żbik 50 iskra na świecy

Witam.
Mam problem ze swoim skuterem jest to żbik a silnik ma od motobib 4T i otóż ta ma maszyna nie odpala

Przyczyną tego jest że na świecy jest iskra cały czas nie ma przerwy, po prostu świeci jak kopne czy gdy kręce na rozruszniku.
Wcześniejsze objawy gdy jeszcze odpalał to nie miał wysokich obrotów, gdy sie dalo ponad połowe gazu to dusiło go i gaśnie, cięzko odpalał na zimno, na ciepło odpalał na dodtyk.
Jeśli chodzi o mechanike to wszystko w porządku
(wogóle skuter ma 5 lat a przejechane ma niecałe 9tys km.)

Czy ktoś by mógł mnie naprowadzić co mam sprawdzić(i najlepiej jak to zrobić) i wymienić aby skuter odpalił(miał normalną iskre)

A i iskra jest równiutka i niebieska mocna tylko że świeci się cały czas

Prosze o porady i z góry dzieki za jaką kolwiek pomoc

iskra na swiecy bedzie caly czas gdy dobrze kreci i dobrze kopniesz
oczywiscie musi byc miedzy elektrodami tzn na srodku nigdy gdzies z boku,a przyczyna ze na cieplo ok a zimno lipa to gaznik regulacja czyszczenie, zawory do ustawienia mozesz jeszcze sprawdzic filtr powietrza to do tych wyglupow na obrotach (wyczysc go)
mozesz jeszcze sprobowac odpalic na innej swiecy

Jak wcześniej sprawdzałem iskrę na świecy(tj. gdy skuter odpalał) to dało się zauważyć przeskok iskry a jak sie delikatnie kopnęło to przeskoczyła tylko raz i jak to iskra na ułamek sekundy) a teraz jest tak że jak tylko sie wał rusz to jest iskra i poprostu nie przerywa jej. Można powiedzieć ze jest stała, no poprostu świeci nie przerywa.

Może tak (bo na elektronice się słabo znam) co jest odpowiedzialne za iskrę i przerwę iskry żebym wiedział co sprawdzić?

Mechanicznie moto oki bo to w pwierwszej kolejnosci robiłem

Czyszczenie i regulacja gaźnika.
Czyszczenie, regulacja i sprawdzenie szczelności zaworów.
Regulacja zapłonu rozrządu.
Czyszczenie i wymiana filtru powietrza.
Tłumik czysty i spaliny się nie blokują.

Mechanicznie oki

a i zapomniałem o najważniejszym objawie gdy kręce rozrusznikeim to czasami "odbija" zapłon (zatrzymuje silnik, czasami dmuchnie dymem w gaźnik) tak samo gdy prubuje z kopa potrafi odbić albo zatrzymac kopnik przy kopaniu

hm objawy za wczesnego zaplonu ale tam jest staly punkt wiec moze byc ze swieca ma przebicie na kompresji
ale z tym dlugotrwalym skakaniem iskry po recznym przekreceniu zaplonu zaskoczyles mnie zastanawiam sie czy nie padl czujnik polozenia walu i caly czas daje impulsy na wysokie napiecie
ja bym wymienil czujnik polozenia walu
ps poczekaj na inne opinie to moje zdanie na odleglosc jest ciezko na 100 procent ocenic ta przypadlosc

No i jest konkretna odpowiedź wielkie dzięki (coś moge robić)

To jest ten czujnik nad kołem magnesowym co to się pod nim to magneto kręci?
Jutro go wyminie i dam znać co i jak.

A i jak ręko kręce powowli koło magnesowe to iskry nie ma wogóle
(W CZ-350 co mam i mam zapłon z aku to iskra przeskakuje tylko "platynki" się otworzą, ale tutaj to nie wiem może musi być prędkość) no ale jak troszke szybciej rusze kołem to się świeci.

I ciekawostka bo nie ważne w jakim położeniu jest koło a przeskoczy iskra na świecy

CEFA napisał:

hm objawy za wczesnego zaplonu ale tam jest staly punkt , z tym dlugotrwalym skakaniem iskry po recznym przekreceniu magneta zaskoczyles mnie zastanawiam sie czy nie padl czujnik polozenia walu i caly czas daje impulsy na wysokie napiecie
ja bym wymienil czujnik polozenia walu
ps poczekaj na inne opinie to moje zdanie na odleglosc jest ciezko na 100 procent ocenic ta przypadlosc

tak jak pisalem nic innego nie przychodzi do glowy tym bardziej ze w kazdym punkcie takie cudo

Sprawdzić mogę gdyż znajomi posiadają skutery to ściągne z działającego i sprawdzę czy śmiga.
Wiem że na odległość się nie da na 100% ocenić co jest zepsute puki się nie zobaczy.
Najprawdo podobnie to coś z tym czujnikiem bo to on chyba odpowiada za przerwe

smiledogg napisał:
Najprawdo podobnie to coś z tym czujnikiem bo to on chyba odpowiada za przerwe

to jakby rozwarcie styku jak w cz tyle ze nie ma przerwy
zanim to przelozysz sprawdz u nich po zaplonie czy maja i gdzie napiecie(bez kopania) moze jakims cudem nie chciane napiecie z akuma u ciebie dociera i temu takie jaja ,u siebie porownaj
chyba zle cewek nie podlaczyles ?

Przecież to proste i logiczne rozwarcie styku którego nie ma a przynajmniej na wierzchu nie widać. To będzie to, i to jest tam nad tym kołem magnesowym??

Dzięki za podpowiedź

tak

spobuj jeszcze modul zmienic byc moze przyczyna tkwi w nim

Zmieniłem moduł, zmieniłem świece, czujnik na kole magnesowym, bez zmian.
Może jednak iskra taka ma być.
Skoro elktronika wydaje się być dobra to co może winić?
Skuter odpalał, gasnął po dodaniu ponad połowy gazu, pewnego razu jak go zgasiłem już nie chciał odpalić, zapłon ustawiony jest idealnie do znaków, zawory mają odpowiednie luzy (0.30 ssący, 0.35 wydech. Próbowałem też na ustawieniu 0.5 dla obu ale nie dawało to różnicy).
zapłon jakby odbijał bo jak kopie to czasami odbije kopnik, na rozruszniku bez gazu "chyta" próbuje odpalić ale jak się da troszke gazu to kręci rozrusznik i zatrzymuje (odbija zapłon) i znów kręci i tak w kółko.

Proszę o jakieś rady, może miał ktoś coś takiego ze swoim skuterem albo podobnie