Zamula skutera po pewnym czasie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #250645
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Witam. Ostatnio zauwazylem ze moj skuter (Peugeot Jet- Force C-Tech) po kilkunastu mintach jazdy lapie taka zamule. Np jak ruszam ze skrzyzowania to w ogóle nie ma mocy. Jak się go wylaczy i chwile poczeka to pozniej na kilka minut jest wszystko ok. Odblokowalem w nim tłumik i wariator. Juz gdzieś widzialem cos takiego kiedys ale nie mogę znalesc. Z gory dzieki za pomoc.

    #250646
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    sprawdź rolki może są już kwadratowe jak tak to wymień
    może dzwon sprzęgła się nagrzewa
    może wario już zużyte zobacz czy nie ma fałdek
    może gaźnik się rozregulował i go zamula

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #250647
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Ale C-Tech to wtrysk, to tam się gaźnika nie reguluje.

    #250648
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Objawy takie, jakby chłodzenie nie wyrabiało. Weź sprawdź, czy na pewno działa dobrze.

    #250649
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Rolki sa dobre bo sprawdzalem. Na wariatorze nie zauwazylem zeby byl zuzyty wiec to raczej nie to. A można jakos sprawdzić czy się dzwon sprzegla nagrzewałI jak sprawdzić czy chlodzenie dobrze działać Zobaczyc czy na termometrze nie ma zbyt wysokiej temperatury? I C- tech nie jest na wtrysku tylko na gaźniku 😉

    #250650
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Wyreguluj gaźnik i powinno by ok.

    #250651
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    A jakieś szczegoly moze? Co dokladnie zrobić? Bo za bardzo się na tym nie znam….

    #250652
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    musisz wyregulować dawkę powietrza powinieneś mieć jakąś śrubke z boku przy gaźniku to wkręć ją na maxa i odkręcaj o pól obrotu i sprawdzaj jak skuter wchodzi na obroty czy nie gaśnie i wgl żeby ładnie chodził a jak będzie dobrze to zostaw

    reguluj oczywiście na rozgrzanym silniku

    #250653
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    A moze by tak sprawdźić kompresję ??

    #250654
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Takie laickie pytanie – jak się sprawdza kompresję ? 😛

    Co do tematu to ja bym obstawił chłodzenie i zbytnie nagrzewanie się sprzęgła/dzwonu.

    #250655
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    kdekarz123 napisał:

    Takie laickie pytanie – jak się sprawdza kompresję ? 😛

    Są dwa sposoby dokładny specjalnym ciśnieniomierzem który się wkręca zamiast świecy i wtety trzeba kopnąć 🙂

    A drugi na oko to jak kopka chodzi jak ciężko i czuć skoki to jest dobra kompresja jak gładko i lekko to znikoma.

    A wracając do tematu to ja bym wyregulował gaźnik i to powinno pomóc

    #250656
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Ja miałem to samo w chińczyku AC, powodem był zużyty wariator i pasek, wymieniłem na sprawne i problem znikną, polecam przymierzyć od kogoś choćby sam pasek.

    #250657
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    A czy jak pasek jest o niecaly milimetr wezszy to jest zuzytył Bo oprocz tego to nie ma roznicy między nowym a tym co mam.

    #250658
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    pasek zużyty nie musi byś dużo cieńszy, może być zużyty mieć 1.6mm i się ślizgać po wariu po rozgrzaniu no i lipa 😛
    Kupisz to najwyżej będziesz miał na przyszłość.

    #250659
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Witam. Mam również c-techa i miałem to samo. Kupiłem wario i sprzegło ale szczerze problem nie ustawał. Kupiłem tłumior ZX i wyregulowałem gaźnik. Chodzi jak marzenie. Jak dla mnie to tylko kwestia regulacji gaźnika.

    #250660
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Witam!
    Też jestem psiadaczem C-tech’a i powiem że też tak miałem ale po wymianie części pod pokrywą tzn. wario sprzęgło pasek i dzwon sprzęgła problem znikł 😮 więc nic z gaziorem… Ja bym obstawiał na dzwon sprzęgła sprzęgło lub pasek …. bo gdy wymieniłem sam wariator miałem to nadal 😉
    PS. Nie wiem jak u was w Jet’ach ale u mnie gaziora nie da się wyregulować … po prostu tam gdzie powinny być śrubki są dziurki „zaślepione” =/ czy to może jest potrzebny jakiś specjalny kluczyk…

    #250661
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Taa do tej regulacji jest potrzebny specjalny kluczyk ale ja spiłowałem miejsce tak żeby było jak na płaski śrubokręt i zacząłem regulacje.

    #250662
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Witam

    Niestety ja mam dokładnie ten sam problem z jetforcem na gaźniku.

    1. To w końcu wystarczy regulacja gaźnika czy trzeba wymieniać sprzęgło pasek i dzwon? Skuter kupiłem używany i ma wszystko w b dobrym stanie więc dla mnie to nie za dobra opcja wymieniać te rzeczy.

    2.Próbowałem znaleźć tą śrubkę do której jest jakiś specjalny śrubokręt i o której tu mowa ale możecie mi dokładniej powiedzieć jak dokładnie ona wyglądaż tzn jaki wygląda ma jej główka.

    3. Nie wiem dlaczego ale w moim jetforce tam gdzie ma być filtr powietrza to go nie ma.. tzn jest tylko to pudło ale jest puste o.O, może to być tego winaż czy powinien znajdować się tam jakiś filtr powietrza Wg mnie to jest bardzo dziwne 😀

    Pozdrawiam!

    #250663
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    jak masz pudełko, a w środku nie ma żadnej gąbki to raczej bardzo źle bo co oczyszcza powietrze?
    może Ci cynek paść jak tak będziesz jeździł.

    #250664
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    no ale to pudło jest sklejone nawet nie mam jak go otworzyć

    #250665
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    sklejone?! oO
    może żeby szczelniejsze było, odkręć wszystkie śrubki i pociągnij jakoś, musi się otworzyć, poza tym:

    WioR napisał:

    pudło ale jest puste o.O,

    WioR napisał:

    pudło jest sklejone nawet nie mam jak go otworzyć

    To skąd wiesz ze jest pusteż!

    #250666
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    bo przez dziure widzę 😀 czekam na odpowiedź na poprzednie pytania 😉

    aha ale nawet nie mam za bardzo jak tego pusda rozkręcić bo ono nie jest skresone żadnymi śrubkami. Jest tylko jedna śrubka która łączy go z pokrywą chyba. Chyba będę musiał rozłożyć a później znowu skleić…

    #250667
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Masz C-tech czy TSDI? ta śrubka o ile się nie mylę ma złotą końcówkę =)

    #250668
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Mam c-tech. No właśnie tak mi się wydawało że to ta śrubka, bo widać że można nią kręcić.
    Jednak w pudle znajdował się filtr 😀 ale musiałem pudło przeciąć na pół żeby go wyjąć a później wsadzić i teraz się klei 😉 A czy można założyć filtr typu np. stożek? bo do tego pudła dochodzą 2 rurki które doprowadzają to powietrze. Jak się założy innego typu filtr no to przecież te rurki będą doprowadzały powietrze do nikąd. Nie wiem czy tak może być, ale czyszczenie filtra wiąże się z rozcinaniem pudła..
    Jak będzie trochę cieplej to zacznę regulację gaźnika i wg mnie jest to raczej wyłącznie problem gaźnika ponieważ gdy się zagrzeje to podczas startu nie wchodzi na obroty, gdyby to było sprzęgło to wchodziłby na obroty tylko nie „chwytał”. Wg mnie ten problem co opisał Adverion polegał na tym że skuter po zagrzaniu wchodził na wysokie obroty ale nie chwytał taką Jak się mylę to niech ktoś sprostuje moją wypowiedź 😀

    #250669
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Ty, jak zamontujesz stożek to wywal to pudło. A myślę, że na pewno da się to jakoś normalnie otworzyć.

    #250670
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Regulacja gaźnika nic nie dała, teraz za to wydaje mi się że to wina sprzęgła… dokładnie sprężynek które tracą sprężystość ale to się jeszcze okaże jak założę nowe. Na otwarcie tego pudła z filtrem niestety nie ma innego wyjścia, trzeba wymieniać całe lub rozcinać jak się komuś chce.

    #250671
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    no to na co czekasz, otwórz tą przekładnie i oglądaj jak wygląda dzwon czy widoczne są miejsca przegrzania ( pamietaj przegrzać się może od wewnątrz, a z zewnątrz być oka) , czy sprzęgło ma okładziny wporządku, czy pasek nie wygląda jak pasek parciany, no i jak wygląda stan wariatora, wtedy odpisz

    #250672
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    ok po
    1. zmień świece bo to częsty problem jak świeca dostanie cieplicy (czy jakoś tak to się mówiło)
    2. całkiem możliwe ze sprężyna centralna do wymiany lub dzwon się przegrzewa jak to kolega JacoPL wspomniał

    #250673
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Zmieniłem sprężynki, ale okazało się że są miększe niż te seryjne (a kupiłem średnie..) i na tych nowych startuje w sumie gorzej na nierozgrzanym niż na starych sprężynkach, a po chwilowej przejażdżce znowu to samo co na starych sprężynkach, czyli skuter ledwo rusza. Postaram się opisać mój problem bardziej dokładnie.

    Gdy skuter jest jeszcze nierozgrzany to startuje od razu z dobrym przyspieszeniem, a gdy się zagrzeje to gdy np. pod niewielką górkę podczas ruszania dodaję gaz to tak lekko ciągnie ale na małych obrotach (które bardzo powoli rosną) i gdy obroty dochodzą do pewnego progu to nagle dostaje kopa.

    Dzwon nie jest przegrzany,żadnych odbarwień przebarwień, spróbuję wymienić świecę bo chyba mam jakąś, gorzej ze sprężyną bo to byłby kolejny wydatek..
    To wszystko dzieje się po nagrzaniu silnika nawet do niewysokiej temperatury.

    Aha mam sprężynę centralną tak pobaźgraną czerwoną farbą (tak chyba jest od nowości bo to nie efekt zejścia farby:P ) i czy wszystkie sprężyny centralne koloru czerwonego są takie same? stosunkowo mają taka samą twardość? bo wiem że sprężynki różnych firm różnią się kolorami i twardością.

    #250674
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    a sprawdzałeś pasek napędowy i wario?
    Ja miałem identycznie, jak był zimny zaraz po odpaleniu rwał do przodu a potem ledwo jechał ja tylko się trochę nagrzał, wymieniłem pasek i wario i po problemie ale stawiam że to na 90% była wina paska.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button