zerwany gwint w karterze

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #121079
    adamos247
    Uczestnik
    • Postów: 118

    Witam! Mam ogromny problem. Ostatnio zerwałem gwint w karterze – szpilka 7M, obecnie miałem szpilkę 8M i nie wierzę, znów sie to wydarzylo. Powiększac juz ten gwint na 9 i znow wiercic – nie ma sensu, w ogole go nie widze. Najlepiej jakbym mogl wrocic do szpilki 7M np. przez zaspawanie i rozwiercenie na nowo, ale to wymaga zdjecia silnika, a szczerze mowiac nie mam na to ochoty i tez dostepu do takich przedmiotow, gdyz musze naprawic to sam :< Jestem troche zdolowany, po cholere tak mocno krecilem :< a akurat zmienialem glowice dzisiaj i dokrecilem mocno, a mowie, troszke mocniej nie zaszkodzi i … no i koniec ;< po gwincie – help ! Jak naprawić taki gwint, proszę o porady ;< Myslalem o tulejkach redukcyjncyh, helicoil czy czyms tam, ale ja nawet nie wiem jak to uzyc, bo nie mialem tego w reku, wiec jak taka usterke moglbym sam naprawic? – dodam, ze gwint juz w ogole nie lapie praktycznie, przegwintowanie na M9 albo M10 wchodzi w gre, ale wtedy jakas tulejka trzeba zredukowac najlepiej do oryginalnego rozmiaru M7. Jest to mozliwe? prosze o porady- pozdrawiam

    #121085
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Po pierwsze zdupczyłes sprawę na samym początku.Gdy gwint m7 jest spieprzony wtedy poprawiasz na m9 a nie na m8 jak Ty zrobiłeś.Jak jest na tyle miejsca to pójdż do tokarza aby zrobił Ci reduktor o średnicy zewnętrznej m10 a w środku m7.(Reduktor z gwintem ma się rozumieć).W karterze nagwintuj otwór na m10,nastepnie wkręć reduktor do kartera – i masz oryginał.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #121088
    adamos247
    Uczestnik
    • Postów: 118

    Nie mam zadnego tokarza w okolicy, tzn. nawet nie znam – pytalem 2000x znajomych :<

    #121093
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Napisz jak głęboki jest otwór w milimetrach ?.Mam wprawdzie teraz urlop,ale wpadnę do pracy w poniedziałek i poproszę tokarza aby mi zrobił taki reduktor,najwyżej podeślę Ci pocztą.Ale musze mieć dokładny pomiar (głębokość)otworu.

    #121120
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Do zaspawania otworu powinieneś mieć spawarkę TIG AC, jeśli nie masz takiej spawarki, ani nikogo w pobliżu kto ma to niczym nawet nie próbuj tego zaspawywać, a nawet jak masz taką spawarkę to do zaspawania tego otworu musisz rozebrać silnik bo podczas spawania jest tak wysoka temperatura że nie zostanie śladu znaku po uszczelce pomiędzy karterami,a nie wiem czy i uszczelniacze wału nie uszkodziły by się, w ogóle to dziurka nie duża ale zaspawanie jej narobiło by spustoszenia w silniku, ale gdy byś rozebrał silnik to elegancko byś głęboko zaspawał otwór nagwintował i masz nówkę sztukę. A nie możesz teraz tego przewiercić wiertłem 9mm nagwintować gwintownikiem 10mm, wkręcić w nagwintowany otwór śrubę 10mm, uciąć wkręconą śrubę przy karterze, doszlifować ją do karteru, napunktować , nawiercić wkręconą śrubę i nagwintować gwintownikiem 7mm ?

    #121135
    adamos247
    Uczestnik
    • Postów: 118

    Dziadek100 – to jest jakieś 8.5M – mogę z tego zrobić najlepiej chyba M10?

    #121141
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    adamos247 napisał:

    Dziadek100 – to jest jakieś 8.5M – mogę z tego zrobić najlepiej chyba M10?

    Jeśli to jest 8,5mm to m10 powinno się udać.

    #121161
    adamos247
    Uczestnik
    • Postów: 118

    Powiedz mi czego potrzebujesz ode mnie – a żeby Twój plan mógł wejść w życie- wtedy będę Ci wdzięczny. (Nagwintuje na 10M) – a Ty byłbyś w stanie dokonać to co pisałeś ?

    #121170
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    adamos247 napisał:

    Powiedz mi czego potrzebujesz ode mnie – a żeby Twój plan mógł wejść w życie- wtedy będę Ci wdzięczny. (Nagwintuje na 10M) – a Ty byłbyś w stanie dokonać to co pisałeś ?

    Potrzebuję tylko wiedzieć jak głęboki jest otwór abym wiedział jak długi reduktor ma zrobić tokarz.Zrób tak – przegwintuj ten otwór gwintownikiem m10.Natsępnie wkręć tam śrubę m10 i zmierz ile mm śruba się wkręca.

    #121219
    adamos247
    Uczestnik
    • Postów: 118

    Ja Ci dzisiaj wieczorem powiem dokładne wymiary i wtedy też umówimy się jakoś, podam Ci moje dane itp itd i co do wynagrodzenia. z góry thx.

    #121377
    adamos247
    Uczestnik
    • Postów: 118

    To jest tyle samo co w zwyklej szpilce rozmiar 7M, takiej szpilce przeznaczonej do skuterow oczywiscie. Bo nie powiększyłem tego otworu, nie wiem ile to może być, ok 2cm.

    #121379
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    adamos247 napisał:

    To jest tyle samo co w zwyklej szpilce rozmiar 7M, takiej szpilce przeznaczonej do skuterow oczywiscie. Bo nie powiększyłem tego otworu, nie wiem ile to może być, ok 2cm.

    Nie mam takowej szpilki pod ręką więc nie mogę jej zmierzyć.Domyslam się że masz tę szpilkę pod ręką więc zmierz jaką długość ma gwint na tej szpilce.Nie robię tego dla zarobku,powiedzmy że jestem filantropem :).

    P.S.Interesuje mnie rzeczywista długość gwintu a nie około 🙂

    #121529
    adamos247
    Uczestnik
    • Postów: 118

    Potrzebuję w takim razie na gwint 10M koncówkę o długości 1.5cm – dokładnie zmierzone, długość szpilki to 10.6cm

    Bym nie pogardził jeszcze, gdybyś za jednym zamachem mógł mi zrobić taką samą szpilkę, ale na gwint M8, a na M7 szpilkę. Tez 1.5cm gwint M8 i dlugosc ta sama, to w razie gdyby mi sie miała zerwać kiedyś jakaś szpilka (odpukać)

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button