Zipp L5 - zmiana cylka na 80 ccm

Elo, jakieś 550 km temu zmieniłem cylinder z 50 ccm na 80 ccm. Dotarłem, wymieniłem olej. Aha, przed wymianą cylindra skuter jechał najwięcej 65 km/h no i dlatego wymieniłem cylinder. Ale teraz najwięcej jedzie 60 km/h, WTF?! Wymieniony został tłok, pierścienie, głowica, wszystko co trzeba. Sądziłem że po wymianie będzie jechał przynajmniej 80 km/h. No ale się pomyliłem :/. Nie wiem co jest, że tak wolno jedzie!? Wtopiłem 300 zł, a to kurestwo jedzie jeszcze wolniej... Może wymiana filtra powietrza na stożkowy, jak myślicie ?? Jeżeli wiecie czemu się tak dzieje, to napiszcie...

Wnoszę z tych 80cc że to 4T.
Jeżeli wymieniłeś go 550km temu to jeszcze go nie dotarłeś. Jeżeli używasz bardzo dobrego oleju - to tym bardziej nie.
Do tego 300zł za kompletny cylinder to żaden szał, jakość czy moc.
Zmierz sobie kompresje na tym cylindrze. Większość tych głowic ma wybitnie nieszczelne i niedotarte zawory.
Ale jeżeli jesteś 100% pewny głowicy, zaworów, ustawienia rozrządu, wymieniłeś na większą dysze w gaźniku, wpuściłeś więcej powietrza, zmieniłeś moduł zapłonowy i masz pościągane wszystkie blokady to została ci regulacja napędu.

Dzięki za odpowiedź :) zajmę się tym co napisałeś. Jeżeli będę coś wiedział, będę pisał.