Zębatka tył, a przód i 4 bieg.

Siemka!

Posiadam motorower Zumico GR200 (4t, 49ccm). Chciałbym mu jakoś zwiększyć przyspieszenie, v-max. Nie znam się zbytnio na tym wiec wolę czegoś się dowiedzieć od osób bardziej doświadczonych. Czy wymiana zębatki na przodzie lub z tyłu coś da do przyspieszenia lub v-max? Jeśli tak to, którą zębatkę wymienić? Przednią czy tylną i na jaką? Czy z tyłu powinna być większa? Fajnie też będzie jeśli ktoś poda linki do dobrych i tanich zębatek np. na Allegro.

Na razie wymiana silnika czy innych większych podzespołów nie wchodzi w grę gdyż moje fundusze są bardzo niskie więc na razie chciałbym powymieniać takie różne drobinki żeby to trochę zyskało.

P.S.

Nadal nie znalazłem rozwiązania jak odblokować 4 bieg. Nie wiem czy warto wymieniać moduł bo jak to nic nie da to lipa ;/ Chodzi o to, że jak już się rozpędzę i wrzucę 4 bieg to motorek dalej nie nabiera prędkości czyli prędkość spada do 50 km/h, a obroty do 6 tyś. Dodam, że na 3 biegu prędkość max. to 70 km/h i obroty to 10 tyś, a max. obrotów jest 12 tyś. i na liczniku jest 80 km/h wiec może po odblokowaniu jakoś 4 biegu leciał by te 80.

Proszę o pomoc ;/

Wsadz cylinder 80cc to najwiecej da.

@up

Kolego widzisz co napisałem:

"Na razie wymiana silnika czy innych większych podzespołów nie wchodzi w grę gdyż moje fundusze są bardzo niskie więc na razie chciałbym powymieniać takie różne drobinki żeby to trochę zyskało."

Tak więc oszczędź sobie tego.

Ile masz do wydania? 10 zł? Za 100 zł powinieneś spokojnie dostać zestaw 72(80)cc

Mam na składzie 500 zł :D ale zbieram na prawko więc nie chciałbym tego wydać. I wymiana silnika nie wchodzi w grę bo poruszam się na dowód osobisty.

Adam, nikt tu nie mówi o zmianie silnika tylko wymienieniu cylindra na większy :)

Jak chce zębatke niech kupi zębatke.

Większa zębatka z przodu to większy v-max
Mniejsza zębatka z przodu to większe przyspieszenie

Większa zębatka z tyłu to większe przyspieszenie
Mniejsza zębnatka z tyłu to większy v-max.

Spadek przyspieszenia do v-maxu i odwrotnie jest proporcjonalne wiec jak chcesz jechac wiecej to licz sie z mułowatym przyspieszeniem, a jak chcesz wyrywać na koło to będziesz się wlókł :P (chyba dobrze napisałem wlókł :D)

@harekop

Wymiana cylindra, czyli? Jaki polecasz, jakieś linki możesz przedstawić? Co da mi wymiana cylindra na większy?

@monek100

To żeby lepiej przyspieszyć ale nie wlec się to jaką zębatkę na tył wrzucić? Masz jakieś do polecenia?

Wymiana cylindra na większy da Ci lepszy v-max i przyśpieszenie :) Aczkolwiek ta prędkośc max nie będzie duża, ale zawsze coś. Poszukaj troszeczkę na allegro, to nie boli. Wpisujesz cylinder 4t zumico i wyskakuje kilka propozycji :)

No dobra, a co z tym 4 biegiem.

Nadal nie znalazłem rozwiązania jak odblokować 4 bieg. Nie wiem czy warto wymieniać moduł bo jak to nic nie da to lipa ;/ Chodzi o to, że jak już się rozpędzę i wrzucę 4 bieg to motorek dalej nie nabiera prędkości czyli prędkość spada do 50 km/h, a obroty do 6 tyś. Dodam, że na 3 biegu prędkość max. to 70 km/h i obroty to 10 tyś, a max. obrotów jest 12 tyś. i na liczniku jest 80 km/h wiec może po odblokowaniu jakoś 4 biegu leciał by te 80.

W takich motorowerach montuje się kit - cylinder + głowica - dodatkowo zebatka zdawcza większa o te dwa zęby. Wówczas masz i większe przyspieszenie i dużo większy Vmax...

Moduł też Ci da, ja po wymianie na odblokowany nie tylko odblokowałem 4 bieg - lecz także silnik o wiele lepiej odpala.

jak chcesz tanim kosztem to kup zębatke o 1 ząbek albo 2 ząbki mniejszą od tej co masz. Będzie lepiej przyspieszal

@Michalk001

W czym zmieniałeś ten moduł? I jaki kupiłeś? Masz może linka do niego?

P.S.

Warto kupować moduł odblokowany z regulacją? Niby można samemu wyregulować max. obroty czy to prawda?

P.S. 2

Czy ktoś się orientuje czy w tym Zumiaczu GR 200 można zmienić lampę przednią? Np. na taką jak w GR 500 lub jakąś inną. Wgl. można zrobić taki zabieg? Jak to się mocuje do reszty karoserii czy kierownicy?

monek100 napisał:

jak chcesz tanim kosztem to kup zębatke o 1 ząbek albo 2 ząbki mniejszą od tej co masz. Będzie lepiej przyspieszal

Co z tego że będzie przyspieszał, skoro Vmax spadnie do wartości, przy której rowerzysta będzie go wyprzedzał? W dodatku będzie piłował moto na większych obrotach.

Moduł wygląda tak:
http://allegro.pl/odblokowany-modul-quad-atv-chopper-king-los-i2975217265.html

http://allegro.pl/modul-zaplonowy-chinskie-4t-odblokowany-i2930142661.html
Jak widzisz są dwa rodzaje kostek - musisz u siebie znaleźć taką część i odłączyć kostkę z wtyczki. Wtedy zobaczysz jaki masz rodzaj i kupujesz z taką samą. Nie wiem jak z modułami z regulacją bo nigdy takiego nie miałem - kup zwykły bez regulacji i powinien działać - aby był do silnika 139FMB. Zapewne u Ciebie będzie pod bakiem lub w którymś bocznym schowku - polecisz po instalacji i na pewno szybko znajdziesz. Potem jak już kupisz to wypinasz stary, montujesz nowy i jeździsz na pełnych obrotach. :-)

musisz zdjac dekiel od strony biegow i obejrzec co powoduje ze mechanizm zmiany biegow nie chce wbic 4 biegu tzn czy sruba blokuje podawanie 4 biegu jezeli nic nie bedzie widac tzn ze blokada jest we wnatrz np na walku przesuwu biegow wiaze sie to z wyjeciem owego i wymiany na odblokowany lub wyfrezowanie blokady
na razie nie szukalem po necie jak wyglada ten zmieniacz ale jezeli to ci nie pomoze to obejrze i podpowiem dokladniej
ps.jezeli jest taki mechanizm po ktorym po krzywych odcinkach przeskakukja zmiany biegow zobacz czy na nim nie ma bloku przesuwu na 4 bieg czy jest wogole miejsce /\\\\/\\\\/ tak miej wiecej to wyglada tylko w pionie
warto to zrobic juz nie chodzi o v tylko o katowanie na 3 biegu silnika podejrzewam ze masz rownierz zblokowany gaznik (moze tez wydech i modul) zeby nie wkrecal na 3 biegu duzych obrotow i katowal silnik.lepiej zrobic to a potem bawic sie w zmiany zebatek

monek100 napisał:

Jak chce zębatke niech kupi zębatke.
Większa zębatka z przodu to większy v-max
Mniejsza zębatka z przodu to większe przyspieszenie
Większa zębatka z tyłu to większe przyspieszenie
Mniejsza zębnatka z tyłu to większy v-max.
Spadek przyspieszenia do v-maxu i odwrotnie jest proporcjonalne wiec jak chcesz jechac wiecej to licz sie z mułowatym przyspieszeniem, a jak chcesz wyrywać na koło to będziesz się wlókł :P (chyba dobrze napisałem wlókł :D)

mozna przez to przejsc delikatniej oblicz stosunek zebow tyl dzielony przez przod daj do tylu wieksza ilosc zebow i aby nie bylo ze bedzie szatan but i krotkie biegi mala v max dopasuj obliczeniem jak podalem na wstepie przednia zebatke + - 0,10-0,15 wzrosnie v nie zauwazysz spadku przyspieszenia tylko potrzeba do tego pelnej mocy silnika wiec pokombinuj co pisalem w poscie wyzej