ZIPP PRO 50 – BIEGI

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #53198
    Radula
    Użytkownik
    • 9
    • 81Postów:

    Witam , na dniach zakupuje zippa pro 50. Ciekawi mnie jedna rzecz , zdecydowalem sie na motorower ze wzgledu na biegi , jezdzenie automatem jest monotonne. Jak sie zmienia biegi w takim motorowerze? nigdy w zyciu nie mialem z takowymi doczynienia.

    #53199
    kielb
    Użytkownik
    • 2
    • 48Postów:

    Tak jak w każdym motorze biegowym.
    O tyle, że w motorowerach biegi są krótkie i jazda w mieście będzie czasem wymagała częstej zmiany biegów.
    Będziesz musiał po prostu przyzwyczaić się, wyczuć sprzęgło i nauczyć się jeździć biegówką.
    To jest proste, w 1-2 dni nauczysz się jeździć takim motorowerem, powodzenia .

    #53497
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    Może ogólnie podsumuje uwagi jakie się najczęściej pojawiają u kupujących / zamierzających kupić (jak i odniosę się do tych przełożeń w następnym poscie):

    W zipp pro 50 biegi są jak w prawdziwym moto 1 na dół. N, 2,3,4 góra (1-N-2-3-4).
    Ogólnie to na nim fajnie się uczyć, jak w przyszłości chcesz mieć prawdziwe moto, nie automat jak w skuterze.

    Natomiast w tych przeróbkach co niektóry robią, kupując większe silniki na Allegro, to zależy – bo w starszych typach jest N-1-2-3-4 (i tak po kolei, czyli z 4ki na N ponownie), a pojawiły się też takie vo mają prawdziwą skrzynie jak moto, czyli 1-N-2-3-4, czyli jak w oryginale zipp pro.

    Moim zdaniem lepsza jest skrzynia jak w oryginale / w prawdziwych moto i taką będziesz miał o ile nie kupisz kombinowanego Zipp`a od kogoś.

    Co do natomiast „krótkości biegów”… to zależy od przełożeń… w oryginale jest zębatka 12 z, są biegi w miarę krótkie.
    Wsadzić możesz 14 z na 50 cm3, stracisz na przyśpieszeniu, zyskasz na vmax., ale i wydłuża Ci się biegi (osobiście na 50cm3 nie polecam…. straszny mulik się zrobi).

    Na razie jednak ja bym na Twoim miejscu nie kombinował, skoro nie jeździłeś jeszcze… pobaw się na oryginale.

    Teraz tak na przyszłość (bo za chwile użytkownicy pytają z czasem i tak o tuning… ot jakoś tak „naturalnie” każdy z czasem chce zrobić takowy):
    Tuning o ile chcesz w przyszłości zrobić, to na 72 cm3 i wsadzenie 14 z, lub 15 z.

    To da Ci odpowiednią moc jak na ten moto, zmieni przełożenia / wydłuży biegi, a nie stracisz przez taką kombinacje w stosunku do oryginału mocy/przyśpieszenia, wzrośnie vmax.

    Bardziej ryzykujący zwiększają na 110 cm3 – dając zębatkę 16 lub 17 z, ale to już więcej zabawy jest z takim przerobieniem na 110 w stosunku do 72 cm3 i tutaj ludzie po prostu kupują silniki, bo przeróbka wszystkiego jest pracochłonna i kosztuje podobnie (jak doliczysz mechanika).

    Ogólnie w moto łańcuchowym, wszystko regulujesz zębatkami, bo samo przełożenie cyka na większy, da Ci tylko moc jak nie zmienisz zębatek.

    Pamiętaj, że im więcej ząbków w tej z przodu – tym większe vmax, a mniejsza moc… tylnej bym nie ruszał osobiście.
    To trzeba odpowiednio dobrać i nie ma co przesadzać na seryjnym 50, bo zrobisz muła…. tak więc na 50 max 1 lub 2 ząbki, a najlepiej robić to na 72 cm3.

    Aha – jeszcze jedno – nie daj sie nabrać na cykli 80 cm3 z Allegro, czy w sklepach do tych silników – to są 72 cm3, tak więc nie ma co przepłacać o ile to jest firmy „no name”.

    W tych modelach:

    Cylinder o pojemności 49,5 cm3 ma 39 mm
    Cylinder o pojemności 60 ma 43 mm
    Cylinder o pojemności 72 ma 47 mm
    Cylinder 107 ma 52 mm

    #53586
    system
    Użytkownik
    • 0
    • 3Postów:

    w oryginalnym zippku(silniku)masz tak
    4
    3
    2
    „luz”
    1

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button