Zamula na przy ruszaniu

Witam. Posiadam skuterek Tiger MAX 4T. W ciagu miesiaca wymieniłem w nim :
-nowy cylinder 50ccm
-nowy gaznik (wraz ze ssaniem automatycznym)
-nowe sprzeglo
-nowy kruciec ssacy
-nowy wariator sportowy z rolkami 5,5g

Moj problem polega na tym, ze gdy przekrece manetke dusi sie a po chwili wchodzi na obroty i normalnie ruszam z miejsca. Rowniez dziwne dla mnie jest to , ze jak przekrece manetke i zaraz ja puszcze to dusi sie i momentalnie gasnie... Ja stawiam raczej na gaznik ze jest zle wyregulowany, ale wole sie Was zapytac co to moze byc...

Rowniez gdy rano odpalam go i zostawie na nozce na 3 min aby sie rozgrzal , to obroty ma 2 000 przez jakies 20 sek a nastepnie momentalnie gasnie jakby ktos zaplon wylaczyl... Teraz pytanie : DUSI SIE BO MA ZA DUZO PALIWA , ZA MALO POWIETRZA ? CZY DUSI SIE BO MA ZA DUZO POWIETRZNA , ZA MALO PALIWA :< ?

Dodam ze nie bylo takiego czegos zaraz po tym jak kupiłem gaznik ten nowy. Wtedy były ustawienia fabryczne i spokojnie chodzil , nie dusil sie nic... Problemy zaczely sie dopiero , gdy chciałem troche pobawic sie w mechanika :D i zmniejszyc jemu mieszanke na powietrze , OD TEJ PORY ZA CHOLERE NIE MOGE GO POPRAWNIE WYREGULOWAC , BO :

1. Na jednym forum napisali , ze silnik musi byc rozgrzany, przekrecam srubke od mieszanki tak, aby silnik mial wtedy najwieksze obroty, a dopiero pozniej zmiejszam oborty jalowe...
2. Na innym forum napisal, ze trzeba zakrecic calkiem srubke od mieszanki a nastepnie co 0,5 obrotu ja odkrecac, przy czym regulowac wolne obroty.
3. Z kolei w jakims poradniku u wujka Google napisane było, ze srube sie reguluje co 2 obroty..
4. Na forum kolejnym było napisane, ze trzeba przekrecic tak srube w lewo na powietrze, aby skuter zgasl, a nastepnie o 0,5 obrotu przekrecac na paliwo i wtedy jest prawidlowo wyregulowany

Pytanie teraz która z tych wersji jest prawdziwa? A moze jeszcze jest jakas , o której nie wiem ? :D Najlepiej jakby sie wypowiedziała osoba, która w 90 % wie jak doprowadzic ten gaznik do porzadku, osoba która tez miala takie problemy jak ja... Z góry oczywiscie DZIĘKUJE :>

Memory w gaźnikach do silników 4t nie trzeba nic regulować bo skład jest ustawiany fabrycznie. to nie jest 2-suw w którym to właśnie olej jest podawany do benzyny. Tutaj olej znajduje się w misce olejowej silnika. Którą śrubkę ruszałeś dokładnie i co nią zrobiłeś? Może jakieś fotki z opisem co ruszałeś będzie to dosyć pomocne. Masz skuter na gwarancji i już tyle zmieniłeś?

Krzysiek regulujesz skład mieszanki paliwowo - powietrznej... W 2T to samo regulujesz a nie skład mieszanki benzyna - olej, od tego jest dozownik...

Jeśli dobrze zrozumiałem, to chodził dobrze, ale dałeś mu więcej powietrza i teraz przymula-więc teraz daj mu mniej powietrza, wkręć śrubkę od mieszanki.Potem po przejażdżce sprawdź kolor świecy, aż będzie kawa z mlekiem.Gdzieś na forum był chyba temat z kolorami świec, albo to w artykułach, ale nie mogę znaleźć.Od obecnej regulacji wkręcaj co pół obrotu i obserwuj zachowanie skuterka i świecę.Tylko zawsze pamiętaj o ile wkręciłeś!Oczywiście, jeśli to wina gaźnika.

KrzysiekP napisał:

Masz skuter na gwarancji i już tyle zmieniłeś?

Nigdzie nie jest napisane , ze on jest na gwarancji :) Ma przebieg 15 000 km , rocznik 2006 , ale po wymianie cylindra przebieg ma 4000 bo taki cylinder z takim przebiegiem kupiłem.

Vezyr , ale od obecnej regulacji wkrecac pol obrotu w lewo na powietrze czy w prawo na paliwo ? Mi sie wydaje ze na paliwo bo sruba jest chyba tak 50 na 50 czyli po srodku . Na poczatku myslalem ze moze rolki w wariacie sa za ciezkie, ale to odpada, bo jak manetka rusze 3x (tzn. podpompuje go ) to momentalnie gasnie, a moze poziom ustawienia iglicy przy tej regulacji ma jakies znaczenie ?

memory tak ma znaczenie podczas postoju gdy jest bieg"jałowy" a potem podczas obrotu manetka. im wyżej podczas odkręcania gazu iglica tym więcej paliwa.

Jeśli wcześniej odkręcałeś śrubkę, dawałeś więcej powietrza, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i się skiepściło-to teraz analogicznie na odwrót, trzeba wkręcić śrubkę.Iglicy nie masz co ruszać, jeżeli było dobrze przy jej obecnym ustawieniu.

Ja miałem ustawiona iglicę na poziomie najwyzszym, a wiec duzo palił, ustawiłem na sredni ( jest chyba 5 poziomoow) to mam na 3 a wiec srednie spalanie . Cos mi sie wydaje ze dam sobie jedno wyzej . . moze to cos da .

Przy zmianie położenia iglicy musisz oczyfffko śrubką od mieszanki się też pobawić, wyregulować gaźnik trzeba ;p

czesc czy mozesz mi wyjasnic te 50 na 50 w lewo powietrze w prawo paliwo a na srodku zero , a nie jest tak ze paliwo razem z powietrzem sie reguluje .
B w artykule pisza ze trzeba skrecic srubkę na zero i odkrecać po mału aż sie zacznie dławić paliwem i potem sie skreca aż nie bedzie sie dusił (gaznik 4t )

no widzisz bitronxp1 , kolejny przyklad regulacji gaznika :D Juz jest ich 5 , teraz pytanie która wersja jest prawidłowa ? Zapytam inaczej , czy ktos z Was wymieniał gaznik w swoim skuterze 4T ? Chodzi mi o to jak wygladaja ustawienia fabryczne ( czyli o ile jest przekrecona sruba od mieszanki oraz na jakim poziomie jest iglica ) ????

ja jutro bede wymienial dysze w gazniku 4t i sie wszystko okaze jak nie dam rady to do servisu jade niech mi wyreguluje gaznik tu mam takie linki i na wzór tego bede regulował
http://www.skuterowo.com/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=45627