Zestaw tuningowy

Witam ! Jestem nowy na forum, dlatego na początek pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Posiadam skuter Magnus Ibizzo 4T z 2006 roku. Mam w nim założony cylek 65ccm, reszta części fabryczna. Cylinder kończy już swój żywot dlatego chciałbym zamontować już jakiś zestaw 80ccm. W grę wchodzą te dwa:
http://moto.allegro.pl/cylinder-glowica-80cm3-chinskie-4t-tuning-walek-i2473076645.html
http://allegro.pl/cylinder-glowica-wal-modul-walek-skuter-4t-80-cm-i2487133852.html
1.Który byście polecili?
2.Czy jeśli wziąłbym zestaw bez wału, to musiałbym też go dokupić? Wał oryginalny ma już 9500tyś km przebiegu i martwię się o jego wytrzymałość.
3.Czy różnica 2mm miedzy tymi tłokami miałaby jakieś większe znaczenie w osiągach?

Nikt Ci nie powie przecież czy wał masz dobry, czy ma luzy. Jeden prześmiga 5k, inny 15k km, zależy jak jeździsz i na jaki egzemplarz trafiłeś. Jeśli cylek kończy żywot, to jego bym wymienił tylko. Nie napisałeś jaką masz głowicę i czy zawory szczelne. Jak wszystko ok z resztą, to wymieniaj tylko cyla, raczej płaski albo wklęsły, tak mogę doradzić, bo nie wiem jaką masz głowicę.

Głowice mam fabryczną zawory w średnim stanie. Nie chce wymieniać samego cylka, bo chciałbym nieco poprawić osiągi. Później w miarę przypływu gotówki chciałbym wymieniać inne części. A z wałem chodzi mi o to, że jedni piszą że wytrzyma pod cylindrem 80ccm , a inni że nie. Luzu na korbowodzie nie mam, nie jężdżę ostro.

Nie polecam Ci żadego z tych zestawów. Wał warto wymienić, ale nie dlatego ze wał nie wytrzyma, bo wytrzyma. Chińskie wały korbowe maja zamontowane kiepskie łożyska, dlatego nie kuś się na ten drugi zestaw bo nie wydaje mi się żeby miał wał z łożyskami lepszymi niż seryjne.

W przypadku pierwszego wskazanego przez Ciebie zestawu, cała głowica jest niezmontowana, nie ma sensu się z tym męczyć. Są na rynku zestawy z gotowymi głowicami, nie musisz sam montować ani docierać zaworów. Poszukaj, na pewno znajdziesz coś ciekawszego. Może nieco droższego, ale wartego uwagi.

Więc tak, mogę Ci doradzić 47mm, czyli 72cc. Jeśli nawet byś kupił 52mm, to może być problem z odpalaniem z rozrusznika, jak nie przed dotarciem, to po, bo wzrośnie kompresja. Ja u siebie miałem gara 50mm i od momentu założenia rozrusznik nie miał siły, a co za tym idzie poszły trzy półksiężyce od kopania(chińska jakość materiałów..). Max co ja bym wstawił na Twoim miejscu to 72cc, czyli potoczną 80. Rakiety z tego nie zrobisz, ale na mocy zyskasz.

Rozumiem wielkie dzięki za pomoc ! ;)

A mam jeszcze jedno małe pytanie.
possiadam głowicę z taki oto otworem u góry
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-glowica-kompletna-139qmaqmb-p-2346-1.html
Głowice z allegro nie mają takiego otworu:
http://allegro.pl/cylinder-glowica-80cm3-4t-walek-sport-tajwan-mcn-i2499103365.html#tabsAnchor
Co to jest?Czytałem ze to jakiś system SLS czy coś
I czy kupując jakikolwiek zestaw muszę na to zwracać uwagę?