Zgubiony dowod i brak przegladu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #671136 Reply
    Spiter
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Witam, zgubilem dowod rejestracyjny skutera. Wyczytalem ze aby wyrobic duplikat musze miec wyciag badan technicznych. Przeglad powinienem zrobic w 2015r. Ponieważ zdalem prawko oplacalem tylko ubezpieczenie a skuterem nie jezdzilem. Jak to teraz mam zrobic aby dostac duplikat i zrobic nowy przeglad?

    #671142 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    skuter trzeba zawieźc na badanie i dostaniesz ( o ile dostaniesz) kwit że badania przeszedł.
    z tym kwitem i dokumentem tożsamości do wydziały komunikacji po wtórnik dowodu

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #671144 Reply
    Spiter
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Skuter sprawny wszystkie klosze, zarowki, hamulce itd sprawne. Bylem dzisiaj u diagnosty z samochodem i spytalem od razu o skutera. Powiedzial mi ze bez dowodu nie moze mi zrobic przegladu. A zeby wyrobic dowod niby trzeba miec aktualne badania. Jedno wyklucza sie z drugim bez sensu.

    #671156 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    trzeba miec równoważny dokument na podstawie którego można stwierdzić dane pojazdu.
    Możesz sobie iśc do wydziału komunikacji po „zaświadczenie o zarejestrowaniu pojazdu”. NA to zrobią ci badanie.
    A potem z tymi kwitkami po nowy dowód

    #671160 Reply
    Spiter
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Z tego co sie dowiedziałem dzisiaj przez telefon w wydziale komunikacji musze jechac po czerwone tablice ktore kosztuja 36zl. Nastepnie dostane tymczasowe pozwolenie na zrobienie przegladu i dopiero moge ubiegac sie o duplikat/czy po prostu nowy dowod chyba(w tej kwest nie wiem jak to dalej bedzie).

    #671162 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    taki kwit za kilkanaście złotych MUSI wydać ci wydział komunikacji:

    http://spow.gryfice.ibip.pl/public/get_file_contents.php?id=243336

    tyle że dla twojego regionu.

    #671189 Reply
    Spiter
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Na stronie mojego wydzialu takiego wniosku nie ma. Nie pozostaje mi nic innego jak jechac i sie dowiedziec osobiscie. Ale napomne im o tym ze w Gryficach mozna tak zrobic w razie czego, bo gosciu od przegladow nawet nie wspomnial nic o takim zaswiadczeniu tylko powiedzial ze „musi miec dowod i bez dowodu nie da rady”.

    #671198 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 319
    • Postów: 21 374

    to sa ustawowe druki a nie wymysł urzędu w gliwcach. każdy WK ma ci obowiązek wydac taki

    #671320 Reply
    Spiter
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Odpowiedź z wydziału komunikacji w mojej miejscowości:

    „Diagnosta ma obowiązek przestrzegać zapisów ROZPORZĄDZENIA MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 26 czerwca 2012 r.

    w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (t.j. Dz.U.2015.776, z późn. zm.).

    W par. 2 są wymienione dokumenty na których diagnosta może dokonać identyfikacji pojazdu.

    Z rozmowy z Dyrektorem Wydziału Komunikacji w Gryficach wynika, że informacja, którą Pan przesyła jest nieaktualna i zostanie zmieniona.”

    Czyli zaswiadczenie jest nieaktualne
    Musze zdac aktualne tablice i pobrac nowe tymczasowe. Pisze to gdyby ktos mial podobny problem 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Reply #671142 in Zgubiony dowod i brak przegladu.
Twoje informacje:




Back to top button