Yamaha YFZ-R125

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #671069
    Wiedzminq
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    Cześć jestem nowy więc z góry dziękuje za wszystkie komentarze.
    Mam w planach kupić erke i czy jest możliwość zblokować ją tak aby mieściła się na prawko kat. AM tak żeby na papierze się zgadzało bo może jechać szybciej. I jeśli macie jakiś swój typ tak do 4000-6000 tyś. to proszę podesłać. I co myślicie o zipp pro xt 50 z 2017 stuningowanego.
    https://www.olx.pl/oferta/zipp-pro-xt-2017r-120-50ccm-CID5-IDB7phl.html

    #671070
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Mam w planach kupić erke i czy jest możliwość zblokować ją tak aby mieściła się na prawko kat. AM tak żeby na papierze się zgadzało bo może jechać szybciej

    nie da sie.

    #671079
    Felek
    Uczestnik
    • 1
    • 123Postów:

    Dać to się niby da ale w tym wypadku jest to kompletnie bez sensu. Takie przeróbki robi się w drugą stronę i rejestruje skutery pod kategorią A1 po swapie lub fikcyjnym swapie silnika ale nie robi się tego w odwrotną stronę. Po co komu większy silnik, który będzie dławiony, żeby spełniać jakieś wymogi dziwne na rok dwa czy trzy użytkowania? To już naprawdę lepiej kupić sobie docelowy pojazd z docelowym silnikiem a nie bawić się w półśrodki i chwilowe rozwiązania bo to wszystko kosztuje. Tuning również, często bardzo dużo i rzadko przekłada się on na realny wzrost wartości danego pojazdu.

    Wyjątkiem są sytuacje gdzie chcemy ograniczyć moc dużego motocykla po to by spełniała wymogi kategorii A2 i ktoś bez kat A mógł nim jeździć. To są jednak jednostkowe przypadki i nie występują one zbyt często, moc seryjnego motocykla często jest dokładnie na granicy między A2 a A, co oznacza, że mała modyfikacja choćby map zapłonu albo przełożeń wystarcza i można rejestrować oraz jeździć na A2.

    Do YZF R125 można by w teorii wsadzić takie przełożenie, że będzie rozpędzać się do maks 45km/h ale tak czy tak, dalej ma pojemność 125cm3, a kategoria AM jest do 50cm3. 125cm3 jest większe niż 50cm3, co oznacza, że niestety nikt tego nie przyklepie i nie podpisze, widząc dalej fizycznie silnik 125cc – nawet jeśli technicznie udało by Ci się dokonać ograniczenia parametrów silnika do wymaganych poziomów przez kat AM.

    YZF R125 na razie pozostaw w sferze marzeń do zrealizowania za kilka lat. Tak będzie lepiej. Do tego czasu pewnie już sporo stanieją i będziesz mógł sobie taką kupić za ułamek oryginalnej ceny z rynku używek, a w dodatku będziesz mógł nią jeździć legalnie o ile będziesz miał kat B przez min. 3 lata lub zrobisz kategorię na jednoślad A1 wzwyż.

    #671135
    Wiedzminq
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    A co myślicie o zipp pro xt 50 bo jest możliwość kupienia sobie takiego sprzętu lub tzr 50

    #671143
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Felek, sam sobie przeczysz.

    #671158
    Felek
    Uczestnik
    • 1
    • 123Postów:

    Być może ale nie wiem, w którym dokładnie miejscu.
    Sama idea blokowania 125 do poziomu kat AM jest trochę sprzeczna z logiką ale w teorii możliwa.
    Praktycznie to jednak nikt tego chyba nie robi tylko i wyłącznie z pobudek podanych przez autora tematu, a zamiast tego kupuje to na co ma uprawnienia.
    W teorii i w praktyce takie sytuacje występują częściej w motocyklach A2/A, że mają zmniejszaną moc by odpowiadać A2 chociaż widziałem już magików usiłujących rejestrować samochody jako traktory albo jako przyczepy albo supermoto 400 jako motocykl kategorii A1 także do odważnych świat należy.

    #671161
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    W kilku miejscach. Po pierwsze najpierw piszesz że zablokowanie motocykla do AM jest możliwe a potem piszesz dlaczego nie jest. I to jakbyś sam siebie nie czytał.
    Nic tu nie jest mozliwe nawet w teorii. Nawet teoretycznie nie zablokujesz ciągnika siodłowego z naczepą do kategorii w której jest fiat 126p albo nawet skuter z AM.
    “Blokowanie” to termin dotyczący motocykla. Z motocykla na kategorie A robisz motocykl (wciąż) na A1. I to też nie z każdego a tylko z takich który spełnia warunki do “zablokowania”.
    A ty piszesz o zablokowaniu motocykla 125 tak żeby był MOTOROWEREM. Napchasz pianki do cylindra żeby miał pojemność do 49cm?
    Formalnie i technicznie NIE JEST TO MOZLIWE. Jedyna opcja to wykonanie przewału w papierach. Tzn na jakims etapie rejestracji jakiś organ MUSI poświadczyć nieprawdę.

    Poza tym nic to nie da. To nie jest tak że jade swoją CBR1000RR zarejestrowaną jako motorower na AM i zatrzymuje mnie policjant a ja mu papier przed nos i on może mi skoczyć. Jego prawem (a tutaj niemal obowiązkiem) bedzie zakwestionować STAN FAKTYCZNY ze stanem z DOKUMENTÓW. Za wszelkie takie niezgodności odpowiada właściciel i NIE MA TU ZNACZENIA CZY BYŁ ICH ŚWIADOMY CZY NIE. Tzn tłumaczenie “ale taki już kupiłem”- nic tu nie da.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button