Zawory, luzowanie zaworów
- This topic has 17 odpowiedzi, 7 głosów, and was last updated 10 years, 2 months temu by
CEFA.
-
AutorWpisy
-
5 stycznia 2013 dnia 12:26 #100789
Witam dostałem się do zaworów , lecz nie wiem jak je poluzować o.O . Posiada ktos filmik (filmik nie zdjęcia) jak to zrobic ? dzieki z gory
router bassa
5 stycznia 2013 dnia 17:39 #100840co znaczy poluzować ?
chcesz odpiąć zawór czy skorygować luz ?
5 stycznia 2013 dnia 19:09 #100850barteklodz napisał:
co znaczy poluzować ?
chcesz odpiąć zawór czy skorygować luz ?taki jeden mechanik z serwisu skuterowego ostatnio mi mówił że mi się 'zacisneły zawory’ i zeby je poluzowac o.O
6 stycznia 2013 dnia 00:46 #100908A wiesz jak reguluje się zawory ?
6 stycznia 2013 dnia 07:15 #100910Na górze masz nakrętkę a w środku niej mały kwadracik. Do regulacji zaworów potrzebujesz szczelinomierza z listkami 0,05 i 0,07mm. Wtedy odkręcasz nakrętkę (nasadowym kluczem 9) i tym kwadracikiem kręcisz w lewo żeby zwiększyć luz zaworu. Kiedy luz jest duży to wyciągasz listek szczelinomierza (0,05 dla zaworu ssącego (górny) i 0,07 dla wydechowego (dolny)) i wkładasz pod tą dźwigienkę z nakrętką. Trzymasz listek żeby nie wypadł i dokręcasz kwadracik aż do oporu żeby listek szczelinomierza został lekko dociśnięty (miał pewien opór). Kiedy tak się stanie dokręcasz nakrętkę z wyczuciem i wyciągasz szczelinomierz – w tym momencie powinien wychodzić z pewnym niezbyt dużym oporem. Po wyjęciu szczelinomierza kiedy chwycisz za nakrętkę i poruszasz nią w górę i w dół to powinieneś wyczuć minimalny luz. Wtedy zawór jest dobrze ustawiony. Aha – zawory regulujemy na zimnym silniku. 🙂
Masz filmik – na YT wszystko znajdziesz:
http://www.youtube.com/watch?v=lu9Kd49339o6 stycznia 2013 dnia 10:28 #100916Michalk001 napisał:
Na górze masz nakrętkę a w środku niej mały kwadracik. Do regulacji zaworów potrzebujesz szczelinomierza z listkami 0,05 i 0,07mm. Wtedy odkręcasz nakrętkę (nasadowym kluczem 9) i tym kwadracikiem kręcisz w lewo żeby zwiększyć luz zaworu. Kiedy luz jest duży to wyciągasz listek szczelinomierza (0,05 dla zaworu ssącego (górny) i 0,07 dla wydechowego (dolny)) i wkładasz pod tą dźwigienkę z nakrętką. Trzymasz listek żeby nie wypadł i dokręcasz kwadracik aż do oporu żeby listek szczelinomierza został lekko dociśnięty (miał pewien opór). Kiedy tak się stanie dokręcasz nakrętkę z wyczuciem i wyciągasz szczelinomierz – w tym momencie powinien wychodzić z pewnym niezbyt dużym oporem. Po wyjęciu szczelinomierza kiedy chwycisz za nakrętkę i poruszasz nią w górę i w dół to powinieneś wyczuć minimalny luz. Wtedy zawór jest dobrze ustawiony. Aha – zawory regulujemy na zimnym silniku. 🙂
Masz filmik – na YT wszystko znajdziesz:
http://www.youtube.com/watch?v=lu9Kd49339oDzięki , a tak wgl , Skuter kręci wszystko ok jest iskra ale za cholere nie odpali chyba że wiertarką jak przez magneto kręce pod kompresorem przez jakis czas , czyli zawory ?
6 stycznia 2013 dnia 11:22 #100920Basta1 – moja rada – oddaj maszynę do dobrego mechanika – on za nieduże pieniądz zdiagnozuje problem, może za niewielką kasę doprowadzi moto do stanu używalności. Jak będziesz dłubał sam, nie do końca wiedząc co robisz, możesz pogorszyć tylko sytuację.
6 stycznia 2013 dnia 11:56 #100923witam
problem ciasnych zaworow wiaze sie tylko w chwili gdy wymieniasz uszczelke pod glowica i zrobisz zawory na luzy fabryczne po niewielkim przebiegu uszczelka siada uklada sie +_500-750 km przez co luzy zmiejszaja sie tak jak pisalem tylko po wymianie uszczelki wystepuje proble ciasnych zaworow jezeli nie byla wymieniana zawory zawsze sie
rozchodza czyli zwiekszaja luz na regulacjach problem tkwi albo w za duzych luzach jezeli dlugo nie byly regulowane lub za ciasnych jezeli wymieniana byla uszczelka pod glowica i byly spasowane na luzy fabryczne
zastanawiam sie na jakiej podstawie mechanik stwierdziel ze trzeba poluzowac luzy na zaworach ? robil cos przy tym ??czy tylko na podstawie twoich slow to stwierdziel napisz czy jak kreci i nie pali to czy swieca jest sucha czy mokra6 stycznia 2013 dnia 16:48 #100959Nie do końca , z tym mechanikiem wymienialismy cylinder na 80cc . I po jakims czasie nie chciał palic . ja w tym okresie akurat bylem bardzo zalatany zajety , dalem mu go on to zrobil i mowil ze te zawory tam musial poluzowac czy cos . I teraz są te same objawy co wczesniej , wiec stawiam na to samo .Gdybym byl przy tym to bym wiedzial jak to zrobil , a teraz to jego niema nawet w poblizu bo tez jest zalatany 🙂
wiec musze z tym problemem radzic sobie sam .
Co do 'benekpe’ no to najlatwiejsze wyjscie ale Ci mechanicy wcale tacy tani nie są . Wiele juz w tym skuterze zrobiłem za pomocą porad i śmiga jak ta lala , akurat z zaworami itp itd pierwszy raz w zyciu probuje sobie dac rady 🙂6 stycznia 2013 dnia 16:50 #100960Najlepiej bylo by mi znalesc kogos kto juz to robil , bo wiekszosc znajomych wielcy znawcy a tak naprawde pierwszy raz na oczy u mnie zobaczyli co kryje sie pod pokrywa od zaworow -.-
6 stycznia 2013 dnia 18:08 #100966CEFA napisał:
witam
problem ciasnych zaworow wiaze sie tylko w chwili gdy wymieniasz uszczelke pod glowicanie tylko
gniazda też się „ubijają” i dochodzi do skasowania luzu > problem głównie w japończykach6 stycznia 2013 dnia 18:53 #100976proponuje sciagnac klawiature (jezel sa schowane pod nia sruby od glowicy)i dokrecenie glowicy z odpowiednia sila i kolejnoscia dokrecania srub w/w modelu
wnioskuje ze po przerobce na 80 nie byla dokrecana glowica ponownie po 500- 750 km przebiegu i to moze byc przyczyna za ciasnych zaworow
jezeli chodzi o to co pisal kolega barteklodz nie spotkalem sie do tej pory zeby gniazda zaworow zarowno w chinskich jak i markowych 50 mialy tendencje siadania wchodzenia wyzej
bardzo wazne jest PONOWNE dokrecenie glowicy po wymianie uszczelki i do tego po przebiegu najlepiej kolo 500 km zeby nie spotkaly nas cuda typu cieply motor i brak wchodzenia na obroty
pozdro6 stycznia 2013 dnia 19:31 #100995CEFA napisał:
proponuje sciagnac klawiature (jezel sa schowane pod nia sruby od glowicy)i dokrecenie glowicy z odpowiednia sila i kolejnoscia dokrecania srub w/w modelu
wnioskuje ze po przerobce na 80 nie byla dokrecana glowica ponownie po 500- 750 km przebiegu i to moze byc przyczyna za ciasnych zaworow
jezeli chodzi o to co pisal kolega barteklodz nie spotkalem sie do tej pory zeby gniazda zaworow zarowno w chinskich jak i markowych 50 mialy tendencje siadania wchodzenia wyzej
bardzo wazne jest PONOWNE dokrecenie glowicy po wymianie uszczelki i do tego po przebiegu najlepiej kolo 500 km zeby nie spotkaly nas cuda typu cieply motor i brak wchodzenia na obroty
pozdrowlasnie przeczytalem cos na internecie i tez o tym myslalem , a skoro jeszcze ty tak twierdzisz to cos moze w tym byc . posiadasz jakiś filmik bądź tut jak to poprawnie wykonać?
6 stycznia 2013 dnia 19:43 #100999O Bassie cos wiem poiekąt , te skuterki są dobre dopuki się nie zaczną psuć . Basta1 jak załozyłes cylka 80 to wiadome jest ze osłabiasz silnik i jego żywotność bo nie jest on do takiej mocy przystosowany … luzy na zaworach niestety się będą zmieniac poniewaź silnik bardziej się grzeje ,gdy jest zimny są ciasne zawory a gdy goracy az za lużne -norma …
6 stycznia 2013 dnia 19:58 #101012W wiekszosci skuterach gdy zmieniasz pojemnosc i lubisz przycisnac to zawory laduja po tlokach , to wiem . bardziej mnie interesuje , co zrobic jak sie scisna 🙂
6 stycznia 2013 dnia 20:12 #101024CEFA dokręcenie głowicy tez jest możliwe lecz myśle ze nie ma to wielkiego wpływu na zawory , przez niedokrecona głowice stracił by moc ,strzelał by z pod niej ,dmuchał i tak wymieniać … Basta1 po czym ustaliłeś ze wina ponownie leży po stronie zaworów?
6 stycznia 2013 dnia 20:49 #101035Potym że jak przywaliłem wietarką przez magneto to po kilku minutach odpalil na dobrym napedzie:)
6 stycznia 2013 dnia 22:04 #101072hm a jak ma sie to do odpalania na cieplym silniku lepiej gorzej ??
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.