Żarówki

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #158545 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    Witajcie
    Dzis wracalem do domu i spalila mi sie zarówka h4 35w jesli to ma jakies znaczenie 😀 . No to mialem 10 zl przy sobie wiec pojechale do sklepu kupic zarowke. Dojechalem ide sie zapytac o zarowke i facet mowi mi ze 15zl. No to sie wrocilem do domu po 5 zl. dojechalem do domu patrze a tu spalila sie zarowka od dlugich (mam 2 h4 35w krotkie i dlugie) patrze na tyl skutera pozycyjna stylu tez sie nie swieici. Ledy mi sie nie popalily a mam. Kierunki stop i trabka dzialaja. Wykrecilem regulator napiecia, opornik ten od swiatel i akumulatro i narazie bede zmuszony jezdzic tak. Jak sadzice czy to wina regulatora czy moze cos innego? czy regulator spalil takze opornik? I czy jazda bez regulatora szkodzi skuterowi?

    #158554 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    ODswiezam

    #158561 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • Postów: 1 634
    • Postów: 1 646

    Oczywiście że jazda bez regulatora szkodzi. Po to on jest żeby nie dopuszczać do nadmiernego napięcia w elektryce. Podłącz z powrotem to wszystko i sprawdź jakie napięcie jest w instalacji przy odpalonym silniku. Wtedy będziesz wiedział co jest przyczyną.

    #158565 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    Nie mam miernika wiec bede musail kupic na slepo. Czyli lepiej jest jezdzic z zepsutym regulatorem? A co z tym opornikiem?

    #158569 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Kup najprostszy miernik za kilkanaście złotych. Lepszy taki niż jeżdzenie w nieświadomości. A może gdzieś masa zanikła?

    #158613 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    Kupilem miernik i wyszlo ze napiecie na akulatorze wynosi 12v a przy odpalonym max 14.20. jechalem wlasnie po miernik zaczelo cos wariowac zaczela mi migac katrolka od oleju swiatel jakis dziwny dzwiek takie strzelanie i zanik prad na swiatlach nie ma nawe 0,01V. Na oporniku zrobila sie mala brozowa plama.

    #158618 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 109
    • Postów: 21 164

    wykręciłes regulator napięcia i jeździsz???

    ja pierdziele. Zamiast 12V masz do 110V na urządzeniach, zagotujesz akumulator tak że eksploduje ci w twarz.
    Opornik ci sie tak zagrzał że dostał stałych przebarwień…

    niedługo zmienisz moduł, strator, akumulator i reszte lamp i oprawek.

    #158623 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    no jakos bez regulatora nie bylo ladowania i niebylo napiecia w calym w skuterze na module tez, nic sie nie dalo wlaczyc. ALe zalazylem go pozniej zrobilem tak moze z 2-3 km bez. kupilem opornik nowy i jak narazie swieci. Orginalny opornik byl 30w (taki sam tez kupilem) ale żarowka z przodu ma 35w + tyl 5w czu ten opornik nie jest za mocny nie powinien byc 40 czy tez 50 ?

    #158744 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    Co sądzicie czy opornik 30W to za malo jesli mam zarówke 35W+2x2W+5W=44W. Moze lepiej byłoby kupic te oporniki 30W i 5W ?

    #158752 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    Jednostką rezystancji jest Om (Ω)
    W – Watt jest jednostką mocy lub strumienia energii.

    Więc jaką wartość miał twój REZYSTOR?

    W przypadku rezystorów (nie oporników 🙂 określa się maksymalną moc odbiornika – rezystora – 35W – to iloczyn przyłożonego napięcia i płynącego przez REZYSTOR prądu 🙂

    #158753 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 109
    • Postów: 21 164

    tak, ale nie.
    Ten rezystor jest jednocześnie odbiornikiem.Jak grzałka elektryczna

    tak jak grzejnik albo elektryczny grill – ma moc w Watach. Służy do wytracania/zamieniania energii na ciepło kiedy ta energia nie jest wykorzystywana przez odbiorniki.
    Zabezpiecza to prace stratora

    #158756 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    Na tym oporniku pisało 30W 5R9Om. Możecie jakoś latwiej wytlumaczyc jak dziala ten opornik, tak poludzku i dlaczego ma byc 30Wopornik.

    #158759 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    Jego zadaniem jest odciążenie regulatora, gdy wyłączymy światła. Ponieważ regulator w skuterach działa na zasadzie zwarcia do masy, to łatwo sobie wyobrazić, co się dzieje, gdy przyjmuje cały prąd na siebie.
    Usterki w instalacji najczęściej zaczynają się od braku kontaktu w punktach masy, dlatego radzę oczyszczać wszelkie styki masy, zakonserwować i dobrze przykręcić. W nowych skuterach główne połączenie masowe jest często przykręcone do lakierowanej ramy i jedyne przejście stanowi gwint śruby, który szybko koroduje i wtedy zaczynają się problemy.

    #158773 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    Twój rezystor ma wartość 5,9Ω – maksymalna moc jaka się może na nim wydzielić (po przekroczeniu której po prostu przepali się) to 30Watt – jego zadaniem jest ograniczenie płynącego prądu w obwodzie i obniżenie wartości napięcia na pozostałych odbiornikach. W obwodzie szeregowym sumuje się wartości spadków napięć na poszczególnych odbiornikach – płynie przez nie prąd o tej samej wartości.
    Zasadnicze pytanie – czy kupiłeś rezystor o tej samej wartości? 5,9Ω?

    #158778 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    Tak kupilem ten sam rezystor (30W 5,9Om). Wiecie moze dlaczego wczesniej na starym rezystorze zarowka sie odrazu wlaczala a teraz tak powoli coraz jasniej 😀 prawie jak xenon.

    #159113 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    Noi znowu żarówka poswiecila 3 dni i znowu spalona macie jakies sugestie. dodam ze stalo sie to po wlozeniu zarowki z tylu skutera zrobilem moze 50 m i spalona ta z przodu. z tylu kupiłem led.

    #159140 Reply
    pioneerq
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 232
    • Postów: 262

    zmierzylem miernikiem wyszlo ze na max obrotach napiecie na akumulatorze wynosi 14.4v na zimnym silniku an silniku po 10km 15v. zmierzylem napiecie na tylnej lampie (bez zarowki z przodu bo spalona i bez zarowki z tylu wyszlo 1,2v na jałowym i na max obrotach 3v. idac dalej w regulatorze sa 4 kable czarny,czerwony, zielono-czerwony i chyba biały. na czerwonym i carnym napiecie wynosilo tyle samo co na akumutorze i tak samo rosło. Gdy połaczylem czerwony z bialym lub zielonym reakcja byla taka sama napiecie wynosilo ok.12-15 v (nie pamietam juz) ale po dodaniu gazy spadalo do 9v.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Żarówki
Twoje informacje:




Back to top button