Zipp PRO 50/125 – niecodzienny problem z elektryką po zmianie silnika.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Zipp PRO 50/125 – niecodzienny problem z elektryką po zmianie silnika.

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe michal110cc michal110cc 3 lata temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #166084
    Zdjęcie profilowe GawelMC
    GawelMC
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Witajcie. Wiem że pisałem już o tym jeden temat ale po zapoznaniu kilku faktów i napotkaniu na forum ciekawego postu postanowiłem spytać w celu rozwiania wątpliwości.
    Na starym silniku wszystko działa idealnie. Akumulator się ładuje, światła lekko świecą na niskich obrotach i rozjaśniają się po dodaniu gazu. Nigdy nie ma problemu z odpaleniem z rozrusznika.
    Koszmar zaczął się gdy tylko wsadziłem 125 na 6 cewkowym iskrowniku. Akumulator ma bardzo słabe ładowanie a światła na wolnych obrotach nie świecą wcale, dopiero po dodaniu gazu wszystko wraca do normy. Mój problem dokładnie opisuje ten post http://zipp-forum.pl/printview.php?t=11318&start=0&sid=f5608faeb49d4862b08fc95c7dfa8447. I tu moje pytanie. Czy autor popełnił błąd pisząc że żółty kabel (od iskrownika, ładowanie świateł) należy podłączyć do – ? Przecież to nie jest logiczne. Wytworzy się zwarcie. Może chodziło o + ? No bo jak podłączyć ładowanie do masy. Podobno w zippach z 2011 roku gdzie światła są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy (iskrownika), wszystko jest ok. Czy taka przeróbka pomoże? A jak nie czy przeszczep iskrownika z silnika 50 ccm przyniesie oczekiwane rezultaty? Czy iskrownik i magneto będą pasować?

    #166085
    Zdjęcie profilowe GawelMC
    GawelMC
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Dodam że silnik posiada identyczną prądnicę jak 50 ccm(bynajmniej tak twierdzi sprzedawca) więc w teorii problem nie powinien występować a jednak jest inaczej.

    #166103
    Zdjęcie profilowe serafinq
    serafinq
    Użytkownik
    • Postów: 399

    i tak wciąż będziesz miał słabe ładowanie, pewnie masz podróbkę 125ccm czyli 110ccm, bo te lepsze 125ccm (loncin,kxd) czyli bez rozrusznika posiadają 2 cewkowy iskrownik

    Sam posiadam 125ccm na 2 cewkach i akuś jest ciągle pełny a światła nigdy nie przygasają;)

    Romet 767 (2007r) Przebieg- 20605km cylinder 72ccm (spoczywaj w spokoju)
    Zipp pro 50 (2012r) Przebieg- 12370km cylinder 125ccm Loncin

    Serwis Skuterów, motorowerów i quadów!
    „Naprawmoplik.pl” działamy w mikołowie okolice katowic
    Dla użytkowników skuterowo.com specjalne ceny!

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Junaka. Wygraj zegarek o wartości 2000 PLN

    Chcesz zdobyć wyjątkowy zegarek Davosa z logo Junak? Nakręć film o swoim Junaku i opublikuj na Facebooku.
    #166142
    Zdjęcie profilowe GawelMC
    GawelMC
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Zdecydowałem że oddam motorek do dobrego warsztatu i niech tam się bawią, mniejsza o koszty, nawet jeśli ma to kosztowac ze 2 stówki to będzie zrobione. Ja nie mam nawet miernika więc nie bd zabierał się za zaawansowaną elektryke. Niech tam go obejrzą i zrobią co trzeba.

    #305203
    Zdjęcie profilowe michal110cc
    michal110cc
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Siema.
    Ma ktoś spięty silnik 110-125 moretti z instalacją zipp pro 50 ?

    #305219
    Zdjęcie profilowe michal110cc
    michal110cc
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Duza kostka z silnika:
    2-kabelki zolte (cewki?) Spiete z instalacja: kabel zolty i rozowy
    Niebieski z bialym paskiem(inpulsator?) spiety z tym samym
    Czarny z czerwonym paskiem (12v?) spiety z tym samym w instalacji
    Zielony kabelek z pinem Spiety z zielonym ( Masa?)

    Regulator napiecia na 4 piny taki przyslano z silnikiem
    Kablew w instalacji: Czerwony(12v!?) / zolty(cewka?)/zielony(masa)/rozowy(cewka?)

    Mala kostka z silnika
    Zielony z czarnym paskiem spiety z tym samym w instalacji
    fioletowy w kostce spiety z fioletem w instalacji
    zielony z czerwonym paskiem spiety z tym samym w instalacji
    Niebieski z czerwonym paskiem spiety z brazowym z instalacji
    Rozowy z kochy spiety z niebieski z bialym paskiem w instalacji

    Wczesniej w instalacji byla zwara,kable sie wytopily a podczas ladowania baterii skok napiecia na prostowniku siegal prawie ze max
    Nie wykluczone ze reg. napiecia sie skopcil.
    Rozrusznik w ogole nie kreci na baterii choc jest poprawnie spiety
    Silnik odpala z kopa ale po chwili gasnie
    Po przekreceniu stacyjki na blacie brak reakcji, nie pokazuje biegu,swiatel itd.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie