Zatarty silnik - MBK Ovetto - wojna z serwisem | Forum Motocyklowe, Opinie Jednoślad.pl

Zatarty silnik - MBK Ovetto - wojna z serwisem

  • Ten temat ma 21 odpowiedzi, 1 odpowiedź, a ostatnio został zaktualizowany 9 years, 7 months temu przez Anonim.
Oglądasz 21 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #205447 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      Serwis dokonywał wymiany linki przy gazie, po tej drobnej zmianie skuter po przejechaniu około 10 KM przestał reagować normalnie na manetkę, nie przyśpieszał etc. aż w końcu przestał zapalać. Oddałem go ponownie do tego samego serwisu, zadzwonili z info że silnik został całkowicie zatarty.

      Nie wiem jak to się mogło stać, zawsze leję taką samą mieszankę na 1 litr paliwa 1 miarka oleju. Mieszam w 5litrowym pojemniku i dopiero wlewam. Czy niespodzianki z linką mogły mieć na to jakikolwiek wpływ?
      Ten serwis zaproponował takie opcje naprawy jedna do wyboru:
      1. zestaw naprawczy chiński (cylinder z czymś tam), najtańszy – 190 zł
      2. tunigowany, rzekomo wzmocniony – 300 zł
      3. „z najwyższej półki” – 400 zł

      + 150 zł za robociznę.

      Czuję się oszukany, skuter przed wymianą linki nie sprawiał żadnych problemów z zapalaniem, gaźnikiem etc. Oni są przekonaniu że źle przez nich wymieniona i niedopasowana linka (przyznali się) nie ma żadnego wpływu na to co się stało z silnikiem.

      Co robić w takiej sytuacji, walczyć czy po wyłożyć kasę na któryś z tych zestawów?

      Z góry dzięki za pomoc!
      Jerry

    • #205448 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      jerry napisał:

      Oni są przekonaniu że źle przez nich wymieniona i niedopasowana linka (przyznali się) nie ma żadnego wpływu na to co się stało z silnikiem.

      bo nie ma

      co do cylków to zapytaj co to są te tuningowe niby wzmacniane , bo ja nie znam żadnego dobrego SPORTOWEGO/TUNINGOWANEGO cylka za 300 zł , są tam jakieś ale to powyrzej 400

      jeżeli chcesz żeby to jeździło i nie padło za pare KM to lepiej kup sam cyl i im go zanieś , potem sprawdź czy włożyli ci ten cylek… a najlepiej żebys sam to wymienił , ale jak nie jestes w stanie to potem powiem ci jak sprawdźić czy to ten sam cyl ( 5min roboty)

      a jeżeli chcesz konkretnie a po taniosci , to kupujesz chiński cylinder , tłok z nieog odstawiasz na pułke i kupujesz tłok vertexa, bo te kłang ciang jangi szybko puchną i się zacierają i przy chińskim cylku wypada zajżec do kanału wydechowego bo nie raz jest kijowy odlew i pozostałosci odpadaja podczas pracy i zacierają cyl ..

    • #205449 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      Potwierdzam Wrone że linka nie ma nic do rzeczy .. ale jeżeli założyli złą linke, to niech oddają za nią kase.. może że to takie łamagi to i ” nie chcący ” coś im wleciało w cylinder ..

      Co do tych cylków ..

      Za 190zł chiński – NIE MA MOWY !!
      Wzmacniany – NIE MA MOWY !!
      Tuningowany.. hmm i tu zalezy.. co to dla nich znaczy tuningowany.. lepiej my Ci doradzimy jaki cylek, zanieś im i tyle.. bo znając ich to dobiorą Ci cylinder tak samo jak linkę.

      Czy skuter ma jeszcze jakieś sportowe częścię

    • #205450 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      A ja wam powiem że linka może mieć. Linka gazu w pewnym miejscu się rozdziela na dwie. Jedna idzie do gaźnika a drugi koniec idzie do dozownika. Dajessz gazu to w gaźniku się rusza ale i w dozowniku otwiera wlot zeby byla wieksza dawka (w runnerze tak mialem)

    • #205451 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      Tyle że w Ovetto jest Minarelli a tam nie ma pompki oleju która jest na linke gazu.

      A poza tym

      jerry napisał:

      zawsze leję taką samą mieszankę na 1 litr paliwa 1 miarka oleju. Mieszam w 5litrowym pojemniku i dopiero wlewam.

    • #205452 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      Wino napisał:

      Linka gazu w pewnym miejscu się rozdziela na dwie

      to jest mega chory paten , zobaczyłem to kiedys w kałeju to się za głowe złapałem

    • #205453 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      wrona napisał:

      to jest mega chory paten , zobaczyłem to kiedys w kałeju to się za głowe złapałem

      x2.

      w moim NRG to miałem .. ale jak to zobaczyłem to od razu wyjebałem ..

    • #205454 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      Żeby sobie „zaklepać” swój cylinder to wystarczy przecież na nim zrobić ryse gdzieś gwoździem (od zewnątrz oczywiście 😆 ) i potem jak już założą to sprawdźić czy nasza rysa jest 🙂
      I to jest pół minuty roboty, a nie 5 😛

    • #205455 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      Może nie rysę, ale jakiś znaczek wyryć? Ryse to każdy głupi zrobi 😛

    • #205456 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      ale o czym wy pieprzycie .. żadnych rys itp itd , jak se kupi cylinder powiedzmy s6 i ktos mówi wstawi kłang cianga to odrazy widać a 5 minut to chodziło mi o to że trzeba sciaŋnac plastikową pokrwyke na cylinder bo to AC w LC cyl jest na wierzchu , i nie przesadzajmy nikt nikt mu przecież nie podmieni na inne s6 ;/

    • #205457 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      różnie bywa w serwisach

    • #205458 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      A nie pomyślałeś, że mogą podmienić na coś podobnego, a jak się ktoś nie zna to pomysli że to ten…

      A robiąc ryse jest pewność, że ani oni się nie kapną bo po co mieli by szukać rys, a i mamy unikatowy NASZ cylinder z rysą 😛

    • #205459 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      no własnie.. zrób jakis znak rozpoznawczy xD powieś flage xD

    • #205460 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      RudY napisał:

      A nie pomyślałeś, że mogą podmienić na coś podobnego, a jak się ktoś nie zna to pomysli że to ten…

      powiedz mi tylko po co ??

      stgae 6 ma gwizadki na cylku , i po co ktos miał by to podmieniac na innego stage 6 ?? Zarobi na tym ?? Wątpie a nawet jeżeli to takie pieniądze że nie opłaca się ryzykowac dla renomy fimry ,

      nie kombinujcie !!

    • #205461 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      A myślisz ze serwis nie mógłby wsadzić zamiast takiego cylka za 6 stów, cylka chinskiego za stóweź I na tym myślisz nie zarobić Różnie bywa.

    • #205462 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      kurwa kowal , czytaj co ja pisze , co to za problem rozpoznać czy to chiński czy stage 6 , nie ma sensu robienia żadnej rysy .. z tego względu chociażby że s6 ma gwizadki z boku ;/

      zanim napiszesz następnego posta , zastanów się 2 razy

    • #205463 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      A czemu nie mogli by na przykład wrzucić używanego S6 ?

      Kurna pomyśl – masz ryse i masz 100% pewność, że to TWÓJ !

    • #205464 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      RudY napisał:

      A czemu nie mogli by na przykład wrzucić używanego S6 ?

      ale wy kombinujecie , a skąd by go wziął ?? wyciągnął z innego skutaż? tylko po co ..

      a jak wsadzi ci przytarty cyl i zaraz ci padnie , to idziesz z reklamacją a jak zwalą na ciebie to moga mieć fajną anty reklame ..

      waszym tokiem myślenia i kombinowania , ktoś jak by chciał to i tak by na drugim cylu
      ,,skopiował” te ryse , a jak chciałbyś ją ukryć gdzieś, to żeby potem zobaczyć czy to twój cyl musiał byś go ściągać a jak byś go sciągał to i automatycznie mógłbys sam go zmienić.

      Zresztą jak ktoś ci podmieni cyl powiedzmy s6 na s6 to jak mu to udowodnisz ?? powiedzą że to ten który miał byc , i co zrobisz ?? zadzwonisz na Policje ?? wytoczysz sprawe w sądzie ??

      no więc własnie żadne drapanie i rysowanie ci nic nie da , jak by mieli mi podmieć cyl to bym wolał o tym nie wiedzieć

    • #205465 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      A idź … ty chyba w Anglii mieszkasz :p

    • #205466 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      :*

    • #205467 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      Chłopaki, nie rwijcie sobie włosów o takie pierdoły;)
      OK, zrobię tak że kupię ja, zawiozę im a oni zrobią. Moglibyście mi pomóc i podać jakieś linki do jakiś polecanych zestawów? Mogą być tańsze, droższe – coś wybiorę, byle to nie był chłam.

      Będę bardzo wdzięczny i dzięki!

    • #205468 Odpowiedz
      Anonim
      Gość
      • Postów: 89 723

      Teraz tak jescze raz sobie przeczytałem , ile oleju lejeszł?

      prawdiłowa mieszanka powinna być 1:40 czyli litr oleju na 40 litrów paliwa 🙂 czyli 25ml na litr paliwa

      i teraz pytanie

      czego oczekujesz od cylindra , ma to być zamiennik serii ?? czy chcesz coś mocniejszego ? jakiegos sporta 70 ? tylko wiedz że z tym wiążą się już grubsze zmiany i koszty , do sportów potrzebny jest już gaźnik 17,5 , filtr powietrza stożkowy , nie wiem ile KM ma przejechane twój neos/ovetto , ale jak ma juz trochę nabite to i łozyska można na wale wymienić , i pamietaj że na sporcie wszystko się szybciej zuzywa , będzie potrzeba duzo mamony na regulacje tego cylka , itp itd i taki sportowy cyl trzyma ok 10 tys km

      Jak chcesz zamiennik serii to kup se jakiegos power force 50 cc
      ty masz silnik minarelli horizontal AC i do takiego silnika szukaj cyla
      a jeżeli chcesz żeby ten power force naprawde ci posłużył , to oryginalny tłok połuż na pułke i kup tłok vertexa i będzie to śmigać aż miło 🙂

Oglądasz 21 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Zatarty silnik - MBK Ovetto - wojna z serwisem
Twoje dane:




Back to top button