zawirowacz spalin i wężyk idący do f. powietrza

Do czego jest ten zawirowacz spalin ? do niego idzie tylko jeden wężyk ( gruby ) od spodu chyba silnika, czy to jest jakaś blokada czy coś ?
I tak samo ten wężyk co idzie do tej gumy od filtra powietrza. Tą są może jakieś blokady ? czy coś ?

Zawirowywacz spalin służy jak sama nazwa wskazuje. Tak jest to blokada i żeby ją usunąć trzeba odciąć tą rurkę jak najkrócej i porządnie zaspawać powstałą dziurę. W niektórych skuterach od tłumika lub od zawirowywacza spalin odchodzi rurka która idzie bezpośrednio do gaźnika lub do filtra powietrza i służy jako ogrzanie zimnego powietrza dla szybszego zagrzania się silnika do temperatury roboczej. Przydaje się dla osób które jeżdżą w zimne dni lub zimą gdzie ciężko jest zagrzać silnik.

ale mi chodzi o taką jakby pompke co jest nad tłumikiem i z niej idzie taki gruby wężyk i dochodzi do silnika od spodu. A to od filtra powietrza idzie od górnej części silnika do fitra.

http://www.google.pl/imgres?q=silnik+50+chi%C5%84ski&um=1&hl=pl&biw=1024&bih=673&tbm=isch&tbnid=1UBBS6-4ioewNM:&imgrefurl=http://www.motorserwis.com.pl/czesci4t-11.html%3Fpage%3D11&docid=8qTzMLLLNi2EcM&imgurl=http://www.motorserwis.com.pl/images/silnik_50ccm_4t_pokrywa_400mm_ZD9995.jpg&w=800&h=531&ei=DVODT5e3C4LTtAamr4ytBA&zoom=1&iact=hc&vpx=715&vpy=240&dur=422&hovh=171&hovw=248&tx=190&ty=112&sig=104581332645781869433&page=5&tbnh=148&tbnw=198&start=64&ndsp=16&ved=1t:429,r:3,s:64,i:220

Po prawej stronie jest taki wężyk i on właśnie idzie do filtra

Szyszu to dodatkowy obieg spalania. Jest faktem ze przyspiesza on osiagniecie temp roboczeu silnika i ulatwia odpalanie w nizszych temperaturach. Ma on gluwnie zastosowanie w silnikach 2t w 4 t osobiscie sie z tym niespotkalem

Ale chodzi ci o to co jest nad tłumikiem ? czy o ten wężyk ?

?

Najlepiej jakbyś zrobił fotkę o co Ci dokładnie chodzi bo już sam się pogubiłem.

http://img819.imageshack.us/img819/9840/silnikc.png od tego zaznaczonego idzie ten weżyk do filtra powietrza

http://img831.imageshack.us/img831/7027/wtfdfr.jpg

i to tylko że u mnie to troche inaczej wygląda. z tego idzie wężyk do silnika

Ten pierwszy link to odpowietrzenie. W drugim to jest właśnie to o czym pisaliśmy z Krzyśkiem.

http://www.google.pl/imgres?q=sls+4t&hl=pl&biw=1280&bih=709&tbm=isch&tbnid=O_Sd98TE-5mYXM:&imgrefurl=http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-glowica-walek-rozrzadu-krociec-p-3575-1.html&docid=Qm0DSAeC9TeykM&imgurl=http://www.racing-planet.pl/images/gross/bt14733_ventildeckel_mit_sls_139qmb.jpg%253Flanguage%253Dpl%2526shop_ID%253D1&w=800&h=640&ei=P0yvT-TLIYbetAa9-cXCBg&zoom=1&iact=hc&vpx=988&vpy=159&dur=1757&hovh=201&hovw=251&tx=105&ty=107&sig=116065942023807681596&page=1&tbnh=161&tbnw=192&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:4,s:0,i:76

ja mam takie coś to jest ten dopalacz spalin co idzie do filtra powietrza i czy jak ten wężyk tylko odłączę od filtra powietrza to sie nic nie stanie jak on będzie luźno i będą wylatywały spaliny na zewnątrz

To jest pokrywa zaworów, od niej idzie przewód do filtra powietrza. Aby w pokrywie nie zbierało się ciśnienie od przedmuchów przy cylindrze i aby opary oleju nie szły do atmosfery to daje się przewód do filtra powietrza. Z filtra powietrza opary oleju idą razem z powietrzem do komory spalania. Odłączenie od filtra nie zwiększy mocy a tylko opary oleju będą szły do atmosfery (i przy okazji będą brudziły silnik) - nie ma sensu odłączać.