Zarejestrowany skuter, a zdjęcie blokad=przerejestrowanie?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #103211
    Piscator
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Dla łatwiejszego przekazu opiszę sytuację, która nie ma miejsca w chwili obecnej.

    1. Mam skuter 50 z blokadą, rejestruję go jako motorower. Zdaję prawko kategorii A i postanawiam zdjąć blokady, w takim wypadku motorower osiąga prędkość powyżej 45 km/h i zaczyna być motocyklem. Dochodzimy do pytania, czy muszę go przerejestrować?

    2. Po zmianie na większy cylinder muszę przerejestrowywać motorower/motocykl?

    #103215
    harekop
    Użytkownik
    • 31
    • 530Postów:

    Jeśli masz kategorię A, a chcesz jeździć z większymi prędkościami bez “przypału” to musisz przerejestrować.

    #103218
    Piscator
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Jest to problematyczne lub jakoś bardzo kosztowne, czy po prostu zwykła wizyta w urzędzie? Proszę również odpowiedzieć na pytanie numer 2.

    #103219
    matol1798
    Użytkownik
    • 27
    • 750Postów:

    Jeżeli pojazd osiąga więcej niż 45 km/h to nie jest już motorowerem i trzeba to zgłosić w urzędzie- to w teorii. A w praktyce- każdy robi co chce i ma wszystko w D.

    #103222
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    W obu przypadkach powinieneś przerejestrować pojazd, tylko prawda jest taka, że jak ktoś ma prawko kat. A to nie bawi się w przerabianie 50tek, tylko kupuje coś większego. Poza tym, to nie jest prosta sprawa i sama wizyta w urzędzie tego nie załatwi.

    #103224
    mancur
    Użytkownik
    • 3
    • 99Postów:

    Nie zapomnijcie o zmieniającej się stawce OC ,w urzędzie zmieniamy wpisy dotyczące typu pojazdu z motorower na motocykl,pojemność, i moc. Przynajmniej takich zmian dokonywałem przy zmianie silnika w samochodzie ale nie ma to moim zdanie różnicy .A i oczywiście koszty wymiany dowodu.

    #103229
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Do tego nowy przegląd rejestracyjny.

    #103353
    Piscator
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    mancur napisał:

    Nie zapomnijcie o zmieniającej się stawce OC ,w urzędzie zmieniamy wpisy dotyczące typu pojazdu z motorower na motocykl,pojemność, i moc. Przynajmniej takich zmian dokonywałem przy zmianie silnika w samochodzie ale nie ma to moim zdanie różnicy .A i oczywiście koszty wymiany dowodu.

    Silnika oczywiście, ale czy wymiana samego cylindra wymaga ponownej wizyty w urzędzie, serwisie i u ubezpieczyciela?

    lucek71 napisał:

    W obu przypadkach powinieneś przerejestrować pojazd, tylko prawda jest taka, że jak ktoś ma prawko kat. A to nie bawi się w przerabianie 50tek, tylko kupuje coś większego. Poza tym, to nie jest prosta sprawa i sama wizyta w urzędzie tego nie załatwi.

    Brak funduszy.

    #103360
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Ktoś tu pisał kiedyś, że żeby przerejestrować motorower na motocykl trzeba wystarać się u producenta o nowe świadectwo homologacji. Czyli wielu z nas musiałoby nawiązać kontakt z Chinami…

    #103361
    Piscator
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    O_o
    To ja chyba podziękuję za taki interes.

    #103365
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Zrób prawko i kup 125+. Będzie taniej, szybciej i łatwiej.

    #103369
    Piscator
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    125 to minimum 4000zł i to przy dużym szczęściu.

    #103386
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Wypadek taką maszyną bez rejestracji i oc to zdecydowanie większy problem i wydatek.

    #103388
    Piscator
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Nie dałoby rady ominąć świadectwa homologacji dzięki orzeczeniu od rzeczoznawcy czy coś w tym stylu? Jak sobie radzą inni z tym problemem, czy po prostu liczą na szczęście?

    #103390
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Zapytaj w urzędzie najlepiej 🙂
    Poza tym był kiedyś taki temat.
    http://www.skuterowo.com/forums/topic/zalegalizowanie-skutera-lub-motoroweru-z-silnikiem-ponad-50ccm

    #103418
    Piscator
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Napisałem e-maila, zobaczymy jak przyjazne jest u nas prawo.

    #103435
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Najlepiej to pofatygować się osobiście i zapytać. Poza tym nie wiem co przyjazność prawa ma do tego. Jakbyś miał homologacje na taką maszynę to musieliby Ci zarejestrować. A tutaj zachodzi zmiana kategorii pojazdu z motoroweru na motocykl, dodatkowo motorower nie jest pojazdem silnikowym wedle prawa.

    Na Twoim miejscu bym się w to nie bawił, bo to są koszty i czas. Lepiej sprzedaj skuter i kup nie wiem jakąś MZ ETZ czy starszy skuter i w 2 tys. byś się zamknął. Nie wiem czy wszystkie opłaty, silnik i robocizna przy takim projekcie wyjdą dużo taniej…

    #103438
    Piscator
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Robocizna, wystarczy zdjąć blokady.
    Jeszcze na szczęście nic nie kupiłem, a mój plan był dosyć prosty.
    1. 2013, kupić motorower i opanować zasady(brak funduszy na prawko).
    2. 2014, uzyskać prawo jazdy kategorii A2.
    3. 2014, zdjąć blokady i przerejestrować motorower na motocykl(brak funduszy na prawdziwy motocykl).

    Teraz rozważam parę opcji.
    1. Pozytywna informacja z urzędu, możliwy powrót do planuj powyżej.
    2. Negatywna informacja z urzędu, kupić skuter i w przyszłości uzyskać prawo jazdy kategorii A.
    3. Negatywna informacja z urzędu, przełożyć plany na czas nieokreślony.

    #103441
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Jeśli masz A1 kup 125ccm, jeśli nie masz to kup skuter/motorower pojeździsz i jak braknie Ci mocy to zdejmiesz blokady jak większość, nikt nie przerejestrowuje na motocykl.

    #103447
    Piscator
    Użytkownik
    • 2
    • 19Postów:

    Chce być pierwszy. 😛
    Niestety mam tylko B i obawiam się że 45 km/h to zdecydowanie za mało nawet na miasto.

    #103449
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Pamiętaj, że pionierzy nigdy nie mają łatwo 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button