Zgasł 400m po zatankowaniu - 1PE40QMB Junak 2T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #151216
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    Naszło mnie na tuning. Tydzień temu przy okazji przeglądu zleciłem wymianą cylindra na Airsal 70 sport.
    Serwis to zrobił, zmienił dysze, łożyska,ustawił. Zrobiłem około 70km nie przekraczając 5500. Skuter miał tendencje do przygasania ale w niedotartych to jest z tym różnie. Zgodnie z zaleceniami grzałem 2-3 min przed startem i nie pałowałem.
    W końcu pojechałem zatankować, zalałem zbiornik, dolałem około 100ml oliwy do zbiornika.
    Odpalił grzecznie i po około 400m łagodnie schodząc z obrotów – zgasł.
    Można go kopać i przerzuca kompresje, rozrusznik kręci jak trzeba.
    raz załapał na pół sekundy i tyle.
    Nie sądze żebym zatarał, nie sądze żeby spuchł- żadnych niepokojących dźwięków.

    trochę to wygląda jakby dojeździł co miał w gaźniku i zdechł.
    pytanie do wróżki – od czego zacząć?
    jedyne co zrobiłem to sprawdziłem paliwo przed filtrem i za filtrem do kranika podciśnieniowego- jest.
    Ale jest gęste.tzn nigdy nie lałem mieszanki z olejem ale przy benzynie to bardziej przypomina rozwodniony szampon choć z węzyka swobodnie wycieka.
    jest szansa że jak na te dolane 5L paliwa dolałem nie 100 a np 200ml oleju to zakitowałem gaźnik. Taka ilość go zabije i przytka?

    Wiem że jest opcja modułu co padł, nóżki co odcina zapłon..itd ale nie wiem czy mam ochote bawić sie z tym na chodniku pod gołym niebem. Chciałbym tą ilość oleju wyjasnić i ew.wysłuchać innych sugestii

    #151225
    guliwer55
    Użytkownik
    • Postów: 746

    To wygląda na złe paliwo może zalałeś ropy

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #151227
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    też to wymyśliłem ale sprawdziłem fakture – Eurosuper 95 (orlen).

    #151228
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    A samodzielnie robisz mieszankę czy korzystasz ze zbiorniczka i jeszcze dodatkowo dolewasz do zbiornika?

    Sprawdź czy paliwo dochodzi pod świecę w pierwszej kolejności.

    #151229
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    korzystam z dozownika a na czas docierania dolewam dodatkowo z ręki

    #151230
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    no to masz zdecydowanie za bogatą mieszankę w olej, jak rzeczywiście wlałeś 200 ml to pewnie przytkałeś układ paliwowy, a świeca jest czarna i tłusta.

    #151234
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    Jak wlales 100 ml oleju to duzo , max 2 nakrętki się daje ,

    #151238
    guliwer55
    Użytkownik
    • Postów: 746

    Ale nawet jak dał 100ml na bak 5l i się wymieszało to powinien spokojnie odpalać

    #151239
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    do baku wchodzi 6 a ja zwykle dolewam w okolicy 4,8-5
    podobno dozownik ma robić 1:50 czyli miesza 100ml oleju na 5L wachy.
    Dla airsala CHYBA zalecana mieszanka po dotarciu to 1:33 (ktoś możem i to skorygować?) alena docieraniu więcej. czyli jakbym dolał 50ml wyszło by około owego zalecanego 1:33 a jeżeli dolałem 100 to jest blisko 1:25 a jak przesadziłem to może 1:20

    czyli nawet nie tyle zapchałem gaźnik tłustym glutem co zaoleiłem świece.

    tak wróżąc z fusów –
    Świeca do sprawdzenia i ew. wymiany, gaźnik i układ paliwowy wyrównac do 1:33 po przepłukaniu świeżą wachą (czyli w sumie ze 3litry zlać i dolać czystej beny. Modlić sie żeby zaolejona świeca nie spaliła modułu/iskrownika?.

    ja tak troche w ciemno stawiam że to coś związane z paliwem bo stało sie 400m po wyjechaniu ze stacji, przy spokojnej jeździe, bez jakichś ostrzegawczych symptomów wcześniej. Cicho i nagle zmarł 🙂
    być może to zbieg okoliczności i to jest jakaś inna przypadłość „chińczyka”.

    niby ja dolałem ~100 na 5L ale i dozownik podał swoje.

    #151241
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    ….usunąć,plizzz bo zbiłem w jedno

    #151243
    HugoBoss
    Uczestnik
    • Postów: 3 266

    Ten olej to raczej nie mógł nic zrobić,ja ostatnio w swojej Vitalce też docierałem Airsala 70cm sport i dolewałem 100ml do baku 5L mimo że dostawał jeszcze olej z dozownika,więc poszukał bym innej przyczyny.

    #151246
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Lanie oleju dodatkowo na dotarciu lub w ogóle to głupota. Nie wolno tego robić. Mogę podesłać Ci zdjęcia co się będzie działo przez coś takiego.

    Wyjmij świecę i zanurz ją w benzynie, a nastepnie wysusz. Możliwe, że zawaliło ją olejem. Najlepiej gdybyś spuścił paliwo ze zbiornika i zalał czystego, a to z olejem będziesz sobie dolewał – tak z litr do tankowania.

    #151252
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Przedmuchanie układu paliwowego i wyczyszczenie świecy moim zdaniem powinno pomóc, nie ma wiele roboty, a jedną możliwość będziesz miał odhaczoną 🙂 Przy okazji sprawdź odstęp między elektrodami w świecy, wartość prawidłową powinieneś mieć w instrukcji podaną.

    #151260
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Ja mam 0,6 mm. Wcześniej było 0,75 mm i gorzej się sprawował.

    Hugo – jak ta Twoja Vitalka, bo nic nie piszesz!

    #151262
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Ja w Vitalce mam podany przedział 0,6-0,7 mm i tych wartości się trzymam, iskra ładnie przeskakuje.

    #151283
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Myślę, że to optimum dla wiekszosci małych dwusuwuw.

    #151294
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    przyznam że każdy serwis i salon zaleca dolewanie dodatkowo na okres docierania.
    Zwłaszcza że podobno skuter fabrycznie robi 1:50 a Airsal chce 1:33.

    W każdym razie uznałem że nie mam warunkówi ochoty sie z tym bujac podchmurką wiec wygooglałem firme od tuningu skuterów mającam.in Airsala w ofercie i doświadczenie w ich montażu 2 ulice dalej a że po sąsiedzku i prywaciarz to własnie go tam zaturlałem.

    Gość po wysłuchaniu o delikatnym zgaszeniu kilkaset metrów za stacją benzynową po ~70km przebiegu i potencjalnej zupie z oleju temat oleju wstępnie zignorował, mruknął że co prawda jeszcze nie zaglądał ale myśli że jest źle złożony i wtedy tak padają do pierwszych 150km. Niby serwis który to montował też tuninguje i ma autoryzacje ale ile takich zrobili tym cylindrem..hgw.
    Wszyscy kompetentni tylko skuter nie jeździ chwilowo 🙂

    #151562
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    No i jest po wstępnych oględzinach. Diagnoza:
    -zalany/dolany olej przekładniowy valvoline do zbiornika z olejem.

    Silnik, układ paliwowy i olejowy jest do płukania. Ze zbiornika na olej mieszankowy wali przekładniowym.

    No i teraz kwestia kto dolał. Ja nie bo bym raczej zapamiętał że usiłowałem dolać do paliwa lub zbiorniczka czegoś z butelki z wyciąganym 15cm wężykiem,zresztą w moim Valvoline brakuje dokładnie 200ml wiec to dwie wymiany – moja i u nich.

    Teraz jedyne jakkolwiek sensowne tłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy to takie że firma robiąca przegląd przelała resztkę silnikowego do zbiornika a w pusty pojemnik spuścili przekładniowy i ktoś bez sensu wsadził go pod kanape skąd go wziął.

    A ja na stacji benzynowej dolawszy te 5L paliwa dolałem tą „resztke” (bo to naprawde tyle co na dnie było – akurat te 100ml) do zbiornika paliwa i reszte do zbiorniczka na olej.
    Inne tłumaczenie jest takie że ktoś to wlał jeszcze u nich wprost do zbiorniczka na olej. Ale to nie z mojej butli z przekładniowym bo w nim brakuje dokładnie 2 dawek do skrzyni.

    Obawiam sie że nie dojde kto jest winny.

    #151564
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Na to byśmy nie wpadli chyba nigdy, dobrze, że została postawiona diagnoza i wszystko idzie w dobrym kierunku.

    #151581
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    sam bym na to nie wpadł. Cylinder podobno przeżył.

    Za to skoro silnik i tak wyjęty i rozebrany to przy okazji pocisne nowy wydeszek yasuni – bedzie jak znalazł do tego airsala sporta. A co tam.

    #151906
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    Skuter odebrany
    Niestety nie pomogło czyszczenie tylko gaźnika, rurek i świecy. Świeca nawet po kąpieli w benzynie i wysuszeniu nie nadawał sie do niczego.
    Skrzynia korbowa też zawalona tym syfem.
    Ilość świadczy o tym że ja na nim zrobiłem te 70km z poprzedniego serwisu. Czyli tam mi zalali przekładniowy lub jakiś inny i sie syfił, syfił az sie zasyfił.
    W każdym razie trzeba było kompletnie rozłożyć silnik, wszystko kąpać, wycierać, smarować od nowa i składać, płukac zbiorniczek i zbiornik.
    Ale odpala pięknie. Wydech w efekcie trafił Technigas bo yasuni były za bardzo na wyrost, wydech TG został odblokowany po zakupie (blokada jest na jednego „smarka” tak żeby każdym grubszym śrubokrętem można to było „stuningować”)i założony. No jest też różnica w wadze. Stary ze 3-4kg a nowy jednym paluszkiem..
    Na koniec regulacja i teraz skuter zamiast 70 jeździ 95 (a wciąż nie jest dotarty).
    Jakby nie góra forsy za to to jestem nawet zadowolony

    #151916
    szef_ff
    Użytkownik
    • Postów: 104

    na 99% naciągnęli Cię na forsę. Silnik nie „zasyfi” sie olejem. Nie da się. Musiałby cały czas chodzić na wolnych obrotach. Co byś nie wlał do zbiorniczka to i tak przeleci przez silniki. Gdyby chodził cały czas na przekładniowym to by sie zatarł dużo wcześniej niż 70km.
    Poza tym silnik by kopcił i przerywał i nie chciał odpalać już dużo wcześniej. Podejrzewam, że w zatankowanym paliwie była woda. Dam sobie palec uciąć że nawet nie odkręcili głowicy. Wyczyścili ładnie z zewnątrz i wypłukali układ z wody. Zamiast wziąć 50 zł zgarnęli dwie stówki za „ło Panie ile roboty było”. Najczęstsze słowo wypowiadane przez „mechanika”?- „wszystko”
    Niestety ale to bardzo często stosowana praktyka na tych co nie znają się.

    #151926
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Ja wczoraj miałem wodę w paliwie i nie od razu był problem. Przejechałem kilka kilometrów i odstawiłem go na dwie godziny. Dopiero po tym nie chciał zapalić.

    A taki serwis to bym spalił…

    #151927
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    Odkręcili, widziałem go na stole w połowie zabiegu. Widziałem świece i „bebechy” oklejone niebieską mazią.
    Zatrzeć sie nie zatarł bo ja przecież jechałem delikatnie (docierałem) a to jednak jest olej i też nie czysty przekładniowy tylko domieszka. Inaczej sie spalający i mieszający z paliwem ale jednak olej.
    W każdym razie cena za samą usługę jest w pożo. Koszt dowiezienia go gdziekolwiek indziej a nie kilka domków dalej i wyszłoby na to samo.

    100zł nie dramat a ja sobie takie 100 już odbiłem tym że dziś nim pojechałem w miasto a nie samochodem. Do tego mam narzędzi, nie mam zaplecza, nie mam doświadczenia z takimi silnikami i nie mam ochoty w takich warunkach na chodniku tego robić.

    #151931
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Tak, dokładnie. Mogło być gorzej. A świeca to nie majątek. Grunt, że nie dolałeś płynu do mycia szyb:-D

    #151978
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    ale to nie ja dolewałem- na to wychodzi.
    Ciężko wlać przekładniowy valvoline z butelki z wyciąganym wężykiem do zbiornika i do zbironiczka na olej. Pamiętał bym
    I bym sam sobie pluł w brodę że za głupote sie płaci i nie miał do nikogo pretensji. Teraz mam mieszane uczucia.
    Alenie ma co płakać. Było- mineło. Jestem zajarany wydechem i tym jak to sie całkiem sprawnie odpycha

    #152001
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Stąd prosty wniosek – nie dajemy do serwisów tylko robimy sami. Wiemy co i jak mamy zrobione.

    #152006
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Pod warunkiem, że mamy pojęcie o tym co robimy 😉

    #152008
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Tak. Święte słowa. A tu trzeba treningów na chińczykach i rad doświadczonych kolegów.

    #152009
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    W moim wypadku sprawdziła się książka za 60 zł, żadne awarie mi nie straszne.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button