Zipp PRO 50/125 - niecodzienny problem z elektryką po zmianie silnika.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #166084 Reply
    GawelMC
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 23
    • Postów: 31

    Witajcie. Wiem że pisałem już o tym jeden temat ale po zapoznaniu kilku faktów i napotkaniu na forum ciekawego postu postanowiłem spytać w celu rozwiania wątpliwości.
    Na starym silniku wszystko działa idealnie. Akumulator się ładuje, światła lekko świecą na niskich obrotach i rozjaśniają się po dodaniu gazu. Nigdy nie ma problemu z odpaleniem z rozrusznika.
    Koszmar zaczął się gdy tylko wsadziłem 125 na 6 cewkowym iskrowniku. Akumulator ma bardzo słabe ładowanie a światła na wolnych obrotach nie świecą wcale, dopiero po dodaniu gazu wszystko wraca do normy. Mój problem dokładnie opisuje ten post http://zipp-forum.pl/printview.php?t=11318&start=0&sid=f5608faeb49d4862b08fc95c7dfa8447. I tu moje pytanie. Czy autor popełnił błąd pisząc że żółty kabel (od iskrownika, ładowanie świateł) należy podłączyć do – ? Przecież to nie jest logiczne. Wytworzy się zwarcie. Może chodziło o + ? No bo jak podłączyć ładowanie do masy. Podobno w zippach z 2011 roku gdzie światła są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy (iskrownika), wszystko jest ok. Czy taka przeróbka pomoże? A jak nie czy przeszczep iskrownika z silnika 50 ccm przyniesie oczekiwane rezultaty? Czy iskrownik i magneto będą pasować?

    #166085 Reply
    GawelMC
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 23
    • Postów: 31

    Dodam że silnik posiada identyczną prądnicę jak 50 ccm(bynajmniej tak twierdzi sprzedawca) więc w teorii problem nie powinien występować a jednak jest inaczej.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #166103 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 22
    • Postów: 376
    • Postów: 398

    i tak wciąż będziesz miał słabe ładowanie, pewnie masz podróbkę 125ccm czyli 110ccm, bo te lepsze 125ccm (loncin,kxd) czyli bez rozrusznika posiadają 2 cewkowy iskrownik

    Sam posiadam 125ccm na 2 cewkach i akuś jest ciągle pełny a światła nigdy nie przygasają;)

    #166142 Reply
    GawelMC
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 23
    • Postów: 31

    Zdecydowałem że oddam motorek do dobrego warsztatu i niech tam się bawią, mniejsza o koszty, nawet jeśli ma to kosztowac ze 2 stówki to będzie zrobione. Ja nie mam nawet miernika więc nie bd zabierał się za zaawansowaną elektryke. Niech tam go obejrzą i zrobią co trzeba.

    #305203 Reply
    michal110cc
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 2
    • Postów: 3

    Siema.
    Ma ktoś spięty silnik 110-125 moretti z instalacją zipp pro 50 ?

    #305219 Reply
    michal110cc
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 2
    • Postów: 3

    Duza kostka z silnika:
    2-kabelki zolte (cewki?) Spiete z instalacja: kabel zolty i rozowy
    Niebieski z bialym paskiem(inpulsator?) spiety z tym samym
    Czarny z czerwonym paskiem (12v?) spiety z tym samym w instalacji
    Zielony kabelek z pinem Spiety z zielonym ( Masa?)

    Regulator napiecia na 4 piny taki przyslano z silnikiem
    Kablew w instalacji: Czerwony(12v!?) / zolty(cewka?)/zielony(masa)/rozowy(cewka?)

    Mala kostka z silnika
    Zielony z czarnym paskiem spiety z tym samym w instalacji
    fioletowy w kostce spiety z fioletem w instalacji
    zielony z czerwonym paskiem spiety z tym samym w instalacji
    Niebieski z czerwonym paskiem spiety z brazowym z instalacji
    Rozowy z kochy spiety z niebieski z bialym paskiem w instalacji

    Wczesniej w instalacji byla zwara,kable sie wytopily a podczas ladowania baterii skok napiecia na prostowniku siegal prawie ze max
    Nie wykluczone ze reg. napiecia sie skopcil.
    Rozrusznik w ogole nie kreci na baterii choc jest poprawnie spiety
    Silnik odpala z kopa ale po chwili gasnie
    Po przekreceniu stacyjki na blacie brak reakcji, nie pokazuje biegu,swiatel itd.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Zipp PRO 50/125 - niecodzienny problem z elektryką po zmianie silnika.
Twoje informacje:




Back to top button