Zipp Nitro 250 – czy warto ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #56722
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • 109Postów:

    Witam,

    postanowiłem zrobić prawko A. Na razie poruszam się skuterem, ale brakuje mi mocy i możliwości pojechania w trasę czy na autostradę.

    Na pierwsze moto chcę coś o pojemności 200-300ccm. Wstępnie padło na Zippa Nitro z salonu. Dlaczego ? Wśród używanych samochodów potrafię rozpoznać auto powypadkowe bez problemu. Z motocyklem będzie gorzej. Nie znam jego przeszłości, rzeczywistego przebiegu, a także stan techniczny nie będzie znany do końca. Dlatego chciałbym sprzęt nowy, z zerowym przebiegiem.

    Limit budżetu to 7.000 PLN – czekają mnie jeszcze ze 2 miesiące, żeby to dozbierać, ale będzie 🙂 W tym czasie zrobię prawko.

    No i ostateczne pytanie – czy pozostać przy moim wyborze, czy szukać innych, alternatywnych moto ? Nitro zbiera całkiem pozytywne opinie we wszelkich forach i testach. Wady chińczyka są mi znane, ale za tę cenę nie wymagajmy. Na pewno równie wiele usterek może pojawić się w 10-letnim markowym motocyklu. To tylko maszyna.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi
    Pozdrawiam, Michał

    #56723
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Myślę że warto – widziałem go “na żywo” i sprzęt naprawdę dobrze wygląda.

    #56724
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    W Świecie Motocykli jest artykuł o dwóch gościach, którzy takimi zippami pojechali do Armenii i z niej wrócili, obyło się bez większych niespodzianek, za wyjątkiem zerwanej linki gazu.

    #56769
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • 109Postów:

    Tak, opinie są bardzo dobre, o tej wyprawie słyszałem i też widziałem ten motor live.
    Ale… za 2.000 pln więcej jest Junak M25 – dwa cyle na cieczy. Może jednak pójść w tę stronę ?

    #56772
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Przelicz sobie koszty użytkowania – nie sztuką nazbierać na dobry motor, najważniejsze to go później utrzymać.

    #56788
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 927Postów:

    Jak zdałem prawko to też rozważałem zakup tego motocykla, zraził mnie jednak wspomniany jeden cylinder, kolor i chłodzenie powietrzem.
    Junak M25 jest lepszym rozwiązaniem i jak trafisz rocznik 2011 to niewiele droższym (wg cen na stronie ZIPP i ALMOT to jakieś 600 PLN).
    No i Nitro jest na gaźniku, a M25 jest na wtrysku (z założenia niższe spalanie).
    I tak dla ścisłości to niezależnie od marki oba są motocyklami chińskimi, przy czym Junak wygląda na bardziej zaawansowanego technicznie

    #56795
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • 109Postów:

    Pogmeram jeszcze w internecie, bo opinii o M25 jest bardzo mało. Do czasu zakupu zostały 3-4 miechy, może coś innego się pojawi w mej głowie 🙂

    #57237
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • 109Postów:

    Zobaczyłem wczoraj świeżo zakupiony motor kuzynki – Honda CB 250 z 1996 roku. Przebieg niecałe 12.000, pięknie utrzymany. Jednak to, w czym się zakochałem – praca silnika. Jednak dwa cylindry to jest to.
    Zachorowałem na ten motocykl. Koszt nieco niższy jak w przypadku nowego Nitro. Tylko Zippa kupię na miejscu, a po Hondę raczej trzeba się wybrać, wycieczka co najmniej 300km w jedną stronę.

    Mam ogromny dylemat… A motor kupię na początku czerwca, kasa się zbiera 🙂

    #57257
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Rzeczywiście masz dylemat.. Nitro miałbyś nowego, ładna stylistyka, kolor i singiel 250cc na gaźniku. Junak M25, też jest ciekawy stylistycznie, ma fajne wydechy pod kanapą, bagażnik na kufer, ale jest droższy i niestety na wtrysku Delphi, który w razie awarii nie jest tani. Honda jako używka, to już loteria jak trafisz, bo z używkami różnie bywa..
    Może jednak zostań przy pierwszym wyborze? Nitro nie jest brzydki, jest prosty w obsłudze -singiel na gaźniku, no i tańszy od innych.

    #57270
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 927Postów:

    Pietro napisał:

    i niestety na wtrysku Delphi, który w razie awarii nie jest tani.

    Nie jest tani, ale to dość znana i sprawdzona konstrukcja.
    Generalnie można zamiast komputera z excel’em proponować kalkulator z kartką i długopisem bo taniej, ale trzeba mieć na uwadze, że nie będzie to wydajne rozwiązanie. Podobnie jest z gaźnikami i wtryskiem, gażnik jest prostszy i tańszy w obsłudze, ale wtrysk z kolei jest mniej kapryśny i bardziej ekonomiczny ( są jakieś powody dla których większość 4oo produkuje się z wtryskiem i odchodzi od gaźników).

    #57272
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Kolego Raven, wtrysk, a wtrysk to kolosalna różnica. Przykład: Bosch i Delphi, pierwsze można regenerować ok.400zł/szt. Drugie tylko wymiana. W przypadku samochodu koszt wymiany kompletu wtrysków Delphi może przekroczyć 20tys.zł.

    #57275
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 927Postów:

    Nie polemizuję z ceną, ale czemu zakładać że to od razu poleci i trzeba będzie ponieść koszty

    #57278
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Raven napisał:

    Nie polemizuję z ceną, ale czemu zakładać że to od razu poleci i trzeba będzie ponieść koszty

    bo świadomość wyboru tego wymaga

    #57291
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 927Postów:

    To owszem, bo przedstawienie wad i zalet rozwiazań jest tu istotne, ale nie jest to też do końca argument na zakup gaźnikowca. Myślę, że akurat ta polemika da do myślenia kupujacemu:)

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button