Zawory, luzowanie zaworów

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Router Zawory, luzowanie zaworów

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe CEFA CEFA 7 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #100789
    Zdjęcie profilowe Basta1
    Basta1
    Użytkownik
    • Postów: 46

    Witam dostałem się do zaworów , lecz nie wiem jak je poluzować o.O . Posiada ktos filmik (filmik nie zdjęcia) jak to zrobic ? dzieki z gory

    router bassa

    Romet router bassa 80ccm airsal replica
    v-max gps ok.90 km/h
    przebieg w 5 miesiecy 5,500km osiagi coraz lepsze ; )
    #100840
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    co znaczy poluzować ?

    chcesz odpiąć zawór czy skorygować luz ?

    Kymco B&W 170
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #100850
    Zdjęcie profilowe Basta1
    Basta1
    Użytkownik
    • Postów: 46

    barteklodz napisał:

    co znaczy poluzować ?
    chcesz odpiąć zawór czy skorygować luz ?

    taki jeden mechanik z serwisu skuterowego ostatnio mi mówił że mi się ‚zacisneły zawory’ i zeby je poluzowac o.O

    Romet router bassa 80ccm airsal replica
    v-max gps ok.90 km/h
    przebieg w 5 miesiecy 5,500km osiagi coraz lepsze ; )
    #100908
    Zdjęcie profilowe elloco
    elloco
    Użytkownik
    • Postów: 511

    A wiesz jak reguluje się zawory ?

    Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
    #100910
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Na górze masz nakrętkę a w środku niej mały kwadracik. Do regulacji zaworów potrzebujesz szczelinomierza z listkami 0,05 i 0,07mm. Wtedy odkręcasz nakrętkę (nasadowym kluczem 9) i tym kwadracikiem kręcisz w lewo żeby zwiększyć luz zaworu. Kiedy luz jest duży to wyciągasz listek szczelinomierza (0,05 dla zaworu ssącego (górny) i 0,07 dla wydechowego (dolny)) i wkładasz pod tą dźwigienkę z nakrętką. Trzymasz listek żeby nie wypadł i dokręcasz kwadracik aż do oporu żeby listek szczelinomierza został lekko dociśnięty (miał pewien opór). Kiedy tak się stanie dokręcasz nakrętkę z wyczuciem i wyciągasz szczelinomierz – w tym momencie powinien wychodzić z pewnym niezbyt dużym oporem. Po wyjęciu szczelinomierza kiedy chwycisz za nakrętkę i poruszasz nią w górę i w dół to powinieneś wyczuć minimalny luz. Wtedy zawór jest dobrze ustawiony. Aha – zawory regulujemy na zimnym silniku. 🙂

    Masz filmik – na YT wszystko znajdziesz:
    http://www.youtube.com/watch?v=lu9Kd49339o

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #100916
    Zdjęcie profilowe Basta1
    Basta1
    Użytkownik
    • Postów: 46

    Michalk001 napisał:

    Na górze masz nakrętkę a w środku niej mały kwadracik. Do regulacji zaworów potrzebujesz szczelinomierza z listkami 0,05 i 0,07mm. Wtedy odkręcasz nakrętkę (nasadowym kluczem 9) i tym kwadracikiem kręcisz w lewo żeby zwiększyć luz zaworu. Kiedy luz jest duży to wyciągasz listek szczelinomierza (0,05 dla zaworu ssącego (górny) i 0,07 dla wydechowego (dolny)) i wkładasz pod tą dźwigienkę z nakrętką. Trzymasz listek żeby nie wypadł i dokręcasz kwadracik aż do oporu żeby listek szczelinomierza został lekko dociśnięty (miał pewien opór). Kiedy tak się stanie dokręcasz nakrętkę z wyczuciem i wyciągasz szczelinomierz – w tym momencie powinien wychodzić z pewnym niezbyt dużym oporem. Po wyjęciu szczelinomierza kiedy chwycisz za nakrętkę i poruszasz nią w górę i w dół to powinieneś wyczuć minimalny luz. Wtedy zawór jest dobrze ustawiony. Aha – zawory regulujemy na zimnym silniku. 🙂
    Masz filmik – na YT wszystko znajdziesz:
    http://www.youtube.com/watch?v=lu9Kd49339o

    Dzięki , a tak wgl , Skuter kręci wszystko ok jest iskra ale za cholere nie odpali chyba że wiertarką jak przez magneto kręce pod kompresorem przez jakis czas , czyli zawory ?

    Romet router bassa 80ccm airsal replica
    v-max gps ok.90 km/h
    przebieg w 5 miesiecy 5,500km osiagi coraz lepsze ; )
    #100920
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Basta1 – moja rada – oddaj maszynę do dobrego mechanika – on za nieduże pieniądz zdiagnozuje problem, może za niewielką kasę doprowadzi moto do stanu używalności. Jak będziesz dłubał sam, nie do końca wiedząc co robisz, możesz pogorszyć tylko sytuację.

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

    #100923
    Zdjęcie profilowe CEFA
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    witam
    problem ciasnych zaworow wiaze sie tylko w chwili gdy wymieniasz uszczelke pod glowica i zrobisz zawory na luzy fabryczne po niewielkim przebiegu uszczelka siada uklada sie +_500-750 km przez co luzy zmiejszaja sie tak jak pisalem tylko po wymianie uszczelki wystepuje proble ciasnych zaworow jezeli nie byla wymieniana zawory zawsze sie
    rozchodza czyli zwiekszaja luz na regulacjach problem tkwi albo w za duzych luzach jezeli dlugo nie byly regulowane lub za ciasnych jezeli wymieniana byla uszczelka pod glowica i byly spasowane na luzy fabryczne
    zastanawiam sie na jakiej podstawie mechanik stwierdziel ze trzeba poluzowac luzy na zaworach ? robil cos przy tym ??czy tylko na podstawie twoich slow to stwierdziel napisz czy jak kreci i nie pali to czy swieca jest sucha czy mokra

    4T FOREVER

    #100959
    Zdjęcie profilowe Basta1
    Basta1
    Użytkownik
    • Postów: 46

    Nie do końca , z tym mechanikiem wymienialismy cylinder na 80cc . I po jakims czasie nie chciał palic . ja w tym okresie akurat bylem bardzo zalatany zajety , dalem mu go on to zrobil i mowil ze te zawory tam musial poluzowac czy cos . I teraz są te same objawy co wczesniej , wiec stawiam na to samo .Gdybym byl przy tym to bym wiedzial jak to zrobil , a teraz to jego niema nawet w poblizu bo tez jest zalatany 🙂

    wiec musze z tym problemem radzic sobie sam .
    Co do ‚benekpe’ no to najlatwiejsze wyjscie ale Ci mechanicy wcale tacy tani nie są . Wiele juz w tym skuterze zrobiłem za pomocą porad i śmiga jak ta lala , akurat z zaworami itp itd pierwszy raz w zyciu probuje sobie dac rady 🙂

    Romet router bassa 80ccm airsal replica
    v-max gps ok.90 km/h
    przebieg w 5 miesiecy 5,500km osiagi coraz lepsze ; )
    #100960
    Zdjęcie profilowe Basta1
    Basta1
    Użytkownik
    • Postów: 46

    Najlepiej bylo by mi znalesc kogos kto juz to robil , bo wiekszosc znajomych wielcy znawcy a tak naprawde pierwszy raz na oczy u mnie zobaczyli co kryje sie pod pokrywa od zaworow -.-

    Romet router bassa 80ccm airsal replica
    v-max gps ok.90 km/h
    przebieg w 5 miesiecy 5,500km osiagi coraz lepsze ; )
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie