Zipp pro 50

Wyświetla 31 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #34290 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    oj abym mętliku nie wprowadzi powyższym, że tylko pro:

    Podsumowując – bierz co chcesz bo to te same konstrukcje – reszta kwestia wyglądu i drobnych szczegółów, ewentualnie innych trochę rozwiązań (rama i hamulce i plastiki).

    Podobają Ci się moto typu „nude” – bierz Junak901, Ferro 901, wolisz ścigaczowate – bierz zipa pro 50, wolisz wygląd „skrzyżowania simsona z WSK 125 z wyglądem a`la lata 60-80 XX wieku” – bierz bartona, gb street, itp.

    To to samo, ważące prawie tyle samo, ten sam koszt przeróbek później czy naprawy… zwróć tylko uwagę na to czy może Ci się nie przydać fakt mocniejszej ramy (te dodatkowe wsporniki ma kilka modeli, nie tylko zip pro) i tych 2 tarcz (te ma tylko zip), jak wsadzisz coś większego w przyszłości.

    I nie słuchaj bzdur sprzedawców (tą poradę o junaku i o tej prędkości małej zipa to sprzedawca w salonie Ci powiedział, czy ktoś z naszego forum?), tylko użytkowników danych moto.
    Wszystko co wymieniłem w poprzednim postcie (w sumie jest tego więcej, wymieniłem tylko najpopularniejsze), ma te same silniki i wazy podobnie z tych modeli co gostek Ci gadał… i dziwi mnie jego podejście, bo widać, że albo ktoś mu płaci za promowanie junaka, albo nie zna zipa.

    Co do jakości spasowania plastików – no to fakt że junak ma ich mniej… tylko tyle – jakość plastiku ta sama, te same niedoróbki ogólnie są.

    hmm… w sumie jakbyś zdjął boczne plastiki w zip pro, nagle okazuje się że masz junaka, czy ferro 901… tym się one różnią (plus ten hamulec z tyłu u zipa i ta rama dodatkowa z przodu)… a jak jeszcze zdejmiesz owiewkę i siedzenie dałbyś lezące jak w wsk, to nagle masz streeta. 😀

    To tylko wygląd uzyskany dzięki plastikom… no może nie aż tak dosłownie, bo zip ma jeszcze amortyzator tylni po środku… ale z wyglądu idzie go „uwstecznić” do tańszych modeli.

    Droższy jest przez to, że ma parę dodatków w porównaniu do powyższych… te hamulce 2 tarczowe + możliwość montażu dodatkowego z przodu jeszcze to dla mnie najważniejsze osobiście zalety tego modelu, biorąc pod uwagę że i tak będę go tuningował na większą moc z czasem… przydadzą się dobre hamulce.
    Dodatkowo opony jak w rasowym moto (kiepska jakość samych opon, ale felga jak w 125, więc dając z czasem markowe oponki, jest wygląd rasowego moto), dodatkowo wzmocniona bardziej rama niż w junaku – ale to też ma street, nie ma za to junak i ferro, no i amortyzator po środku, a nie boczne + dodatkowe plastiki – to uzasadnia wyższą trochę cenę do ferro, nie uzasadnia jednak dlaczego junak jest tak samo drogi.

    Ten sam silnik musi podobnie jeździć – reszta to różnice w zastosowaniu zębatek, co przekłada się na vmax i tu akurat wygrywa zip w stosunku junaka, ale to też nie są kolosalne różnice i koszt dostosowania prędkości do tego co ma zipp pro to 50 PLN (plus serwis jak sam nie potrafisz).

    Minusem większego vmax u zipa, jest przyśpieszenie – to nie idzie w parze, więc albo vmax, albo przyśpieszenie… ale i tak każdy użytkownik tych modeli później daje większy cylek – np. 72 / 110, lub cały nowy silnik 110, więc na to się nie patrzy, bo przy większej pojemności to i tak ma zryw.

    Jak akceptujesz ewentualnie wygląd junaka, to taniej Cię wyjdzie ferro 901 – to to samo zarówno z wyglądu i konstrukcyjnie.

    #34293 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    aj… literówkę widzę – silniki w/w to 139 FMB

    hm.. tak w przyszłości, ogólnie jak się będziesz pytał o części do tego silnika, czy o elektrykę, to nie tylko że do zipa, czy junaka, ferro, ale że do ogar 900, łoś, wilga, quest – sprzedawcy szybciej wtedy załapują bo te modele są dłużej na rynku, a to samo jest jeżeli chodzi o większość rzeczy, a zwłaszcza silnik.

    Podobnie wyszukujesz w allegro (w przypadku chńskich moto można się o to pokusić, bo w skleach masz też chrl części do w/w… w przypadku markowego moto, to nie zalecałbym allegro).

    Tu masz przykładową cene 110 silnika z gaźnikiem, itp
    http://allegro.pl/kinroad-king-chopper-los-ogar-silnik-110-cm3-i1644507845.html

    na wymianie na 75cm3 natomiast zyskasz znacznie przyśpieszenie, vmax niewiele wzrośnie… co innego 110, czy 125, to leci sporo vmax też i przyśpieszenie.

    Cylindry 75:
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=ogar+900&category=19039&us_id=3372798

    (sorki że daje jednego usera, żeby nie było – nie ma on nic wspólnego ze mną – ogólnie jednak gostek ma opinie wśród userów ogara 900 i zipa, że pewniak i nie wciska tandety, sam tego nie sprawdzałem – jeden z userów, przejechał na cylu 75 od w/w 14tyś, zanim wymienił silnik na 110, inni podobnie – to nieczęste zjawisko, aby chiński cylek tyle wytrzymał… oczywiście wytrzyma jak go dobrze dotrzesz, a nie dajesz vmax na starce)

    Jak widzisz, można jeździć na 75 już za 119, a komplet z wałem to 201… nawet ja wytrzyma 10 tyś, to robisz to za 1/2 kosztu samego wału do Kymco, który sam wał kosztuje ponad 400 😀
    Tania zabawka, praktycznie nie ma kosztów jak się rozsypie… nic tylko szaleć, mimo awaryjności większej niż markowych… i tyle jeżeli chodzi o plusy tych chinoli opartych na tym silniku.

    Zabawa w chiński skuter jest bardziej masakryczna… więcej bebechów do wymiany masz w takim skuterze chińskim, wariatory, rolki, koszt większy częsci i tuningu… a tu masz jak w simsonie kiedyś, leci wymiana tłoka, cylka, ewentualnie cały silnik wymieniasz 😉
    a chińska 110 przejedzie Ci od 30 do 40 tyś km, bo nie jest wysilona tak… za 700 zł?
    Nic lepszego.

    Jedynie co robisz to regulacja zaworów, wymiana oleju i sprawdzanie napięcia łańcucha i smarowanie go… no i dokręcasz śrubki 😉
    No i modlenie się, aby moto nie miał wady fabrycznej, co niestety się przytrafić potrafi w każdym chińczyku… ale to wyjdzie Ci do 2000 km, więc na gwarancji jeszcze (warto zrobić przynajmniej 2 pierwsze przeglądy w serwisie, aby ją mieć nadal).

    O – co może strzelić z czasem to biegi, jak będziesz nieumiejętnie przełączał (nie wiem dlaczego u niektórych tak się one sypią, chya nie przyzwyczajenie do biegówek) – koszt niewielki, bo ponad 100 tylko (same częsci), koszt elektryki także mały.

    Ogólnie silnik 1sza klasa pod względem kosztów i prosty jak konstrukcja cepa.

    #34331 Reply
    Bielski
    Użytkownik
    • 13
    • 45Postów:

    Wielkie dzięki RAF jesteś zajebisty i widać, że się znasz na rzeczy

    #35315 Reply
    Bielski
    Użytkownik
    • 13
    • 45Postów:

    Jeszcze pytanko w kwestii tuningu… co daje filtr stożkowy w tym pojeździe i jakie są jego wady i zalety?
    pozdro

    #35347 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 990Postów:

    Wady:
    Gorsze filtrowanie powietrza,
    Trzeba dorabiać do niego puszkę,
    Zmieniona charakterystyka zasilania silnika,
    Trzeba dopasować potem króciec ssący,
    W serii traci moc,
    Bez odpowiednich płynów i odkurzacza nie wyczyścisz go tak jak trzeba.
    Zalety:
    Jeśli umiesz i masz czym to możesz go czyścić zamiast wymieniać,
    Ładniejszy bulgot silnika,
    +10 do szacunku na ulicy (sezamkowej).

    #35368 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    degename napisał:

    +10 do szacunku na ulicy (sezamkowej).

    Hahaha – szacun.

    #35376 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Raf napisał:

    aj… literówkę widzę – silniki w/w to 139 FMB
    hm.. tak w przyszłości, ogólnie jak się będziesz pytał o części do tego silnika, czy o elektrykę, to nie tylko że do zipa, czy junaka, ferro, ale że do ogar 900, łoś, wilga, quest – sprzedawcy szybciej wtedy załapują bo te modele są dłużej na rynku, a to samo jest jeżeli chodzi o większość rzeczy, a zwłaszcza silnik.
    Podobnie wyszukujesz w allegro (w przypadku chńskich moto można się o to pokusić, bo w skleach masz też chrl części do w/w… w przypadku markowego moto, to nie zalecałbym allegro).
    Tu masz przykładową cene 110 silnika z gaźnikiem, itp
    http://allegro.pl/kinroad-king-chopper-los-ogar-silnik-110-cm3-i1644507845.html
    na wymianie na 75cm3 natomiast zyskasz znacznie przyśpieszenie, vmax niewiele wzrośnie… co innego 110, czy 125, to leci sporo vmax też i przyśpieszenie.
    Cylindry 75:
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=ogar+900&category=19039&us_id=3372798
    (sorki że daje jednego usera, żeby nie było – nie ma on nic wspólnego ze mną – ogólnie jednak gostek ma opinie wśród userów ogara 900 i zipa, że pewniak i nie wciska tandety, sam tego nie sprawdzałem – jeden z userów, przejechał na cylu 75 od w/w 14tyś, zanim wymienił silnik na 110, inni podobnie – to nieczęste zjawisko, aby chiński cylek tyle wytrzymał… oczywiście wytrzyma jak go dobrze dotrzesz, a nie dajesz vmax na starce)
    Jak widzisz, można jeździć na 75 już za 119, a komplet z wałem to 201… nawet ja wytrzyma 10 tyś, to robisz to za 1/2 kosztu samego wału do Kymco, który sam wał kosztuje ponad 400 😀
    Tania zabawka, praktycznie nie ma kosztów jak się rozsypie… nic tylko szaleć, mimo awaryjności większej niż markowych… i tyle jeżeli chodzi o plusy tych chinoli opartych na tym silniku.
    Zabawa w chiński skuter jest bardziej masakryczna… więcej bebechów do wymiany masz w takim skuterze chińskim, wariatory, rolki, koszt większy częsci i tuningu… a tu masz jak w simsonie kiedyś, leci wymiana tłoka, cylka, ewentualnie cały silnik wymieniasz 😉
    a chińska 110 przejedzie Ci od 30 do 40 tyś km, bo nie jest wysilona tak… za 700 zł?
    Nic lepszego.
    Jedynie co robisz to regulacja zaworów, wymiana oleju i sprawdzanie napięcia łańcucha i smarowanie go… no i dokręcasz śrubki 😉
    No i modlenie się, aby moto nie miał wady fabrycznej, co niestety się przytrafić potrafi w każdym chińczyku… ale to wyjdzie Ci do 2000 km, więc na gwarancji jeszcze (warto zrobić przynajmniej 2 pierwsze przeglądy w serwisie, aby ją mieć nadal).
    O – co może strzelić z czasem to biegi, jak będziesz nieumiejętnie przełączał (nie wiem dlaczego u niektórych tak się one sypią, chya nie przyzwyczajenie do biegówek) – koszt niewielki, bo ponad 100 tylko (same częsci), koszt elektryki także mały.
    Ogólnie silnik 1sza klasa pod względem kosztów i prosty jak konstrukcja cepa.

    Raf, jak chciało Ci się tyle pisać…? 😉

    #35583 Reply
    Bielski
    Użytkownik
    • 13
    • 45Postów:

    a można do tego zippa 250 wsadzić??

    #35585 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Ty chyba sobie jaja robisz?

    #35586 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • 2 027Postów:

    Bielski,
    Wsadź litra od CBR 1000RR , będziesz latał ;-), a tak na poważnie – widziałeś kiedyś wielkość silnika 250cc ?.
    Nie wejdzie Ci tam 250cc to po pierwsze, a po drugie nawet jakby weszło, to by cała reszta mogła szybko klęknąć – hamulce i opony na 1000% by nie dały rady, w ramę też wątpię.

    #35723 Reply
    Bielski
    Użytkownik
    • 13
    • 45Postów:

    250ccm widziałem, ale zippa pro 50 nie, więc nie wiem czy tam sie zmieści, ale kumplowi do yamahy trr 50 250ccm sie zmieściła…to tylko sie pytam…

    #35747 Reply
    Bielski
    Użytkownik
    • 13
    • 45Postów:

    czy ingerowanie w potenciometr traci gwarancje chodzi mi o wyregulowanie obrotomierza http://www.youtube.com/watch?v=ULTlPXvwDCs

    #37206 Reply
    ashemar
    Użytkownik
    • 2
    • 9Postów:

    Cześć, przeglądnąłem pobieżnie wszystkie wypowiedzi i proszę o kilka sprostowań.

    Czy takie coś wejdzie do zipp pro 50 robiąc z niego 125?
    http://allegro.pl/mini-cross-atv-125-cm3-cylinder-z-tlokiem-kpl-i1716839313.html

    Co się wtedy stanie?- Przyśpieszenie, v-max?
    Co oprócz tego trzeba dokupić by to grało i czy to się zmieści w nim.

    Pytam wprzód bo interesuje mnie ten skuter, ale chciałbym mu trochę dać więcej niż fabryka dała.

    I ostatnie pytanie na przyszłość-
    Jak już kupię ten skuter+części itd to jest ktoś tutaj na forum kto za opłatą pomógłby mi to wszystko złożyć w całość i sprawić żeby grało? Bo nie chcę szukać po omacku złotej rączki od wszystkiego tylko konkretnej osoby co zna się na tym modelu i wie co i jak.

    #37207 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Jesteś niepoważny skoro chcesz takie rzeczy robić w dodatku nie zdajesz sobie sprawy z konsekwencji.

    #37209 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    „Pytam wprzód bo interesuje mnie ten skuter, ale chciałbym mu trochę dać więcej niż fabryka dała.” – przecież to nie skuter. jak chcesz mieć 125 ccm to zrób A1/A i kup motocykl o takiej pojemności.

    #37233 Reply
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    No właśnie tak jak Madi pisze.A inna kwestia,to jest taka.Że o wiele większy silnik w takiej chińskiej nieprzystosowanej ramie,to niebezpieczeństwo.To w markowych ścigaczach typu kawasaki 250 podobno ramy pękają na dziurawych drogach.A ty chcesz ten wynalazek tuningować i jeździć zapewne bez uprawnień …

    #37908 Reply
    Bielski
    Użytkownik
    • 13
    • 45Postów:

    co ogólnie polecacie po okresie gwarancji zmienić z konkretnymi przykładami żeby miał więcej mocy i żeby sie trzymał kupy?
    i prosze o odpowoedzi a nie wypowiedzi na temat mojego pytania!

    #38229 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    @Suawek – owszem z konsekwencji prawnych takowy user powinien sobie zdawać sprawę, jednak takowe są takie same jak taki wsadza 75 i 80 cm3.
    Tak wiec nie przesadzajmy, że inne są jak ktoś wsadzi 125, bo osobiście widzę w pewnych postach jakieś zakłamanie w stylu, że co innego wsadzić 75 i 80, a 125 uważacie za już coś zdrożnego i zakazanego.
    Na 80kach 2T wiara zasuwa ponad 100 (podobnie jak na tych lekii9ch 4t) i jest ok?
    Nie przesadzajmy – jak ktoś chce przerobić, to i tak dopnie swego.

    ale fakt – lepiej mieć prawko i świadomość konsekwencji.

    @TERMIT_PL – rama akurat 125 wytrzyma w tym pro, bo jest wzmocniona.
    Z 2giej strony to jest nadal chińska rama… ale faktem jest, że ludzie robią takie przeróbki prawie że na potęgę w tych moto i to nie tylko w zipp pro, ale i neken, maniac, junak, czy innych z tymi silnikami – takze i w tych co nie mają tych wzmocnień dodatkowych w ramie.

    @madi – ilu z nas ma 75ki i 80ki nagminnie – to też motory i powinno się mieć A1 lub A – nie popadajmy w obłudę.

    Podsumowując:
    Osobiście takową decyzje pozostawiam posiadaczowi moto – jego sprawa i jego konsekwencje jakby co.
    Jednak ja nie widzę różnicy we wsadzaniu 125 a 80, czy 75…. obydwa to już motory wg. przepisów.

    Teraz odpowiedz na post ashemar:

    tak nada się, tylko nie wiem czy nie lepiej brać takie w kompletach (są takie gdzie jest dodatkowo wał, krucieć, gaźnik za ok 250 do 300 zł), bo tam może ci pare dodatkowych rzeczy nie pasować (nie jestem pewny co tam jeszcze się wymienia, bo bym msiał znać rozmiary w 50ce i 125 ce).

    Po za tym nie wiem czy aby wału nie trzeba byłoby innego i gaźnika (tu tylko gdybam bo nie robiłem takiej przeróbki – popytaj się gdzie indziej np. na forum zippa)

    jakby co gaźnik:
    http://allegro.pl/gaznik-110-125-quad-atv-king-czoper-cross-crossa-i1707100347.html
    wał:
    http://allegro.pl/wal-silnika-atv-110-king-los-nowy-i1682029956.html

    #137142 Reply
    Nucleus
    Użytkownik
    • 0
    • 1Postów:

    Nie rozumiem Was dlaczego pleciecie głupoty ,że zipp nie poleci tych 80 km +. Posiadam zipp pro gt odblokowany od nowości i śmigam nim 90 km sprawdzone przy samochodzie. Więc nie gadajcie głupot ,że nie poleci tyle.

    #137180 Reply
    matol1798
    Użytkownik
    • 27
    • 750Postów:

    Nucleus napisał:

    Nie rozumiem Was dlaczego pleciecie głupoty ,że zipp nie poleci tych 80 km +. Posiadam zipp pro gt odblokowany od nowości i śmigam nim 90 km sprawdzone przy samochodzie. Więc nie gadajcie głupot ,że nie poleci tyle.

    Nie odkopuj tematów sprzed roku ! A liczniki w samochodach także przekłamują , więc nie sądzę żebyś jechał więcej niż 70 km/h 🙂

Wyświetla 31 wpisów z $
Odpowiedz na: Zipp pro 50
Twoje informacje:




Back to top button