy i problem z odpaleniem.jak temu zapobiec?
20 kwietnia 2013 dnia 18:22 #115145…
20 kwietnia 2013 dnia 18:28 #115147wiem ze to regulacja gaznika tylko nie wiem jak go wyregulowac by dobrze mi odpalal.przeczyscilem swiece z tego oleju to odrazu mi odpalil.
20 kwietnia 2013 dnia 18:46 #115150olej czy benzyna na świecy ? to duża różnica
20 kwietnia 2013 dnia 18:53 #115153raczej olej bo sliskie bylo
20 kwietnia 2013 dnia 18:56 #115154to masz pierścienie do wymiany , albo padły albo się zapiekły
20 kwietnia 2013 dnia 19:08 #115159raczej to nie ten problem.mam skutera dopiero 4 miesiace od nowego.moze i to paliwo bylo.wiem ze mokra swieca byla.wydawalo mi sie ze to olej.jakby to byly pierscienie to pewnie mocno zalana by byla ale odpalic hjuz nie moglem.wydaje mi sie ze z gaznika za duzo oleju podaje do swiecy
20 kwietnia 2013 dnia 19:11 #115160skoro jesteś pewien że to nie olej to poszukaj na forum artykułu o regulacji gaźnika , jest tu tego pełno.
20 kwietnia 2013 dnia 19:25 #115166czytalem juz wiele o regulacji gaznika.niby nic trudnego ale tak naprawde nie jestem na 100% pewien ktora to sruba do regulacji mieszanki.z tego co czytalem to znajduje sie po lewej stronie od regulacji obrotow a u mnie jest srubka ze sprezynka po prawej stronie od regulacji obrotow ale nie wiem czy to jest od tej mieszanki
20 kwietnia 2013 dnia 19:58 #115182ktos pomoze?
20 kwietnia 2013 dnia 20:12 #115186ze sprężynką to jest od obrotów a w gnieździe od mieszanki – i tą regulujesz a obroty podtrzymujesz na tej ze sprężynką
20 kwietnia 2013 dnia 20:15 #115187jak ta druga wykrecilem to tez byla sprezynka.od obrotow to wiem ktora.w jakim gniezdzie od mieszanki?
20 kwietnia 2013 dnia 20:25 #115189Drogi kolego Sławku! Rozumiem, że Twój skuter ma silnik 2T. Nie zapala na ciepło? Tak kilka minut po zgaszeniu szczególnie? Jeśli tak to wkręć świecę o jeden, a jeśli nie pomoże to o dwa numery cieplejszą.
Ja tak miałem. Używałem świecy BR8HSA marki NGK i musiałem wozić jeszcze jedna świecę na wymianę po każdym zatrzymaniu. Miałem już ochotę zgłosić sie na zawody w wymianie świecy na czas z zawiązanymi oczami. Wkręciłem E7RTC Torch (odpowiednik BR7HS NGK). Też nie pomogło ale było jakby lepiej. Teraz używam B6HS i jest git.
Jakiej świecy Ty używasz? Pamiętaj, że w przypadku NGK im wyższy numer tym świeca zimniejsza.
20 kwietnia 2013 dnia 20:33 #115192silnik 2 t.nie mam swiecy ngk w skuterze.woze zapasowa ngk.myslisz ze to moze byc wina swiecy?nie raz tak jest ze musze stanac gdzies na drodze i juz ciezko sie odpala
20 kwietnia 2013 dnia 20:52 #115201Może tak być. Mi też działał normalnie – zapalał elegancko na ciepło. Potem już ciężej ale dawał radę. Ostatnio już przestał i woziłem świecę na zmianę.
Dlaczego tak się dzieje? Otóż zimniejsza świeca jest przystosowana do pracy w niższej temperaturze. Gdy silnik pracuje ona nagrzewa się zbyt mocno i później jest problem z przeskokiem iskry w celu zapalenie mieszanki. Bo na zimno super zapala i nie ma żadnych problemów – świeca jest jeszcze nie przegrzana.
Podaj mi markę i symbol świecy, której używasz obecnie. Spróbujemy dobrać coś innego. Możesz kupić np. wymienioną przeze mnie NGK B6HS (cyfra 6 jest tu najważniejsza). Koszt nieduży, a prawdopodobnie powinno pomóc. W każdym razie nie poszkodzi.
21 kwietnia 2013 dnia 16:33 #115344Tu masz symbole świec innych marek zastępcze za B6HS NGK:
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.