Zarejestrowany skuter, a zdjęcie blokad=przerejestrowanie?
- This topic has 20 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 10 years, 8 months temu by
Anonim.
- AutorWpisy
- 27 stycznia 2013 dnia 21:16 #103211
Dla łatwiejszego przekazu opiszę sytuację, która nie ma miejsca w chwili obecnej.
1. Mam skuter 50 z blokadą, rejestruję go jako motorower. Zdaję prawko kategorii A i postanawiam zdjąć blokady, w takim wypadku motorower osiąga prędkość powyżej 45 km/h i zaczyna być motocyklem. Dochodzimy do pytania, czy muszę go przerejestrować?
2. Po zmianie na większy cylinder muszę przerejestrowywać motorower/motocykl?
27 stycznia 2013 dnia 21:30 #103215Jeśli masz kategorię A, a chcesz jeździć z większymi prędkościami bez “przypału” to musisz przerejestrować.
27 stycznia 2013 dnia 21:50 #103218Jest to problematyczne lub jakoś bardzo kosztowne, czy po prostu zwykła wizyta w urzędzie? Proszę również odpowiedzieć na pytanie numer 2.
27 stycznia 2013 dnia 21:54 #103219Jeżeli pojazd osiąga więcej niż 45 km/h to nie jest już motorowerem i trzeba to zgłosić w urzędzie- to w teorii. A w praktyce- każdy robi co chce i ma wszystko w D.
28 stycznia 2013 dnia 03:20 #103222Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
W obu przypadkach powinieneś przerejestrować pojazd, tylko prawda jest taka, że jak ktoś ma prawko kat. A to nie bawi się w przerabianie 50tek, tylko kupuje coś większego. Poza tym, to nie jest prosta sprawa i sama wizyta w urzędzie tego nie załatwi.
28 stycznia 2013 dnia 06:47 #103224Nie zapomnijcie o zmieniającej się stawce OC ,w urzędzie zmieniamy wpisy dotyczące typu pojazdu z motorower na motocykl,pojemność, i moc. Przynajmniej takich zmian dokonywałem przy zmianie silnika w samochodzie ale nie ma to moim zdanie różnicy .A i oczywiście koszty wymiany dowodu.
28 stycznia 2013 dnia 08:49 #103229Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Do tego nowy przegląd rejestracyjny.
29 stycznia 2013 dnia 17:03 #103353mancur napisał:
Nie zapomnijcie o zmieniającej się stawce OC ,w urzędzie zmieniamy wpisy dotyczące typu pojazdu z motorower na motocykl,pojemność, i moc. Przynajmniej takich zmian dokonywałem przy zmianie silnika w samochodzie ale nie ma to moim zdanie różnicy .A i oczywiście koszty wymiany dowodu.
Silnika oczywiście, ale czy wymiana samego cylindra wymaga ponownej wizyty w urzędzie, serwisie i u ubezpieczyciela?
lucek71 napisał:
W obu przypadkach powinieneś przerejestrować pojazd, tylko prawda jest taka, że jak ktoś ma prawko kat. A to nie bawi się w przerabianie 50tek, tylko kupuje coś większego. Poza tym, to nie jest prosta sprawa i sama wizyta w urzędzie tego nie załatwi.
Brak funduszy.
29 stycznia 2013 dnia 18:06 #103360Ktoś tu pisał kiedyś, że żeby przerejestrować motorower na motocykl trzeba wystarać się u producenta o nowe świadectwo homologacji. Czyli wielu z nas musiałoby nawiązać kontakt z Chinami…
29 stycznia 2013 dnia 18:10 #103361O_o
To ja chyba podziękuję za taki interes.29 stycznia 2013 dnia 18:27 #103365Zrób prawko i kup 125+. Będzie taniej, szybciej i łatwiej.
29 stycznia 2013 dnia 18:33 #103369125 to minimum 4000zł i to przy dużym szczęściu.
29 stycznia 2013 dnia 21:40 #103386Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Wypadek taką maszyną bez rejestracji i oc to zdecydowanie większy problem i wydatek.
29 stycznia 2013 dnia 22:04 #103388Nie dałoby rady ominąć świadectwa homologacji dzięki orzeczeniu od rzeczoznawcy czy coś w tym stylu? Jak sobie radzą inni z tym problemem, czy po prostu liczą na szczęście?
29 stycznia 2013 dnia 22:19 #103390Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Zapytaj w urzędzie najlepiej 🙂
Poza tym był kiedyś taki temat.
http://www.skuterowo.com/forums/topic/zalegalizowanie-skutera-lub-motoroweru-z-silnikiem-ponad-50ccm30 stycznia 2013 dnia 13:19 #103418Napisałem e-maila, zobaczymy jak przyjazne jest u nas prawo.
30 stycznia 2013 dnia 16:18 #103435Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Najlepiej to pofatygować się osobiście i zapytać. Poza tym nie wiem co przyjazność prawa ma do tego. Jakbyś miał homologacje na taką maszynę to musieliby Ci zarejestrować. A tutaj zachodzi zmiana kategorii pojazdu z motoroweru na motocykl, dodatkowo motorower nie jest pojazdem silnikowym wedle prawa.
Na Twoim miejscu bym się w to nie bawił, bo to są koszty i czas. Lepiej sprzedaj skuter i kup nie wiem jakąś MZ ETZ czy starszy skuter i w 2 tys. byś się zamknął. Nie wiem czy wszystkie opłaty, silnik i robocizna przy takim projekcie wyjdą dużo taniej…
30 stycznia 2013 dnia 16:48 #103438Robocizna, wystarczy zdjąć blokady.
Jeszcze na szczęście nic nie kupiłem, a mój plan był dosyć prosty.
1. 2013, kupić motorower i opanować zasady(brak funduszy na prawko).
2. 2014, uzyskać prawo jazdy kategorii A2.
3. 2014, zdjąć blokady i przerejestrować motorower na motocykl(brak funduszy na prawdziwy motocykl).Teraz rozważam parę opcji.
1. Pozytywna informacja z urzędu, możliwy powrót do planuj powyżej.
2. Negatywna informacja z urzędu, kupić skuter i w przyszłości uzyskać prawo jazdy kategorii A.
3. Negatywna informacja z urzędu, przełożyć plany na czas nieokreślony.30 stycznia 2013 dnia 16:57 #103441Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Jeśli masz A1 kup 125ccm, jeśli nie masz to kup skuter/motorower pojeździsz i jak braknie Ci mocy to zdejmiesz blokady jak większość, nikt nie przerejestrowuje na motocykl.
30 stycznia 2013 dnia 17:49 #103447Chce być pierwszy. 😛
Niestety mam tylko B i obawiam się że 45 km/h to zdecydowanie za mało nawet na miasto.30 stycznia 2013 dnia 18:00 #103449Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
Pamiętaj, że pionierzy nigdy nie mają łatwo 🙂
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.