Zipp pro 50 – Taki jak wszyscy mówią?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #49496 Reply
    SEWECIK
    Użytkownik
    • 2
    • 2Postów:

    Zipp pro 50 – Motorower który stał się hitem ubiegłego sezonu.
    Każdy dobrze wie z jakimi opiniami ten motorower ma styczność.
    Rzekomo – stare powiedzenie – Chińskie [WYMODEROWANO].
    No tak, bo przecież Chińskie to od razu do [WYMODEROWANO].

    Ale czy na pewno zipp jest taki jak go oceniają?

    Moim zdaniem – nie. Dbasz to masz. 50% osób rzucający się na ZIPPa jak [WYMODEROWANO] nie miała z nim styczności, natomiast druga połowa jest posiadaczem wspaniałych TZR’ek, RS’ek czy derbi które brzmią jak kosiarki. No tak, zapomniałem one się nie psują

    Następnie [WYMODEROWANO] ze zbiera się jak slimak – bo 4T.

    Taka porada : Kup se [WYMODEROWANO] zębatki, moduł za 30 zł i śmigasz.

    #49518 Reply
    elastyna
    Użytkownik
    • 9
    • 244Postów:

    Aha

    #49531 Reply
    Mystek
    Użytkownik
    • 11
    • 191Postów:

    Do wyprzedzania rowerzystów to jest nawet spoko 😀

    #49533 Reply
    elastyna
    Użytkownik
    • 9
    • 244Postów:

    Dokładnie, „motor” z silnikiem 50cc i to jeszcze w czterosuwie, jak był by to 2t to bym był bardziej skłonny do tego zippa

    #49534 Reply
    Jolusia
    Użytkownik
    • 0
    • 164Postów:

    Nie ma to jak 2t :)Kymco Vitality bo takim jeżdże.4t to „ślimaki” w porównaniu z 2t bez względu na to czy to „chinol” czy nie.

    #49542 Reply
    kava93
    Użytkownik
    • 11
    • 79Postów:

    Tak.Jak każdy 2t wyprzedzi czterosówa to ja jestem święty.Jakoś ścigałem się moim chinolem z niejednym kymco 2t i na dystansie zawsze byłesz szybszy,Po za tym weźcie sobie wyobraźcie trase tym pro 50 300 km a tu buczy silnik jak osa.Tylko czterosówy.Ich kultura pracy jest super

    #49544 Reply
    Jolusia
    Użytkownik
    • 0
    • 164Postów:

    Nie powiedziałabym tego…to tamto Kymco było na wykończeniu,choć moje ZX juz prawie było padnięte i 85 wyciagało…możemy się pościgać jesli chcesz:)

    #49546 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Nie ma co oceniać pojazdu gdy się nie ma z nim styczności. Ogólnie każdy będzie bezawaryjny pod warunkiem że będzie starannie złożony w fabryce, przejdzie przegląd zerowy przy sprzedaży – a następnie będzie zadbany, serwisowany i użytkowany zgodnie z przeznaczeniem. Ogólnie motorowery nadają się do jazdy z punktu A do B, a nie do jazdy terenowej czy skoków. Poza tym każdy zarówno 2T jak i 4T potrafią dać wiele frajdy z jazdy – po prostu trzeba dobrać sprzęt do własnych potrzeb i upodobań. Jedni wolą dynamiczne starty z pod świateł, a inni spokojne nabijanie kilometrów i podziwianie krajobrazu dookoła (jestem zdecydowanie typem numer 2) 😀 . Ja wziąłem 4T właśnie z tego powodu i nie zmieniłbym Zippa na nic innego – po prostu dobrałem go pod moje potrzeby i był to strzał w 10. Mam nadzieję że niedługo będzie już na tyle ciepło że da się w miarę normalnie jeździć i dołączę wtedy do Grupy Mazowieckiej na jakimś wypadzie. Postaram się wtedy pokazać jak może wyglądać często wyśmiewany Zipp po 10 tysiącach kilometrów i jaką potrafi dać przyjemność z jazdy. Pozdrawiam.

    #49547 Reply
    Jolusia
    Użytkownik
    • 0
    • 164Postów:

    Jeździliśmy w grupie mazowieckiej i naprawde te 4t nie miały szans do 2t,ale oczywiście każdy wybiera co dla niego najlepsze…

    #49548 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    No tego nie podważam 😀 bo to jest oczywiste, ja preferuję niskie spalanie ponad osiągami i podoba mi się na przykład wynik 1,27l/100km w trasie (a taki osiągnąłem).

    #49549 Reply
    Jolusia
    Użytkownik
    • 0
    • 164Postów:

    vitalka też dużo nie pali:)Może uda nam się razem pojeździć w sezonie 🙂

    #49550 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Na pewno – musicie zajrzeć na rozpoczęcie sezonu w Warszawie na Bemowie w kwietniu, ja byłem i bardzo miło to wspominam pomimo że nikogo jeszcze tam nie poznałem.

    #49551 Reply
    Jolusia
    Użytkownik
    • 0
    • 164Postów:

    Jeśli pogoda dopisze to bedziemy napewno:)

    #49552 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Na pewno będzie cieplej 😀

    #49554 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    Na bemowie ? a co to za zlot ? 🙂

    #49556 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Zawsze jest w kwietniu rozpoczęcie sezonu – odbywa się w sobotę i niedzielę (trwa 2 dni, koszt 20zł – bilet ważny na całą imprezę) chociaż w sobotę jest najwięcej motocykli i odwiedzających. Jest dużo atrakcji – największą jest parada ulicami Warszawy w sobotnie popołudnie. Jedzie kilkaset motocykli od najmniejszych motorowerów po potężne Goldwingi. Poza tym są konkursy i można było na przykład skorzystać z hamowni za free. W tym roku święta wypadają w pierwszej połowie kwietnia to zapewne będzie po 15.04.2012.

    #49557 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    troche lipa że trzeba płacić… Zlot to zlot a nie koncert na który sie bilet kupuje

    #49573 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Jolusia napisał:

    Jeździliśmy w grupie mazowieckiej i naprawde te 4t nie miały szans do 2t,ale oczywiście każdy wybiera co dla niego najlepsze…

    2T poryły podszycie leśne pod Otwockiem, a 4T nie.

    #49585 Reply
    Jolusia
    Użytkownik
    • 0
    • 164Postów:

    Oj Kisiu nie pamiętam tego 🙂

    #49596 Reply
    erymak
    Użytkownik
    • 1
    • 17Postów:

    madi napisał:

    troche lipa że trzeba płacić… Zlot to zlot a nie koncert na który sie bilet kupuje

    ale tak zazwyczaj jest… albo się płaci opłatę członkowską i z tego wynajmowany jest jakiś plac na spocik albo zlot, albo trzeba opłatę wnieść przy wjeździe :/

    #49610 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Może i tak – lecz biorąc pod uwagę to że można np. skorzystać z przeglądu pojazdu i hamowni za free plus dodatkowo sam przejazd motorów w paradzie też jest zabezpieczany przez policję która blokuje ruch poprzeczny i zabezpiecza całość to jednak te firmy nie robią tego gratis tylko trzeba za wszystko im zapłacić plus ludziom zatrudnionym do zabezpieczania imprezy. Niestety obecnie mało kto robi coś bezinteresownie a rachunek ekonomiczny musi wyjść na plus.

    #49642 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    Mi się zipp pro 50 podoba, wszyscy sie jarają silnikami 2t a prawda jest taka że skuter ma być tanim środkiem transportu silnik 2t naprawdę musi sie narobić, wpierdzieli bak benzyny i jazdy nie ma, silnik 4t który spali 5l benzyny będzie miał około 40KM no i niech ktoś podskoczy czterdziesto konnemu skuterowi. Większość nastolatków kupuje 2t zmienia rurę i mysli że jest kozak ale to nie takie proste, mamy tu 3 sprzęty z silnikami 4t i jeszcze nigdy nie znalazł zawodnik ze skuterem 2t który by nam pokazał tablice rejestracyjne, Jeden to simson po swapie na taki właśnie silnik jak ma zipp pro 50 tylko że 125ccm coś 12KM a cały motorower waży około 60kg to jest połowa normalnego skutera czy motoroweru, Drugi to Honda NSR , Trzeci to Zipp quantum wszystkie mają silniki 4T i wszystkie się mieszczą w 3L benzyny na 100km, i wszystkie wciągają 2t nosem, Fakt, jest jeden gość który ma NSR 2T 125ccm który jest naprawde mocny ale tym się nie da jeździć jak to pije 10L na 100km. Ktoś powie ooo te pojazdy mają większą pojemnośc i sa na dopingu, może i tak, ale 2t pracuje dwa razy wiecej i też większość zakłada większe kity tłumiki z dobrymi komorami rezonansowymi. Z tej trójki quantum zajmuje 3 miejsce rozpędza się w tempie simsona ale ma mniejszy vmax, po sezonie 2012 dostanie całkiem nowe serducho 200-250 albo 280ccm i on dalej będzie palił połowę tego co 2t 70ccm, ktos powie eee to wbrew prawu hm? tak! wbrew prawu tak samo jak rozdłubane 2t które lataja po 80-90km/h i ich właściciele się cieszą że połknął seryjne 50ccm 4T które o własnych siłach nie może z miejsca ruszyć, Wpadłem kiedyś do serwisu skuterowego właśnie tym quantumem nie pamiętam po co, na pewno nic naprawiać wychodzi główny majster kawał chłopa warzył ze 150kg i zaczynaja się zbijać z chińskiego skutera , i robią sobie z zippa jaja bo to 4t to nie jedzie połowe jego zgóbię zanim do domu dojadę itp. Mówię do grubasa masz kluczyk i sie przejedź , wziął i pojechał przyjeżdża i z dziwną miną mówi: są mocniejsze, 2t i tak by lepiej szedł, pytam który z tych co tam stoją lepiej się zbiera no to wskazał jednego, to mu mówie niech ktoś wskakuje i jedziemy jak dostanie baty to ten skuter jest mój, he he gruby nie zaproponował co ze mnie leci jak jego skuter wygra tylko akurat wtedy kur…. się okazało że nie może się ścigać bo w jego skuterze trzeba gaźnik wyregulować , i dalej swoje że to chińskie ma słabą ramę firmowe lepiej sie prowadzą itp itd ale ani słowa że że 2T go połknie,

    #49647 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    Jolusia bo to było przed tym jak dołączyliście. 🙂 Kisiu ładnie zrył glebę 😉

    My tu mówimy o braniu seryjnego 4T przez seryjne 2T. Przy większych pojemnościach wiadomo, że silnik 2T nie ma sensu, ale w skuterach 50 ccm owszem.

    #52103 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    Może przedstawię opinie o zipp pro po 1 sezonie (na przemian jeżdżony z Kymco ND), czyli po 6000 km.

    Wady:
    w modelach 1szych (teraz podobno to poprawiono w nowych) często przytrafiało się nadpękniecie mocowania silnika.
    Mi takowe się rozpoczęło po 3 tyś km, ale na gwarancji zostało to zrobione i jest ok.

    za tragiczny uważam efekt drgań plastików, na początku potrafiące się odkręcać śrubki od mocowań takowych, temu też niezarumieniający te tandetne śróbki zwykłe z blaszkami, na mocowania jakie mają markowe moto.

    kompletną klapą jest cała elektryka – przednie żarówki potrafiły mi się palić co tydzień, a 2x miałem zware instalacji i gniazda mi się dosłownie roztopiły.

    Elektrykę zrobiłem po swojemu, poprawiając kable z przodu i wsadzając lepsze gniazda świateł… nadal jednak regularnie przepala mi się tylna żarówa i z tym fantem także coś zrobię w tym sezonie (wsadzę LEDy, sprawdzając także tylne okablowanie).

    Przenie żarówki w standardzie 2×25 W wymienione na 2×15, bo nie lądowało aku.
    Migacze zmienione na LED aby mniej żarło, podobnie wszelkie żarówy z licznika i oświetlenie tablicy, po tym nie mam już efektu niedoładowania.

    Natomiast plusem jest o dziwo silnik – nie spodziewałem się, że Chrl wytrzyma ponad 5 tyś, przy moim stylu jazdy.

    Podsumowując – jak w Chrl każdym, trzeba fabrykę poprawić i na pewno nie jest to moto dla osób które chcą mieć moto bezobsługowy… takowym dla porównania jest mój Kymco, bo tam nic nie musiałem robić do 15 tyś km, oprócz gwarancyjnych przeglądów.

    Z 2giej strony, gdyby nie fuszera w stylu elektryka i plastiki i spawy, to nie miałbym mu nić do zarzucenia i teraz po tym jak go „dopracowałem”, powoli takim moto się staje, jak powinien być i to kosztem małych nakładów (plus tanich częsci).

    Co do opinii w stylu „pierdziek udający moto” – no cóż , kwestia gustu… kultura pracy silnika jest ok, bas odpowiedni, brak efektu „kosiarki” jak w 2T, a dla mnie vmax na 50 cm3 (nie tuningowałem silnika) wg gps 70 do 75 km.h jest ok.

    Na 75 cm3 ma większą moc podobno i ok 85 km/h, większość jednak bawi się w przeróbki na silnik 110 lub 125 cm3, daje to lepsze efekty jak na moto markowych 2t 80 cm3 z drogim tuningiem (ok 110 – 120 vmax i dobre przyśpieszenie).

    To czy tak tuningować, kwestia gustu, bo czy się zmienia na 80 cm3 jak większość to robi, czy na 110 to i tak ci nie mający prawka tak samo łamią przepisy.

    Czy polecam?
    Dla cierpliwych i lubiących się bawić na początku tak, dla chcących mieć moto niezawodny – nie.

    W każdym bądź razie po powyższych przeróbkach, częściej jeżdżę zipp pro, niż Kymco ND teraz.
    Mnie osobiście wystarcza fabryczne 50 cm3, mimo że większość mających przerobione 2T markowe, jest szybsze… tak czy siak każdy z nich (Ci 2T hondami, aprilami, czy innym, na 80 cm3 jeżdżący 100 i Ci 4T mający 110 cm3 i także tyle jadący) łamie tak samo przepisy i całkowicie tutaj nie rozumiem argumentów jakie w innych tematach o zipp pro przytoczyli niektórzy, że lepiej 2T firmowy bo lepszy, silniejszy, szybszy, a że tuning na 125 czy 110 jest „be bo się łamie prawo”… no cóż – tak samo się lamie i tyle samo jedziecie, przy większym spalaniu i droższym tuningu (kosztującym tyle co ten zipp).

    #52118 Reply
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • 2
    • 559Postów:

    A Ja powiem tak 😉 Dla wszystkich którzy tak uwielbiają 2T 😉 To są dobre silniki, mocne i wogóle… przez to że są mocne to biorą więcej paliwa… ale niestety poczekajmy parę lat 😉 może 3, 4 lata… te silniki przestanie się produkować w skuterach… są nie EKOLOGICZNE…
    Dla czego nowa Aprilia RS 125 będzie miała 4T? a nie jak do tej pory 2T 😉 Dla czego Yamaha wypuściła YZF R125 z silnikiem 4T 😉
    Kwestia czasu żeby silniki 2T odeszły raz na zawsze… nie przejdą norm spalania… 😉 Taka jest prawda 😉

    O to specyfikacje nower RS 😉

    APRILIA RS4 125 – TECHNICAL SPECIFICATIONS

    Engine type : Four stroke liquid cooled single cylinder with electronic injection and 4 valves.
    Engine capacity : 124.8 cc
    Gearbox : 6 speed.
    Frame : Aluminium perimeter frame
    Front suspension : 41 mm upside down fork, wheel excursion 110 mm
    Rear suspension : Asymmetric swingarm with monoshock, wheel travel 130 mm
    Brakes :
    Front : 300 mm stainless steel disc with radial 4 piston calliper
    Rear : 218 mm stainless steel disc and calliper with single 25 mm piston
    Tyres : Front: 110/80 – 17″, rear: 130/70 – 17″
    Saddle height 820 mm
    Fuel tank capacity : 14.5 litres (including 3.5 litre reserve)

    W pierwszej linijce mamy napisane „four stroke” czyli „cztero sów”

    #52119 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Silniki 2T odejda… Cos jest w tych slowach, niestety. Ostatnio w dmuchawie do lisci widzialem silnik 4T (a nie jak zawsze 2T)… Szkoda… Lubie 2T…

    #52120 Reply
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • 2
    • 559Postów:

    Ale niestety 😉 Ja jestem zwolennikiem 4T, wiem ze 4T mozna tak przerobic zeby wciagnac nosem Aeroxa z tuningowanym wydechem i wariatorem.
    http://youtube.com/#/watch?v=tTQtu0tCJns

    To chyba najlepszy przyklad ze 4T jest lepsze 😛

    #52126 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    Te wszystkie normy spalin, ekologia i inne pierdoły co narzuca US&A i UE to tylko na naszą niekorzyść jest. A silniki 2T w niepamięć nie odejdą, o to się nie martwcie.

    Takie małe OT.

    #53587 Reply
    system
    Użytkownik
    • 0
    • 3Postów:

    Zippek jest bardzo fajny 😉
    Mi się bardzo db na nim jeździło nawet na 50 🙂
    Polecam zmienić silnik na 125 z „Zipp pro 125”.
    Jest podobny i nie ma problemu z policją.

    #53588 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    system napisał:

    Zippek jest bardzo fajny 😉
    Jest podobny i nie ma problemu z policją.

    Do czasu. Jak byś miał np. wypadek to będzie problem i to spory…

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Zipp pro 50 – Taki jak wszyscy mówią?
Twoje informacje:




Back to top button