Posiadam motorower Zumico GR200 (4t, 49ccm). Chciałbym mu jakoś zwiększyć przyspieszenie, v-max. Nie znam się zbytnio na tym wiec wolę czegoś się dowiedzieć od osób bardziej doświadczonych. Czy wymiana zębatki na przodzie lub z tyłu coś da do przyspieszenia lub v-max? Jeśli tak to, którą zębatkę wymienić? Przednią czy tylną i na jaką? Czy z tyłu powinna być większa? Fajnie też będzie jeśli ktoś poda linki do dobrych i tanich zębatek np. na Allegro.
Na razie wymiana silnika czy innych większych podzespołów nie wchodzi w grę gdyż moje fundusze są bardzo niskie więc na razie chciałbym powymieniać takie różne drobinki żeby to trochę zyskało.
P.S.
Nadal nie znalazłem rozwiązania jak odblokować 4 bieg. Nie wiem czy warto wymieniać moduł bo jak to nic nie da to lipa ;/ Chodzi o to, że jak już się rozpędzę i wrzucę 4 bieg to motorek dalej nie nabiera prędkości czyli prędkość spada do 50 km/h, a obroty do 6 tyś. Dodam, że na 3 biegu prędkość max. to 70 km/h i obroty to 10 tyś, a max. obrotów jest 12 tyś. i na liczniku jest 80 km/h wiec może po odblokowaniu jakoś 4 biegu leciał by te 80.
"Na razie wymiana silnika czy innych większych podzespołów nie wchodzi w grę gdyż moje fundusze są bardzo niskie więc na razie chciałbym powymieniać takie różne drobinki żeby to trochę zyskało."
Większa zębatka z przodu to większy v-max Mniejsza zębatka z przodu to większe przyspieszenie
Większa zębatka z tyłu to większe przyspieszenie Mniejsza zębnatka z tyłu to większy v-max.
Spadek przyspieszenia do v-maxu i odwrotnie jest proporcjonalne wiec jak chcesz jechac wiecej to licz sie z mułowatym przyspieszeniem, a jak chcesz wyrywać na koło to będziesz się wlókł :P (chyba dobrze napisałem wlókł :D)
Wymiana cylindra na większy da Ci lepszy v-max i przyśpieszenie :) Aczkolwiek ta prędkośc max nie będzie duża, ale zawsze coś. Poszukaj troszeczkę na allegro, to nie boli. Wpisujesz cylinder 4t zumico i wyskakuje kilka propozycji :)
Nadal nie znalazłem rozwiązania jak odblokować 4 bieg. Nie wiem czy warto wymieniać moduł bo jak to nic nie da to lipa ;/ Chodzi o to, że jak już się rozpędzę i wrzucę 4 bieg to motorek dalej nie nabiera prędkości czyli prędkość spada do 50 km/h, a obroty do 6 tyś. Dodam, że na 3 biegu prędkość max. to 70 km/h i obroty to 10 tyś, a max. obrotów jest 12 tyś. i na liczniku jest 80 km/h wiec może po odblokowaniu jakoś 4 biegu leciał by te 80.
W takich motorowerach montuje się kit - cylinder + głowica - dodatkowo zebatka zdawcza większa o te dwa zęby. Wówczas masz i większe przyspieszenie i dużo większy Vmax...
W czym zmieniałeś ten moduł? I jaki kupiłeś? Masz może linka do niego?
P.S.
Warto kupować moduł odblokowany z regulacją? Niby można samemu wyregulować max. obroty czy to prawda?
P.S. 2
Czy ktoś się orientuje czy w tym Zumiaczu GR 200 można zmienić lampę przednią? Np. na taką jak w GR 500 lub jakąś inną. Wgl. można zrobić taki zabieg? Jak to się mocuje do reszty karoserii czy kierownicy?
jak chcesz tanim kosztem to kup zębatke o 1 ząbek albo 2 ząbki mniejszą od tej co masz. Będzie lepiej przyspieszal
Co z tego że będzie przyspieszał, skoro Vmax spadnie do wartości, przy której rowerzysta będzie go wyprzedzał? W dodatku będzie piłował moto na większych obrotach.
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-chinskie-4t-odblokowany-i2930142661.html Jak widzisz są dwa rodzaje kostek - musisz u siebie znaleźć taką część i odłączyć kostkę z wtyczki. Wtedy zobaczysz jaki masz rodzaj i kupujesz z taką samą. Nie wiem jak z modułami z regulacją bo nigdy takiego nie miałem - kup zwykły bez regulacji i powinien działać - aby był do silnika 139FMB. Zapewne u Ciebie będzie pod bakiem lub w którymś bocznym schowku - polecisz po instalacji i na pewno szybko znajdziesz. Potem jak już kupisz to wypinasz stary, montujesz nowy i jeździsz na pełnych obrotach. :-)
musisz zdjac dekiel od strony biegow i obejrzec co powoduje ze mechanizm zmiany biegow nie chce wbic 4 biegu tzn czy sruba blokuje podawanie 4 biegu jezeli nic nie bedzie widac tzn ze blokada jest we wnatrz np na walku przesuwu biegow wiaze sie to z wyjeciem owego i wymiany na odblokowany lub wyfrezowanie blokady na razie nie szukalem po necie jak wyglada ten zmieniacz ale jezeli to ci nie pomoze to obejrze i podpowiem dokladniej ps.jezeli jest taki mechanizm po ktorym po krzywych odcinkach przeskakukja zmiany biegow zobacz czy na nim nie ma bloku przesuwu na 4 bieg czy jest wogole miejsce /\\\\/\\\\/ tak miej wiecej to wyglada tylko w pionie warto to zrobic juz nie chodzi o v tylko o katowanie na 3 biegu silnika podejrzewam ze masz rownierz zblokowany gaznik (moze tez wydech i modul) zeby nie wkrecal na 3 biegu duzych obrotow i katowal silnik.lepiej zrobic to a potem bawic sie w zmiany zebatek
Jak chce zębatke niech kupi zębatke. Większa zębatka z przodu to większy v-max Mniejsza zębatka z przodu to większe przyspieszenie Większa zębatka z tyłu to większe przyspieszenie Mniejsza zębnatka z tyłu to większy v-max. Spadek przyspieszenia do v-maxu i odwrotnie jest proporcjonalne wiec jak chcesz jechac wiecej to licz sie z mułowatym przyspieszeniem, a jak chcesz wyrywać na koło to będziesz się wlókł :P (chyba dobrze napisałem wlókł :D)
mozna przez to przejsc delikatniej oblicz stosunek zebow tyl dzielony przez przod daj do tylu wieksza ilosc zebow i aby nie bylo ze bedzie szatan but i krotkie biegi mala v max dopasuj obliczeniem jak podalem na wstepie przednia zebatke + - 0,10-0,15 wzrosnie v nie zauwazysz spadku przyspieszenia tylko potrzeba do tego pelnej mocy silnika wiec pokombinuj co pisalem w poscie wyzej