Zestawy cylindrowe lepszej jakości

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Zestawy cylindrowe lepszej jakości

Ten temat zawiera 41 odpowiedzi, ma 13 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe J23 J23 5 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 42 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #151587
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 388

    Jak wiemy, chińskie zamienniki cylindrów mogą sprawiać kłopoty. Z własnego doświadczenia warsztatowego – a także opinii innych użytkowników – wynika, że głównym problemem jest jakość tłoka i pierścieni. Tłoki puchną, pierścienie szybko puszczają olej, zabezpieczenie sworznia lubi wyskoczyć, itp. Same cylindry do 4T nie są tragiczne. Do 2T wymagają poprawek krawędzi kanałów i czasami korekcji ich kształtu. Ale do rzeczy.
    Mam możliwość doboru do chińskich cylindrów lepszych zestawów tłokowych, a konkretnie są to doskonałej jakości tłoki Naraku. Same cylindry też są lepszej jakości, niż te najtańsze na znanym portalu aukcyjnym.

    http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-zestaw-tlokowy-naraku-72cc-4700mm-139qmbqma-p-2574-1.html?sessID=66b383e513768ffe2655f7f2cea13902

    Tłoki są kompletne, tj. tłok, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia sworznia. Na razie chciałbym się skupić na zestawach do 4T w trzech wariantach:
    1. Zestaw 50ccm – chiński cylinder plus tłok Naraku
    2. Zestaw 72ccm – chiński cylinder plus tłok Naraku
    3. Zestaw 72ccm z głowicą – chiński cylinder, głowica i wałek rozrządu plus tłok Naraku

    Cena samego tłoka Naraku w hurcie jest dwukrotnie wyższa niż cylindra chińskiego, więc koszt zestawu może nie jest niski, ale z drugiej strony niższy od całego markowego kompletu, a skok jakościowy duży. Ze wstępnych wyliczeń wychodzi, że cena cylindra z tłokiem 50/72 wyniosłaby ok. 180-190 zł plus wysyłka. Zestaw z głowicą i wałkiem rozrządu ok. 280 zł.

    Czy ktoś byłby zainteresowany?

    #151589
    Zdjęcie profilowe guliwer55
    guliwer55
    Użytkownik
    • Postów: 746

    Jesteś w błędzie bo Chińczycy produkują wszystko od skuterów do odzieży i części dla wszystkich , wszystko zależy od ceny jaką płacą zleceniodawcy niska cena mówią gorsza wartość ,wyższa cena lepsza jakość ,czasami trafi się nawet tańszy i dobry ja sam kupiłem tańszy zestaw cylindra i 3 rok latam i jest super

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Planujesz wakacje na motocyklu? Dominar 400 gwarantuje nieograniczoną przyjemność z jazdy.

    Skorzystaj z oferty na zakup pakietu turystycznego w promocyjnej cenie 1999zł
    #151592
    Zdjęcie profilowe szef_ff
    szef_ff
    Użytkownik
    • Postów: 104

    J23- a chiński zestaw na necie kosztuje 50 zł. Za cenę Twojego lepszego zestawu mogę kupić 4 najtańsze zestawy. Przy założeniu że chiński zestaw wytrzyma 2 lata (7-8kkm)to mamy na jakieś 30kkm jazdy. Podejrzewam ze chiński cylinder zedrze się z na pierścionkach Naraku wcześniej niż 20kkm. Osobiście i tak zakładałbym najtańsze chińskie zestawy. Trzeba brać pod uwagę że i tak po 20kkm trzeba będzie rozebrać silnik i wymienić wał. Przy okazji każdorazowej wymiany zestawu możemy sobie wymienić albo podocierać zawory , wymienić uszczelniacze zaworowe, o-ringi pod króćcem gaźnika. Silniki GY-6 są tanie i robienie z nich majstersztyku to sztuka dla sztuki 🙂

    #151597
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    „Ze wstępnych wyliczeń wychodzi, że cena cylindra z tłokiem 50/72 wyniosłaby ok. 180-190 zł plus wysyłka.”

    Szukasz frajera/jelenia, czy masz coś nie tak z głową?

    Cena chińskiego pełnego zestawu = ~50 zł
    Cena samego tłoka na racing-planet.pl = 112,91 zł
    Czyli wychodzi 50 zł + 112,91 zł = 162,91 zł
    A Ty chcesz to opchnąć za 180-190 zł, dodatkowo bez chińskiego zestawu tłokowego dostarczonego z chińskim cylindrem za 50 zł.

    Powodzenia, i życzę przyjemnych transakcji 😉

    #151599
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    Wał to najlepiej wymienić na markowy i wtedy nie trzeba się martwić co 10k km o niego. Wówczas takie eksperymentowanie z cylindrami/tłokami ma sens.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    ILUSTROWANY KATALOG CZĘŚCI ROMET PONY M1/M2 (MOTORYNKA)

    Coś co warto posiadać w swojej bibliotece. Pełen katalog zawierający ilustracje i schematy w formie wykazu wszystkich części wraz z oryginalnymi numerami. Miękka oprawa. 44 strony.
    #151600
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    eadem napisał:

    Wał to najlepiej wymienić na markowy i wtedy nie trzeba się martwić co 10k km o niego. Wówczas takie eksperymentowanie z cylindrami/tłokami ma sens.

    Z racji, że co sezon robię 10tys. km, a w następnym sezonie mam zamiar zrobić co najmniej 12 tys. (wyprawa dookoła Polski), oraz przez zimę będę zmieniał cały zestaw cylindrowy na naraku, to nie zmienię go bez zmiany wału, bo dobrze sobie zdaje sprawę, że seryjny wał chociaż jest sprawny długo jeszcze nie potrzyma.
    Wszystkim innym radzę to samo – zmiana cylindra na firmowy opłaci się w przebytych km, pod warunkiem wcześniejszej zmiany wału, też na firmowy. Jaki jest sens wymiany cylindra na firmowy, jeżeli jak padnie wał to jest pewne w 50%, że uszkodzi on przy okazji tłok, i cylinder 😉 ??

    #151603
    Zdjęcie profilowe szef_ff
    szef_ff
    Użytkownik
    • Postów: 104

    eadem- nie ma sensu. Przerobiłem dziesiątki a może nawet blisko setki sqterów i nigdy nie ma sensu wpychać siana w chińczyka. Wał na zestawie 80ccm wytrzyma około 15kkm. choć zawsze to loteria. Jeszcze ŻADEN klient nie poprosił mnie po wyliczeniu kosztów na markowych częściach żeby robić mu na nich remont. Zawsze jest jeden i ten sam tekst- Panie zrób Pan, żeby to tylko jeździło… (jakby wcześniej skuter potrafił jeszcze latać, pływać i robić loda…)

    #151605
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Jak ktoś jeździ skuterem tylko do sklepu 3 km co dziennie, to mu tam wszystko jedno kiedy wał padnie – w najgorszym wypadku popcha go przez 2-3 km 😉
    Jeżeli jednak ktoś jeździ chińskim skuterem wszędzie, oraz wybiera się na wycieczki ponad 200 km, to mu nie jest wszystko jedno, czy chiński wał padnie przy 50 km, czy przy 100 km. Koszty przetransportowania skutera przez 200 km będą wyższe, niż ten wał firmowy za 350 zł. Po drugie – Jak ktoś lubi wymieniać co max 2000 km cylinder, bo chińskie gówno się przeciera, to niech sobie zmienia – mi już się tego odechciało, i chce włożyć raz, a porządnie.

    #151606
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Jak pracujesz z najtańszymi markami to nie ma co się dziwić 🙂

    #151609
    Zdjęcie profilowe szef_ff
    szef_ff
    Użytkownik
    • Postów: 104

    chiński skuter do wycieczek po kraju? Podziwiam każdego takiego podróżnika. Nie wiem jakie części kupujesz że tłok wytrzymuje 2kkm. Po moich remontach bez problemu przejeżdża 8kkm- nigdy jeszcze nie rozpuścił mi się tłok, nie pękły pierścienie ani nie wypadło zabezpieczenie. Prawda jest taka ze 9-10 użyszkodników nie sprawdza poziomu oleju w silniku. A na pytanie: Czy jest olej w silniku, odpowiadają ze CHYBA jest. Chyba, bo nigdy nie sprawdzali…

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 42 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie