Zalewa go? – Toros F16.
- This topic has 26 odpowiedzi, 10 głosów, and was last updated 8 years, 10 months temu by
Anonim.
-
AutorWpisy
-
6 maja 2014 dnia 19:51 #165421
Witam.
Posiadam skuter toros f16 , kupiłem go nowego w 2013r. i od początku miałem taki problem : Gdy jadę np. 60 zwolnię do 40, znów dam gaz, to przez pierwsze chwile skuter nie reaguje (słychać tylko takie „Buuuu”)
Czy w tedy go zalewa?Na jakimś forum wyczytałem, że ten skuter ma fabrycznie większą dyszę (?), i to może być przez to , i przez to także więcej pali.
Co o tym myślicie ?
6 maja 2014 dnia 21:43 #165436Dokładnie tak jak piszesz kolego:) Fabryka wrzuciła tam dyszę 0.85 (85). Zakup 80 i sobie wymień, wyreguluj gaźnik i będzie po problemie:) Iglicy nie ruszaj:) A co do spalania, to mi z 3.5-3.7 spadło do ok 2.8-2.9, teraz jak zatankuje za 15zł to robię 95-100km:)
6 maja 2014 dnia 22:37 #165442Właśnie , to spalanie jest bardzo duże.. jak na skuter 4t.
Kumpel ma routera basse, z tym samym silnikiem, ogólnie to są prawie identyczne skuterki , a jemu pociągnie 2.5l na 100km, a mi o litr więcej ! :CMółbyś mi podać link do odpowiedniej dyszy z allegro ? 😉
A, i czy jak będę zmieniać cylek z serii na 72cc (47mm) to będzie lepsza dysza 85, czy 80 ?
Jeśli kupię dyszę 80, to jaką ? Bo na allegro widzę , że są 80 4mm, 80 5mm, 80 6mm – nwm jaką wybrać ;c7 maja 2014 dnia 00:40 #165444Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Witam, Do gaźnika w tym skuterze montuje się dysze z gwintem M4. Do pojemności 50cm3 należy zmienić fabryczną dysze 0,85 mm na 0,80 mm. Przy cylindrze o średnicy tłoka 47 mm (72 cm3) zaleca się dysze 0,85 mm. Co do spalania to teraz wszystkich zszokuje. Na poniższym setupie, dyszy 90, iglicy max opuszczonej, z wyjętym wlotem filtra powietrza, skróconą zwężką filtra powietrza – świeca ma kolor kawy z mlekiem mam spalanie w trasie.. 2.0L/100km – 2.3L/100km. Większa dysza sprawiła, że na 60km/h delijatbie trzymam gaz, zachowując super osiągi. Można?
7 maja 2014 dnia 04:53 #165451Potwierdzam, dysza fabryczna jest za duża:)
7 maja 2014 dnia 05:17 #165453Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
a co tu jest do potwierdzania? Od ponad roku o tym piszę.
7 maja 2014 dnia 10:58 #165466Izdebski, a dlaczego iglice opuściłeś na maxa? Teraz puki pogoda jest taka sobie jest okej, a jak przyjdą upały +35st to ciekawe jaką będzie temperaturę łapał. Masz tam sportowy wentylator, miał bys jak sprawdzić jaka jest temperatura w dni chłodniejsze a jaka będzie w upały na tym samym odcinku?
7 maja 2014 dnia 11:12 #165467Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Nie ja, a serwis, ja tego draństwa nie umiałem wyregulować.
Dysza 85 + iglica opuszczona w dół = muł, dysza 90 + iglica opuszczona w dół – zalewało, ale już mniej – wyjęli tubę wchodzącą w króciec puszki filtra powietrza, do tego wcześniej skróciłem zwężkę w filtrze powietrza. Dobrze się wkręca na obroty, nie zalewa, nie ma muła, dużo trzeba kombinować z filtrem powietrza – podam przykład – dysza 90 + wyjęta zwężka całkowicie z puszki filtra powietrza dawała muła na starcie, białą świece, i silnik strasznie się grzał.Wiatraczek, tak, daję lepsze chłodzenie, lecz na moje wyprawy ponad 300 km, jest nie wystarczający, i myślę nad chwytakiem filtra powietrza.
7 maja 2014 dnia 11:35 #165468A czy jak zmienie na mniejsza, jego osiągi poprawią się ? Czy pogorszą ?
7 maja 2014 dnia 11:38 #165469Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Jak zostajesz przy cylindrze 50 cm3 to zmień dyszę na 0,80mm z gwintem M4
7 maja 2014 dnia 13:33 #165474Dziwne, ja również mam F16 z dyszą 85. Kiedy miałem jeszcze fabryczny cylinder i odblokowany filtr powietrza, to palił mi ok 2,2 – 2,4. Świeca oczywiście kawa z mlekiem. Apropo świecy, to właśnie zainwestowałem całe 15,- w świecę irydową Aviny. Czuć różnicę, nawet zapala lepiej.
7 maja 2014 dnia 15:42 #165483Awiny? Nie boisz się kiepskiej jakości?
7 maja 2014 dnia 15:52 #165484A co to, zła firma? Ja z kufrem tej marki cuda robiłem, a nawet nie jęknął.
7 maja 2014 dnia 15:57 #165485Kufry może i mają niezłe, mój kufer awiny już czwarty rok śmiga ale np. żarówki mają kiepskie.
7 maja 2014 dnia 17:06 #165501Świece irydowe mam od Awiny. Bez uwag. Oponę 3.50-10 52N F955 4PR T/L, również mam od Awiny (bezdętkowa, dosyć miękka i elastyczna, to nie takie seryjne… drewno 6PR, niemal jak do wózków widłowych). Za tę kasę jestem z zakupów… wery hapi.
Żarówy mam od Morettiego i uwag krytycznych nie mam. Co do zestawów cylindrowych, to te do GY6 150 od Morettiego coś mi się nie widzą za bardzo (brak dodatkowych otworów poniżej pierścieni olejowych).
I tak do końca, to nawet nie wiadomo czy to są jednak tylko konfekcjonerzy (zamawiają swoje produkty bezpośrednio u producentów) czy może sami je produkują. Ogólnie, to teraz są dosyć ciekawe czasy, bo dość często można taki sam produkt kupić, płacąc znacznie więcej tylko za samą markę, albo nadruk, opakowanie, etc.
Jest jak jest i trzeba się wyrabiać w temacie, żeby się nieopatrznie nie wpiżyć na jaki gruby szmalec. ;D7 maja 2014 dnia 17:12 #165504Ja mam kask i pokrowiec Awiny. Jakość? Nie skomentuje tego… Kask nie dość że się strasznie naciągnął, to strasznie w nim głośno. A pokrowiec? Woda przez niego leci lepiej niż bez pokrowca;)
7 maja 2014 dnia 17:22 #165505To może symbol jakiś podaj, będziemy wiedzieć na co niepotrzebnie kapuchy nie wydawać. ;D
A może Ty jesteś jednak klient bardzo wymagający i Ciebie jest dość trudno zadowolić? Hmm? I tylko rzeczy z tej górnej półki… w sklepie. 😀
I znowu rozrabiamy w czyimś wątku. Jakie to typowe. 🙂
8 maja 2014 dnia 07:40 #165539Ja na dyszy 85 w cylku 72 cc za nic w świecie niemogłem ustawić gażnika dopiero jak wymieniłem na 88 wyregulowałem.
8 maja 2014 dnia 08:11 #165542Spotkałem się z opinia, że chińczyki lepiej współpracują z niemarkowymi świecami. Generalnie, to przedtem jeździłem na zwykłej świecy, również od Awiny i nie narzekałem. Podobnie jak Kristop też kiedyś posiadałem kask Awiny. Również nie wypowiem się na temat jego jakości, bo jej praktycznie nie ma. Z kolei, jeżeli mówimy o pokrowcach, to chyba większość tanich przepuszcza wodę. Ja użytkuję od roku pokrowiec marki Oxford. Jak leje, to skuter cały mokry, ale przynajmniej nie ochlapany od błota. Poza tym, ja go użytkuję bardziej z myślą, żeby schować jego zawartość. Może i mam zaledwie chiński skuter, ale nie chciałbym, aby ktoś go uszkodził czy nawet ukradł. A jak nie widać, to nie korci.
8 maja 2014 dnia 08:35 #165544pokrowce przepuszczają wode bo muszą. Chronią przed kurzem i lekkim deszczem ale nie przed ulewą.
powód jest prosty- muszą oddychać.
W chwili kiedy pada deszcz na ziemie to woda paruje. paruje z zmiemi do góry (pod pokrowiec) i sie skrapla ta wilgoć na skuterze.
Jakby nie oddychał i był jak z folii to by ta wilgoć tam była i stała napędzając korozje.
Nie napadało by od góry za to nawiało by od dołu i na zimnych (zacienionych) elementach skutera by sie skropliło.8 maja 2014 dnia 12:12 #165555Zmieniać dysze z 85 na 80 gdy będę wsadzać cylinder 72cc ?
Czy lepiej się opłaca zostać przy seryjnej 85 ?8 maja 2014 dnia 12:55 #165559jeżeli zmieniasz cylinder to możesz ją zostawić, chyba że lubisz dłubać i chcesz zobaczyć(raczej odczuć) we własnym portfelu jak spadło spalanie to możesz się bawić. U mnie dysza w sklepie motoryzacyjnym to koszt 3zł:)
Panowie co do świecy… To w el Diablo(f16) orginalnie wsadzona jest TORCH, sprzedawca odradził mi irydową (19zł albo 18zł) właśnie to chyba AWINA była,ale ręki nie dam sobie odciąć i powiedział żebym bral zwykłą z DENSO za 9zł. Tak tez zrobiłem i jestem zadowolony:)
8 maja 2014 dnia 22:53 #165616koszt dyszy jest niewielki w porównaniu do ceny jaka bym mógł zaoszczędzić na benzynie. teraz mój toros potrafi wciągnąć nawet ponad 3l ! uważam, że jak na 4t to stanowczo za dużo.
gdybym włożył cylek 72cc i zostawił ta dysze, to spalanie raczej by nie zmalało(?). tylko chyba minimalnie wzroslo przez zmianę cylindru. ?ktoś zorientowany w temacie mógłby strzelić ile by spalił na dyszy 80 i seryjnym cylku, ile na 80/85 na cylku 72 ?
8 maja 2014 dnia 23:22 #165618Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Dysza 0.80 dla cylka 72 będzie za mała.
Ja bym na Twoim miejscu wsadził cylek 72, częściowo odblokował filtr powietrza, do tego dysza 0.90, i iglica opuszczona na max.
Będziesz miał dużą rezerwę mocy, a po lekkim dodaniu gazu skuter zacznie się wkręcać na dobre obroty.
Ja, żeby jechać 15-20 km/h, muszę dodawać delikatnie, ujmować, dodawać, ujmować, inaczej zaczyna się wkręcać do 40 i wyżej 🙂9 maja 2014 dnia 12:27 #165638A jak wtedy będzie wyglądać spalanie ? Wzrośnie jeszcze bardziej ? (Teraz jest strasznie duże jak na skuter 4t ponad 3l). Bo chyba raczej nie zmaleje.. ?
A gdybym chciał zmniejszyć spalanie do jakis 2.5l na seryjnych cześciach, to co zrobić ?
9 maja 2014 dnia 12:34 #165640niżej kręcić
9 maja 2014 dnia 15:03 #165653Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Jak nic nie zmieniasz to wstaw dyszę 80 zamiast 85 i wyreguluj gaźnik, iglica na środek, zwężka w filtrze powietrza. Będziesz miał 2,3L/100KM
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.