Zawory, luzowanie zaworów

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #100789 Reply
    Basta1
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 30
    • Postów: 46

    Witam dostałem się do zaworów , lecz nie wiem jak je poluzować o.O . Posiada ktos filmik (filmik nie zdjęcia) jak to zrobic ? dzieki z gory

    router bassa

    #100840 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    co znaczy poluzować ?

    chcesz odpiąć zawór czy skorygować luz ?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #100850 Reply
    Basta1
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 30
    • Postów: 46

    barteklodz napisał:

    co znaczy poluzować ?
    chcesz odpiąć zawór czy skorygować luz ?

    taki jeden mechanik z serwisu skuterowego ostatnio mi mówił że mi się 'zacisneły zawory’ i zeby je poluzowac o.O

    #100908 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 500
    • Postów: 511

    A wiesz jak reguluje się zawory ?

    #100910 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • Postów: 1 634
    • Postów: 1 646

    Na górze masz nakrętkę a w środku niej mały kwadracik. Do regulacji zaworów potrzebujesz szczelinomierza z listkami 0,05 i 0,07mm. Wtedy odkręcasz nakrętkę (nasadowym kluczem 9) i tym kwadracikiem kręcisz w lewo żeby zwiększyć luz zaworu. Kiedy luz jest duży to wyciągasz listek szczelinomierza (0,05 dla zaworu ssącego (górny) i 0,07 dla wydechowego (dolny)) i wkładasz pod tą dźwigienkę z nakrętką. Trzymasz listek żeby nie wypadł i dokręcasz kwadracik aż do oporu żeby listek szczelinomierza został lekko dociśnięty (miał pewien opór). Kiedy tak się stanie dokręcasz nakrętkę z wyczuciem i wyciągasz szczelinomierz – w tym momencie powinien wychodzić z pewnym niezbyt dużym oporem. Po wyjęciu szczelinomierza kiedy chwycisz za nakrętkę i poruszasz nią w górę i w dół to powinieneś wyczuć minimalny luz. Wtedy zawór jest dobrze ustawiony. Aha – zawory regulujemy na zimnym silniku. 🙂

    Masz filmik – na YT wszystko znajdziesz:
    http://www.youtube.com/watch?v=lu9Kd49339o

    #100916 Reply
    Basta1
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 30
    • Postów: 46

    Michalk001 napisał:

    Na górze masz nakrętkę a w środku niej mały kwadracik. Do regulacji zaworów potrzebujesz szczelinomierza z listkami 0,05 i 0,07mm. Wtedy odkręcasz nakrętkę (nasadowym kluczem 9) i tym kwadracikiem kręcisz w lewo żeby zwiększyć luz zaworu. Kiedy luz jest duży to wyciągasz listek szczelinomierza (0,05 dla zaworu ssącego (górny) i 0,07 dla wydechowego (dolny)) i wkładasz pod tą dźwigienkę z nakrętką. Trzymasz listek żeby nie wypadł i dokręcasz kwadracik aż do oporu żeby listek szczelinomierza został lekko dociśnięty (miał pewien opór). Kiedy tak się stanie dokręcasz nakrętkę z wyczuciem i wyciągasz szczelinomierz – w tym momencie powinien wychodzić z pewnym niezbyt dużym oporem. Po wyjęciu szczelinomierza kiedy chwycisz za nakrętkę i poruszasz nią w górę i w dół to powinieneś wyczuć minimalny luz. Wtedy zawór jest dobrze ustawiony. Aha – zawory regulujemy na zimnym silniku. 🙂
    Masz filmik – na YT wszystko znajdziesz:
    http://www.youtube.com/watch?v=lu9Kd49339o

    Dzięki , a tak wgl , Skuter kręci wszystko ok jest iskra ale za cholere nie odpali chyba że wiertarką jak przez magneto kręce pod kompresorem przez jakis czas , czyli zawory ?

    #100920 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    Basta1 – moja rada – oddaj maszynę do dobrego mechanika – on za nieduże pieniądz zdiagnozuje problem, może za niewielką kasę doprowadzi moto do stanu używalności. Jak będziesz dłubał sam, nie do końca wiedząc co robisz, możesz pogorszyć tylko sytuację.

    #100923 Reply
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 829
    • Postów: 844

    witam
    problem ciasnych zaworow wiaze sie tylko w chwili gdy wymieniasz uszczelke pod glowica i zrobisz zawory na luzy fabryczne po niewielkim przebiegu uszczelka siada uklada sie +_500-750 km przez co luzy zmiejszaja sie tak jak pisalem tylko po wymianie uszczelki wystepuje proble ciasnych zaworow jezeli nie byla wymieniana zawory zawsze sie
    rozchodza czyli zwiekszaja luz na regulacjach problem tkwi albo w za duzych luzach jezeli dlugo nie byly regulowane lub za ciasnych jezeli wymieniana byla uszczelka pod glowica i byly spasowane na luzy fabryczne
    zastanawiam sie na jakiej podstawie mechanik stwierdziel ze trzeba poluzowac luzy na zaworach ? robil cos przy tym ??czy tylko na podstawie twoich slow to stwierdziel napisz czy jak kreci i nie pali to czy swieca jest sucha czy mokra

    #100959 Reply
    Basta1
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 30
    • Postów: 46

    Nie do końca , z tym mechanikiem wymienialismy cylinder na 80cc . I po jakims czasie nie chciał palic . ja w tym okresie akurat bylem bardzo zalatany zajety , dalem mu go on to zrobil i mowil ze te zawory tam musial poluzowac czy cos . I teraz są te same objawy co wczesniej , wiec stawiam na to samo .Gdybym byl przy tym to bym wiedzial jak to zrobil , a teraz to jego niema nawet w poblizu bo tez jest zalatany 🙂

    wiec musze z tym problemem radzic sobie sam .
    Co do 'benekpe’ no to najlatwiejsze wyjscie ale Ci mechanicy wcale tacy tani nie są . Wiele juz w tym skuterze zrobiłem za pomocą porad i śmiga jak ta lala , akurat z zaworami itp itd pierwszy raz w zyciu probuje sobie dac rady 🙂

    #100960 Reply
    Basta1
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 30
    • Postów: 46

    Najlepiej bylo by mi znalesc kogos kto juz to robil , bo wiekszosc znajomych wielcy znawcy a tak naprawde pierwszy raz na oczy u mnie zobaczyli co kryje sie pod pokrywa od zaworow -.-

    #100966 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    CEFA napisał:

    witam
    problem ciasnych zaworow wiaze sie tylko w chwili gdy wymieniasz uszczelke pod glowica

    nie tylko
    gniazda też się „ubijają” i dochodzi do skasowania luzu > problem głównie w japończykach

    #100976 Reply
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 829
    • Postów: 844

    proponuje sciagnac klawiature (jezel sa schowane pod nia sruby od glowicy)i dokrecenie glowicy z odpowiednia sila i kolejnoscia dokrecania srub w/w modelu
    wnioskuje ze po przerobce na 80 nie byla dokrecana glowica ponownie po 500- 750 km przebiegu i to moze byc przyczyna za ciasnych zaworow
    jezeli chodzi o to co pisal kolega barteklodz nie spotkalem sie do tej pory zeby gniazda zaworow zarowno w chinskich jak i markowych 50 mialy tendencje siadania wchodzenia wyzej
    bardzo wazne jest PONOWNE dokrecenie glowicy po wymianie uszczelki i do tego po przebiegu najlepiej kolo 500 km zeby nie spotkaly nas cuda typu cieply motor i brak wchodzenia na obroty
    pozdro

    #100995 Reply
    Basta1
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 30
    • Postów: 46

    CEFA napisał:

    proponuje sciagnac klawiature (jezel sa schowane pod nia sruby od glowicy)i dokrecenie glowicy z odpowiednia sila i kolejnoscia dokrecania srub w/w modelu
    wnioskuje ze po przerobce na 80 nie byla dokrecana glowica ponownie po 500- 750 km przebiegu i to moze byc przyczyna za ciasnych zaworow
    jezeli chodzi o to co pisal kolega barteklodz nie spotkalem sie do tej pory zeby gniazda zaworow zarowno w chinskich jak i markowych 50 mialy tendencje siadania wchodzenia wyzej
    bardzo wazne jest PONOWNE dokrecenie glowicy po wymianie uszczelki i do tego po przebiegu najlepiej kolo 500 km zeby nie spotkaly nas cuda typu cieply motor i brak wchodzenia na obroty
    pozdro

    wlasnie przeczytalem cos na internecie i tez o tym myslalem , a skoro jeszcze ty tak twierdzisz to cos moze w tym byc . posiadasz jakiś filmik bądź tut jak to poprawnie wykonać?

    #100999 Reply
    maro1992
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 7
    • Postów: 8

    O Bassie cos wiem poiekąt , te skuterki są dobre dopuki się nie zaczną psuć . Basta1 jak załozyłes cylka 80 to wiadome jest ze osłabiasz silnik i jego żywotność bo nie jest on do takiej mocy przystosowany … luzy na zaworach niestety się będą zmieniac poniewaź silnik bardziej się grzeje ,gdy jest zimny są ciasne zawory a gdy goracy az za lużne -norma …

    #101012 Reply
    Basta1
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 30
    • Postów: 46

    W wiekszosci skuterach gdy zmieniasz pojemnosc i lubisz przycisnac to zawory laduja po tlokach , to wiem . bardziej mnie interesuje , co zrobic jak sie scisna 🙂

    #101024 Reply
    maro1992
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 7
    • Postów: 8

    CEFA dokręcenie głowicy tez jest możliwe lecz myśle ze nie ma to wielkiego wpływu na zawory , przez niedokrecona głowice stracił by moc ,strzelał by z pod niej ,dmuchał i tak wymieniać … Basta1 po czym ustaliłeś ze wina ponownie leży po stronie zaworów?

    #101035 Reply
    Basta1
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 30
    • Postów: 46

    Potym że jak przywaliłem wietarką przez magneto to po kilku minutach odpalil na dobrym napedzie:)

    #101072 Reply
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 829
    • Postów: 844

    hm a jak ma sie to do odpalania na cieplym silniku lepiej gorzej ??

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Zawory, luzowanie zaworów
Twoje informacje:




Back to top button