Zgasł podczas jazdy i nie odpala, Wilga III

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #174708 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Witam!

    Uprzedzam, że przeczytałem chyba z pół internetów i dopiero tutaj piszę. A więc problem : skuter podczas jazdy nagle zgasł (zadusił się mimo że nie powinien) odpaliłem go i pojechałem dalej ale kilka razy z rzędu gasł, ale z trudem go odpalałem, później odpalał ale to na 1s że nawet nie mogłem w obroty go wkręcić. Po wyczyszczeniu gaźnika skuter w ogóle nie odpala zero reakcji. Czy może to być wina rozregulowanych zaworów? Od razu uprzedzam, że jestem trochę zielony i mogłem popełnić jakieś głupie błędy 🙂
    Rzeczy które zrobiłem
    Wyczyściłem gaźnik,filtr powietrza, filtr paliwowy, iskra jest, iglica prosta, membrana nie pęknięta, lewego powietrza nie powinien łapać, paliwo dochodzi.

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc 🙂

    PS: dodam jeszcze że próbowałem z mokrą świecą, też 0 reakcji

    #174710 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 689
    • Postów: 691

    Odpowiedź została zgłoszona za nieprawidłową treść.

    mogą być zawory a może być uszczelka pod głowicą,może za słabe ciśnienie w garku(mierzyłeś) a może sie rozrząd przestawił a może klin obcieło i iskra nie w tym miejscu a może h strzelił modul a może pierścienie h strzelił,durzuo jest takich a może nie sprawdzisz sie nie dowiesz

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #174879 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    A więc mam nowe wiadomości: nie jest to wina rozregulowanych zaworów, pierścienie to to też nie są. Do tego dodam, że gdy skuter „odpocznie” kilka/kilkanaście godzin to na chwilę odpali ale to na 1-2 s i znowu się dusi :/ Potem to już pokopie, a skuter kilka razy się odezwie, a później znowu nie ma żadnej reakcji

    #174889 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 268
    • Postów: 269

    Ożeń się, wtenczas twoje popychadło będzie zwykłą odskocznią od dnia codziennego i rarytasem nawet. 😉

    #174898 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Heh, to jest odskocznia od dnia codziennego. Po prostu lubię po dniu, wieczorem pobawić się przy nim 😀

    #174973 Reply
    Wiesław Meller
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 4
    • Postów: 4

    wg mnie najlepiej zaprowadź do znajomego mechanika , co dwie głowy to nie jedna szybciej dojdziecie do sedna problemu

    #174996 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Jutro dokupię świece może to w jakimś stopniu pomoże, jak nie to zwrócę się do kogoś po pomoc 🙂

    #175061 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    A więc dzisiaj kupiłem nową świece, wstrzyknąłem trochę benzynki do cylindra i odpalił na dość długi moment, mogłem normalnie gazować wszystko ok (chodził tak z 30s) , to myślę podjadę nim i tak zgasiłem go i wyprowadziłem z garażu, ale nie chciał już odpalić, pomimo że próbowałem znowu wstrzykiwać benzynę :/ Dodam że jak go odpaliłem to z tlumika zaczął dymić na biało, ale to chyba kwestia tego, że za dużą dawkę na raz dostał. Ma ktoś jakieś pomysły ? 🙂

    #175236 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Kolejny dzień, kolejne nowości. Odpocząłem od skutera dzień i dzisiaj próbowałem go odpalić. O dziwo odpalił za 2 kopy, normalnie chodził wkręcał w obroty. Rozgrzewałem go 5 minut, a w garażu zaczęło być dużo dymu, ogółem kopcić nie miłosiernie(na biało), ale wyjechałem nim z garażu i pojeździłem z 10 minut, ale znowu się zdusił i nie dało rady go odpalić :/. Dodam, że pokrywa od zaworów strasznie się nagrzała, tak samo jak i świeca, świeca była lekko „skopcona”, ale to tylko kwestia regulacji gaźnika (tak myślę).

    Ma ktoś jakiś pomysł? 🙂

    #175238 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 265
    • Postów: 21 320

    pali ci olej jak głupi, zaolejona świeca, marna kompresja

    #175241 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    czyli prawdopodobnie coś z pierścieniami?

    #175242 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 265
    • Postów: 21 320

    tak na oko i z opisu to conajmniej, do tego jest za bogato (może przez olej) i spalanie trwa dłużej niż suw wiec ci sie dopala na wylotach- stąd gorąca głowica i okolice

    #175244 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    no nic w tygodniu rozbieram tą padlinę głębiej, chociaż nigdy tego nie robiłem. Zobaczymy co tam znajdę. Dzięki wielkie za podpowiedź 😀

    #175374 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    pierścienie są w całości, cylinder nie jest porysowany, jedynie uszczelki do wymiany :P. Tłok jest lekko „poszorowany” na górze. A i jeszcze jest też zdjęcie gaźnika i co mogło by się stać gdybym wsadził przewód paliwowy do złego „kanalika” ? Bo powinno się wsadzić do złotego kanalika, a u mnie siedział w srebrnym i o dziwo jeździł( na srebrnym powinno być nasadzona taka krótka „fajka” gumowa) . Na ostatnim zdjęciu zauważyłem, że tulejki są mniejsze i większe(zaznaczyłem na zdjęciu). Dodatkowo jednej tulejki brakowało przy zaworach. Podczas zdejmowania cylindra nadłamałem kawałek jego obudowy tak jakby kawałek tego „paska” (widać ten kawałek na pierwszym zdjęciu z tyłu po prawej).Sami zobaczcie:

    SKuter

    PS: przy zakładaniu uszczelki w cylindrze czym trzeba ją „przykleić” ?

    Z góry dziękuję za pomoc

    #197174 Reply
    Mateusz Socha
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 2
    • Postów: 2

    I jaki morał z tej histori bo mi sie dzieje to samo. Zawory regulowane, uszczelka pod głowicą cała,gaźnik czyszczony, nowy olej i kompresja jest dobra ponad 8 bar. Jedyna modyfikajcja to sportowy filterek powietrza jutro spróbuje na orginalnym i sie odezwe.

    #197185 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    morał z tej historii jest taki ze nie sprawdził uszczelniaczy zaworowych,prowadnic zaworów,a sprężanie zędu 8 bar to niestety w buty kolego że zacytuje chinola;

    Chinol_180

    Dla seryjnego silnika GY6 4T 139 QMA/QMB 50 cm3, stopień sprężania (compression ratio) według instrukcji serwisowej wynosi zasadniczo… 10,5 (jednostka liczbowa bez nazwy)

    Stopień sprężania x 0.125 (przyjęta wartość stała dla benzyniaków) = ciśnienie w MPa (megapaskal)
    To nam daje po wyliczeniu ciśnienie sprężania nieco powyżej 1,3 MPa = 13 barów (w przeliczeniu to jest wartość około 190 Psi = pound per square inch → funt na cal kwadratowy czyli imperialna jednostka ciśnienia).

    #197448 Reply
    Mateusz Socha
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 2
    • Postów: 2

    Czyli jednak coś z głowicą

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Zgasł podczas jazdy i nie odpala, Wilga III
Twoje informacje:




Back to top button