Zipp Parco kontra Zipp Toxic - awaryjność

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #159244 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Co może być mniej awaryjne: Zipp Parco 4T czy Zipp Toxic 2T?

    #159253 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Szły pewnie z jednej fabryki to różnic dużo nie uświadczysz, kwestia tylko silnika.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #159257 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    No właśnie… Najbardziej o te silniki mi chodzi. 4T będzie pewnie palił 2,5 litra, a 2T do 4 na setkę. Jednak spalanie to nie wszystko. W Scooterlandzie sprzedawca mówił mi, że te 4T jednak trochę cześciej się psują z powodu większej liczby pracujących elementów. Już nawet nie chodzi mi o osiągi. Jakoś mi to zobojętniało. Tylko zastanawiam się który jest trwalszy. Nie będę już oszczędzał na materiałach eksploatacyjnych.

    #159265 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Teoretycznie 4t powinno wytrzymać dłużej ze względu na mniejsze obciążenie, ale tak jak zauważyłeś jest więcej elementów mogących się zepsuć. Możesz też do 4t wpakować większy zestaw cylindrowy, dzięki czemu będzie i dynamika i ekonomia :).

    #159469 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Ja myślę, że to jeden pies… Jesli jest dobry egzemplarz to posłuży, a jak zły to nie.

    „Zipp to taki najmniej chiński z chińskich skuterów. To takie prawie Kymco.” – musiałem zacytować wypowiedź pewnego człowieka, która spowodowała, że tarzałem się ze śmiechu.

    #159471 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Wytrzymasz na małej 4 suwowej 50tce?

    #159474 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    W 2T jest wał, cylinder, pokrywa – „głowica”
    W 4T – wał, cylinder, głowica, łańcuszek rozrządu, zawory, wałek rozrządu.

    Z jednej strony 4T mniej awaryjne – silnik robi 2x mniej obrotów. Z drugiej strony w 4T jest zbyt dużo chińskich, tandetnych części mogących się zepsuć – łańcuszek, który się rozciągnie po 10 tys. km, głowica, która zacznie przepuszczać, wałek rozrządu, w którym łożyska polecą, napinacz łańcuszka – też się zepsuje. To wszystko już przerobiłem. A w 2T? Tylko Cylinder, chociaż patrząc na Huga jego Vitalka przejechała bardzo dużo na 1 cylindrze.

    Brałbym 2T + cylinder 70cm3 😀

    #159475 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Izdebski zapomniałeś o łożyskach, simmeringach i membranie(2T)

    #159479 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    a myślisz, że w 139qmb nie ma łożysk, simmeringów? „membrany” raczej nie ma – zależy o jaką membranę Ci chodzi. Ja sprawę łożysk, i simmeringów załatwiłem zakładając wzmacniany wał za 358 zł + uszczelniacze Motoforoce.

    #159483 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Osobiście 4T mam już dość, dla celów zarobkowych Marcinie się w to nie pchaj.

    2T a’la Minarelli-kumpel przez 3000km zmienił już cylinder z tłokiem (ale to na 90% wina zmiany oleju na „wspaniałego” Castrola), teraz szczęki poleciały i całe sprzęgło z przełożeniami i paskiem nadają się do zmiany.

    Inny ziomek ma Keewaya-wolniejszy, nawet od 4T, ale przez 12 tysięcy zaciął się przerywacz kierunków (po czym się naprawił) i do zmiany poszedł akumulator, nawet fajka z cewką po obklejeniu izolacją póki co działają.

    #159485 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 285
    • Postów: 21 340

    izdebski12 napisał:
    Z jednej strony 4T mniej awaryjne – silnik robi 2x mniej obrotów.

    eghm..obrotów to robi tyle samo. tylko cykli pracy ma mniej.

    #159491 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • Postów: 499
    • Postów: 546

    Bież 2t w razie awari
    -sam dasz rade naprawić
    -dużo części
    -spalanie do 5l/100km
    -mocny
    Wady 4t jakie ja przeżyłęm
    -słaba elektryka
    -rolki co 1500km wymiana
    -wariator co 2000km
    -wał co 5000km
    -słaby
    -spalanie rozregulowany 7l/100 z ledwościa jechał ale osiągnoł 30km/h)
    -spalanie wyregulany 2,5l-3,5l/100km Niby każdy mówi że pali 2l/100km a nawet mniej ale w to nie wierz zawsze więcej pali ludzie mówią 2l bo w książeczce tak napisali

    #159492 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Wombat napisał:

    izdebski12 napisał:
    Z jednej strony 4T mniej awaryjne – silnik robi 2x mniej obrotów.

    eghm..obrotów to robi tyle samo. tylko cykli pracy ma mniej.

    racja.

    #159493 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    martin1996a napisał:

    Bież 2t w razie awari
    -sam dasz rade naprawić
    -dużo części
    -spalanie do 5l/100km
    -mocny
    Wady 4t jakie ja przeżyłęm
    -słaba elektryka
    -rolki co 1500km wymiana
    -wariator co 2000km
    -wał co 5000km
    -słaby
    -spalanie rozregulowany 7l/100 z ledwościa jechał ale osiągnoł 30km/h)
    -spalanie wyregulany 2,5l-3,5l/100km Niby każdy mówi że pali 2l/100km a nawet mniej ale w to nie wierz zawsze więcej pali ludzie mówią 2l bo w książeczce tak napisali

    Wszystko zależy od jakości części. Na seryjnej 50, z dyszą 80, małymi prędkościami, w trasie – ziomek F16 palił nawet 1,81/100KM 😀

    http://www.motostat.pl/vehicle-stats/56453

    Na ostatnie spalania nie patrzcie – dawno nie uzupełniałem regularnie, jednak w lipcu 2013 roku to są autentyczne wyniki

    #159498 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    I jeszcze przed wszystkim chwała Maciejowi Ko za czytanie z zaparciem wszystkich stron tego tematu…

    Powiem tak – najważniejsze jest teraz to, że nie robię już takich przebiegów jak choćby na jesieni. Wtedy było dziennie ponad 100 km, pola i lasy, wyrwy, błoto… Były kilogramy listów, worki i skrzynie. Teraz już nie. teraz dziennie przejeżdżam tylko jakieś 50 – 55 km. Jeśli coś wiozę to tylko torbę i w niej z 2 kg. czasem oprócz tego też z 2 kg luzem. Nie staję już co 100 m. Teraz najwięcej na rejonie poruszam się na piechotę. Myślę, że to jest bardzo ważne. To już wytrzyma więcej skuterów. Przeciętny dobrej jakości chińczyk powinien dać radę.

    Czy wytrzymam na małej, 4-suwowej 50? To pytanie zadaję sobie patrząc w sufit przed zaśnięciem. I nie jestem pewien odpowiedzi…

    #159501 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    „I jeszcze przed wszystkim chwała Maciejowi Ko za czytanie z zaparciem wszystkich stron tego tematu…” jak miałeś mnie na myśli Marcinie, to chyba chodziło Ci o „tamtego tematu” bo ten jest dość świeży 🙂

    3 dni siedzenia w domu chorym sprawia, że internet znam na pamięć xD

    Kisiu, a może wprost-ile masz kasy do wydania?Może coś się dobierze jakoś 🙂 Że mało kasy, to wiadomo, no ale konkretnie?

    #159505 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Chodziło o temat z Incą… I o naszego nowego kolegę Macieja Ko. Coś mi się musiało powalić i napisałem nie tam gdzie potrzeba.

    Mam budżet do 3000 zł. Gdyby dało się zejść do 2600 – 2700 byłoby jeszcze lepiej.

    To 4T rozregulowany spala aż 7 na setkę? Kumpel ma Baotiana Bee (robiłem mu remont góry silnika) w 4T i mówił, że motorek zawsze palił te minimum 4,5 na setkę. Nigdy nie zszedł niżej. A na dodatek mam dużo cięższy sprzęt od niego i zawsze go objeżdżałem – nawet pod górkę. Ach, człowiek przywiązuje się jednak do mocy…

    Wyczaiłem właśnie rozprowadzaczy Benzera. Jest coś gdzieś w Nadarzynie – Macieju, kojarzysz – Mszczonowska 65? – i w Mławie.

    #159510 Reply
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • Postów: 1 126
    • Postów: 1 164

    Człowieku, proszę cię, nie marnuj kasy na takie małe gó…a, tylko kup benzery, które zaproponowałeś w tamtym temacie:) I tylko 2T!;)

    #159517 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Nie kojarzę zbytnio miejsca 🙁

    No a w sumie do kiedy chcesz Kisiu kupić nowy sprzęt?

    #159519 Reply
    kargulec12
    Użytkownik
    • 59
    • Postów: 436
    • Postów: 495

    Kup sobie coś większego, to jest małe g… i nie będzie ci na tym wygodnie. Np. http://otomoto.pl/romet-rxl-skuter-2t-rxl-eco-warszawa-M3906561.html

    #159662 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Skuter będzie potrzebny w miarę szybko – myślę. Bez przesady ale jakoś tak żebym nie musiał po prostu jeździć w pracy samochodem – rozsypującym się, z drogimi cześciami i tak naprawdę nie moim.

    Chodzi mi po głowie Kymco Nexxon ale to nie ta liga cenowa… Nie przekonam żony do wydania 1600 zł więcej choć wiem, że byłyby to dobrze ulokowane pieniądze…

    Z tym małym sprzętem to też się zastanawiam… Czy to naprawdę jest to o czym marzę. I czy jeśli to marzenie spełnię to głowa i d… nie będą bolały…

    #159697 Reply
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • Postów: 1 126
    • Postów: 1 164

    Hmm, Nexxon.
    Mam takiego activa ciekawego, tylko dalekoooo…
    http://allegro.pl/skuter-kymco-activ-50-zadbany-bardzo-maly-przebieg-i4078902368.html
    A może poszukaj jakiegoś „magazynowca” z 2012 roku.
    Gdzieś ostatnio widziałem go za 3500 z 2012 tylko nw gdzie.

    #159724 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Ciekawie dosć to wygląda. Taki mały przebieg w tym roczniku? Jak to możliwe…

    Przejadę się do Motor-Land-u i zapytam co tam mają. Poszukam, sam wolałbym z wyprzedaży rocznika. Na Ince tak zaoszczędziłem 700 zł.

    #159916 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Wady Zippa Toxic:

    -mały i na tylnim siedzeniu nie zmieści się Władimir Putin jako pasazer,
    -w pomarańczowym malowaniu jest widocznym celem dla rosyjskich snajperów,
    -spala więcej rosyjskiej benzyny niż Kymco Nexxon,

    Zalety:

    -po odblokowaniu można całkiem sprawnie uciekać przed rosyjskimi czołgami,
    -kosztuje mniej rubli niż Kymco Nexxon,

    Muszę pomyśleć co jeszcze…

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Zipp Parco kontra Zipp Toxic - awaryjność
Twoje informacje:




Back to top button