Zipp Pro 50 czy Romet RS 50 ??

wiem ze pisałem zę kupuje zippa
ale poczytałem jeszcze troche oni i niewiem czy warto go kupic

Warto! Kupuj, nie zastanawiaj się! To są bezawaryjne maszyny. Rewelacyjne osiągi, z górki LECI ponad setę!

ale o który ci chodzi ???

A nie wyczułeś sarkazmu u Hindenburga? :)

maxell napisał:

A nie wyczułeś sarkazmu u Hindenburga? :)

Co z tego, skoro każdego chce w jakiś sposób poniżyć?

Co do tematu. Ja wybrałbym Rometa, tak po prostu, bez żadnego argumentowania, jeśli chodzi o te dwa modele.

DawidSkutero... napisał:

wiem ze pisałem zę kupuje zippa
ale poczytałem jeszcze troche oni i niewiem czy warto go kupic

Może wstrzymamy się z odpowiedzią do momentu aż kolega DawidSkuterowo podejmie jakąś ostateczną decyzję jaki pojazd chce kupić ?.Póki co z każdą wręcz godziną zmienia zdanie.Po drugie na temat tych pojazdów jest cała masa informacji,trzeba tylko chcieć poszukać.Po trzecie jak można kupić jakiś pojazd wirtualnie ?,pod wpływem jakiś nie do końca pewnych informacji z forum ?.Przejdż się człowieku do najbliższego sklepu ze skuterami i obejrzyj sobie oba,a przy okazji inne.Przejedż się i potem się na coś zdecyduj.To tak samo jakbyś zapytał jaką dziewczynę ma sobie poszukać,blondynkę,rudą a może brunetkę ? - wybierz taką która Ci się podoba.

ale mi chodzi jaki jest lepszy w kategorii psucia sie i remontów

DawidSkutero... napisał:

ale mi chodzi jaki jest lepszy w kategorii psucia sie i remątów

Po pierwsze nie remątów tylko remontów.Aby była obiektywna odpowiedż musiał by ktoś posiadać oba pojazdy i się wypowiedzieć.Użytkownicy Zippa będą chwalić Zippa,a użytkownicy Rometa będą zachwalać Rometa.Generalnie to wszystko jest to samo tylko inaczej ubrane.Wybierz po prostu ten który Ci się bardziej podoba.

Romet pod wszystkimi względami wygrywa z PRO 50. Jeździłem Zipem a Rometa mam tylko że RR 50, ale to nie różnica bo tylko inne malowanie. Miałem kiedyś taką sytuacje że jak jechałem Zipem kolegi na średnich obrotach(bez katowania bo nowy) to spadł z obrotów i zgasł. Okazało się że coś pękło w gaźniku i trzeba było kupić nowy :P A miał tylko gdzieś ok. 500km :D

jeszcze ktos sie wypowie ?

?????????????????????????????????

A czy aby to nie są bardzo podobne modele, różniące się tak naprawdę plastikami? Nad czym się więc zastanawiać?
Wszyscy wiemy, że takie motorowery trzeba rozebrać na części pierwsze i poskładać na nowo - bo jedynie wtedy (tak twierdzą fachowcy od chińczyków) ma się pewność, że motorower jako tako nam będzie służył i tylko tak naprawdę od nas samych zależy jak długo.
Tutaj powtarza się stara utarta maksyma - jak się dba o swojego chińczyka, tak się jeździ - czy jakoś tak :-)
Bierz chłopie to co Ci się lepiej podoba i mniej pierdzi.

To są dwa zupełnie inne modele.

Waga i wymiary: Romet jest mniejszy, jego waga i wymiary są jak najbardziej dopasowane do silnika. PRO jest przerośnięty, ciężki i niestety owiewki naprawdę mocno opierają się powietrzu.

Opony i zawieszenie: Mimo podobnych rozmiarów felg RR50 ma mniejsze i węższe opony choć nadal są odrobinę szersze niż w nowej Hondzie CBF 125. Zawieszenie z przodu porównywalne, Romet ma cieńsze lagi ale oba zawieszenia podobnie zachowują się na drodze, tylny amortyzator w Romecie opiera się na wachaczu, w PRO na dźwigni, w zasadzie nie ma to znaczenia, w obu zawieszenie z tyłu pracuje poprawnie.

Silnik - tutaj nie ma co porównać. Oba są takie same. Nie wiem tylko jaki filtr powietrza ma RR 50, nie zwróciłem na to uwagi.

Wygląd - Zipp ma przypominać dużego ścigacza, Romet czerpie wiadrami inspiracje bezpośrednio z cbr 125, skopiowano nawet zegary.

Ogólna jakość: Romet ma lepiej zaprojektowane plastiki i bardziej przemyślaną konstrukcję. Jeśli chcesz porównać je to najlepiej różnice pokaże to zdjęcie: http://pictures.trader.pl/pictures/KupSprzedaj/800x600/7/cb/57/3c8bf4b3095495a1eb567335fa4ead45.jpg.jpg
Widać jak lewa manetka prawie dotyka baku. Ktoś powinien za to polecieć w tej firmie. Prawa za to jest w porządku, nie dochodzi tak blisko do baku. Magia...

Prowadzenie: Oba prowadzą się pewnie, RR50 jest trochę bardziej zwrotniejszy (mniejsze opony) ale jednak ostre hamowanie przednim hamulcem daje porównywalne wyniki. Przy wyższych prędkościach PRO z powodu wagi i rozmiarów prowadzi się pewniej, jednak na RR 50 nie czułem się jakoś specjalnie niekomfortowo na zakrętach.

Takie małe moje porównanie. To co zdążyłem zauważyć jeżdżąc parę km RR 50 i Zipem PRO. Sam mam maszynę zbliżoną do PRO - zachwycony nie jestem.