Zablokowanie skutera Kymco Dink 125

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Zablokowanie skutera Kymco Dink 125

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe kymco125 kymco125 5 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #190368 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe kymco125
    kymco125
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Witam
    Mam dość nie typowe pytanie (z racji że każdy przeważnie chce zdjąć blokady w skuterze).
    Otóż Ja chciałbym swój skuter zablokować.
    Otóż zakupiłem ten skuter generalnie dla siebie (jestem dość pokaźnych rozmiarów i ważę 105kg więc 50ccm był dla mnie po prostu za słaby). Tak się złożyło że trafił mi się KYMCO Dink 125 z 2002r.
    Ogólnie fajna maszyna do dojazdu do pracy czasem i tak ogólnie warto aby był jakiś dodatkowy środek transportu w domu.
    Tak pomyślałem że tym skuterkiem mogła by się poruszać także moja dziewczyna ale problem w tym że posiada ona prawo jazdy tylko kategorii B. (w Polsce to wystarczy ale ja Niestety mieszkam w Niemczech a tutaj max na jakim można jeździć to 50ccm lub blokada do 50km/h).
    Skuter ma wbite w dowodzie że rozwija max. prędkość 100km/h i tutaj moje pytanie czy da się go jakoś zablokować do 50km/h.
    Oczywiście odwracalnie bo po przeglądzie chciałbym przywrócić mu stan obecny.
    Kymco nie oferuje żadnych zestawów (jak to bywa w przypadku 25km/h) do blokowania skutera więc czy może ktoś z was ma jakiś patent jak można to zrobić ?
    pozdrawiam

    #190370 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 807

    Załóż pierścień na tuleje wario i po kłopocie lub coś takiego
    http://allegro.pl/ogranicznik-predkosci-blokada-skuter-2t-4t-quad-i5245725159.html

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #190381 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Nie znam szczegółowo przepisów niemieckich, ale radziłbym sprawdzić, czy kryterium rozwijanej prędkości jest jedynym dla uznania go za motorower. Sądzę, że nie. Zazwyczaj jest tak, że pojazd musi mieć do 50ccm i nie rozwijać prędkości większej niż 45/50km/h… Sprawdź to dobrze, bo szkoda by było włożonej pracy…

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #190390 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 814

    paci napisał:

    …lub coś takiego
    http://allegro.pl/ogranicznik-predkosci-blokada-skuter-2t-4t-quad-i5245725159.html

    Mam pytanie jak toto działa? Blokuje obroty silnika do jakiejś granicy? Ok, ustawię sobie np. 6500 (czerwona skala zaczyna się od 8000). Tyle że przy 6500 mogę jechać 35km/h jak i sporo ponad 45. Więc gdzie jest ta granica – jeszcze niższa? Przecież wtedy ledwo ruszę spod świateł. Albo czegoś nie kumam w tym urządzeniu. Chyba że toto blokuje obroty przekładni (coś jak słynny różowy kabelek od modułu).

    Kymco Downtown 125i
    #190397 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 807

    blokuje to obroty silnika.A chciałeś coś na przegląd więc masz.co do jazdy po przeglądzie to masz te magiczny pstryczek który po przełączeniu zdejmuje blokadę i masz ponownie dostępną moc i v max 100 jak w instrukcji.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #190405 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 814

    Dzięki za wyjaśnienie. Ja tego nie chcę, tylko pytam.
    Co do przeglądu… gdy byłem to facet sprawdził VIN i skasował 51zł. nawet świateł nie sprawdził o hamulcach nie wspominając. Może dlatego, że mój skuterek – mimo że z 2010 r – wygląda jakby dopiero co z taśmy zjechał, więc co można w nowym sprawdzać? 😀 . Ot i przegląd po polsku.

    Kymco Downtown 125i
    #190420 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe kymco125
    kymco125
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Temat wyjaśniony.
    Po wizycie w DEKRA (odpowiednik Polskiej stacji kontroli pojazdów) jest możliwe obniżenie max. prędkości ale tylko za pomocą fabrycznych zestawów producenta posiadających „TUV” (przegląd, certyfikat) na rynek Niemiecki.
    Pan poradził mi że lepszym rozwiązaniem będzie zrobienie po prostu szkolenia na tzw. „kod B-111”. Jest to 6 godzin do wyjeżdżenia w szkole jazdy i tyle, można wtedy poruszać się motocyklami do 125ccm i mocy nie przekraczającej 15 koni. Jedyny warunek to posiadanie prawa jazdy przez 5 lat tak więc moja dziewczyna będzie musiała poczekać do przyszłego roku lub w między czasie po prostu zrobię jej kategorię A.
    pozdrawiam oraz dziękuję za pomoc

    #190423 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe WodzuWGK
    WodzuWGK
    Użytkownik
    • Postów: 422

    W sumie to nie głupi ten niemiecki przepis odn. 125 ccm – powiedziałbym że nawet bardziej odpowiedzialny od naszego.

    Kiedyś Kymco New Dink 50 obecnie Aprilia SR Max 125 i.e.
    #190693 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe kymco125
    kymco125
    Użytkownik
    • Postów: 11

    W sumie może i tak, choć moim zdaniem te 5 lat to trochę przesada. Myślę że 3 lata byłoby bardzo odpowiednie.
    Trochę to komiczne bo kategorię A1 można już robić od 16 lat.
    Całe szczęście ja zrobiłem kat. A jak jeszcze nie było tych dziwnych ograniczeń 🙂

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
Odpowiedz do: Zablokowanie skutera Kymco Dink 125
Informacje o Tobie: